Einebær Skrevet 26. juli 2016 #1 Del Skrevet 26. juli 2016 Trenger litt hjelp her. Problemet oppstof plutselig i går, nemlig at Macen min fra sent 2011 ikke vil lade lengre. Jeg fiklet litt med laderen, og endelig ville Macen ta i mot strøm. Gikk greit noen timer, selv om det dukket opp "lader ikke" titt og ofte, men det lyste i alle fall fra laderen. Plutselig blir Macen veldig varm og vifta gikk på høy gir, så ble skjermen svart. Jeg skrur på Macen igjen, og måtte føre inn dato og klokkeslett på nytt. Satt laderen i, laderen fungerte ikke igjen. Tok en liten evighet før det igjen lyste i laderen, men med en gang slo Macen seg av. Nå lader den ikke i det hele tatt. Er det laderen som er problemet, eller er det kanskje batteriet? Kanskje jeg må ha ny vifte i tilfelle den gamle er tett? Hadde ute den gamle for 2 år siden og renset den, ingen problemer før nå. Skal jeg prøve å "safe" meg med å kjøpe inn lader, batteri og vifte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 26. juli 2016 #2 Del Skrevet 26. juli 2016 Kjenner du noen som har lik lader? Den enkleste "feilsøkingen" først er vel å teste om laderen er kaputt. Ofte når det er feil på batteriet kommer det opp en varseltrekant på batteristatusen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #3 Del Skrevet 27. juli 2016 Hva skjer når macen slår seg på? Har du tatt en hardware test? Google hvordan du gjør det. Er det smuss mellom kontakten og macen? Anonymkode: 27c42...8c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einebær Skrevet 3. august 2016 Forfatter #4 Del Skrevet 3. august 2016 Kjenner ingen med Mac her jeg bor, så får ikke testet lader. Bestilt lader, da jeg åpnet den gamle laderen og det viste seg at den var full av grönn gugge enkelte plasser. Så regner med at problemet ligger der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #5 Del Skrevet 4. august 2016 Den 3. august 2016 at 7.44, Einebær skrev: Kjenner ingen med Mac her jeg bor, så får ikke testet lader. Bestilt lader, da jeg åpnet den gamle laderen og det viste seg at den var full av grönn gugge enkelte plasser. Så regner med at problemet ligger der Jeg ville gått innom eplehuset/elektro-butikk hvor de selger Apple og prøvd. De har som oftest ladere liggende. Anonymkode: 40515...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einebær Skrevet 5. august 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 5. august 2016 Den 4.8.2016 at 10.14, AnonymBruker skrev: Jeg ville gått innom eplehuset/elektro-butikk hvor de selger Apple og prøvd. De har som oftest ladere liggende. Anonymkode: 40515...83b Ja, hadde jeg hatt slik butikk i umiddelbar nærhet, så hadde jeg gjort det Fikk lader i posten i dag, og nå går macen som en klokke igjen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 5. august 2016 #7 Del Skrevet 5. august 2016 22 minutter siden, Einebær skrev: Ja, hadde jeg hatt slik butikk i umiddelbar nærhet, så hadde jeg gjort det Fikk lader i posten i dag, og nå går macen som en klokke igjen Så bra! Noe tilsvarende skjedde med min og det viste seg heldigvis at det var laderen som hadde tatt kvelden og ikke macen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 5. august 2016 #8 Del Skrevet 5. august 2016 40 minutter siden, Sirah skrev: Så bra! Noe tilsvarende skjedde med min og det viste seg heldigvis at det var laderen som hadde tatt kvelden og ikke macen En Mac tar ikke kvelden SÅ fort må du skjønne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einebær Skrevet 5. august 2016 Forfatter #9 Del Skrevet 5. august 2016 1 time siden, Sirah skrev: Så bra! Noe tilsvarende skjedde med min og det viste seg heldigvis at det var laderen som hadde tatt kvelden og ikke macen 25 minutter siden, tdm900 skrev: En Mac tar ikke kvelden SÅ fort må du skjønne Ja, skjedde noe skummelt her for noen år tilbake. Laderen ble grilt da vi skulle lade macen i campingvogna. Heldigvis var det bare laderen det gikk utover. Ble en dyr affære da, Mac ladere er ikke så billig. Denne gangen fant jeg på Ebay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå