AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #41 Skrevet 10. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å straffe katten med vannsprut har jeg aldri gjort fordi jeg har sett hvor utrygge katter kan bli av det. Moren min var alltid streng med sine katter Og sprutet vann på dem når de var ulydige. De endte opp med å unngå henne som pesten. De skjønte jo ikke hva galt de hadde gjort, de søkte bare opp i høyden (som er helt naturlig for katter) og plutselig kom hun og påførte dem ubehag. Når jeg fikk katter selv så var det et triks jeg prøvde som fungerte. Jeg var føre var og sprutet sitronsaft på benken når jeg var borte. Med overvåkningskameraet vårt så jeg at de hoppet opp på benken, men bråsnudde og hoppet ned igjen når de kjente lukten. Jeg gjorde det en måneds tid (for jaggu prøver de seg igjen, de lærer ikke med én gang) og det var lang nok tid til at de forbandt benken med ekkel lukt. Og dermed ble det aldri meg direkte som påførte dem ubehaget. Jeg har også hørt at å legge aluminiumsfolie på benken kan funke, for når de hopper opp så vil det krasle og bråke som gjør at de skvetter og hopper ned igjen. Benken=skummel. Anonymkode: 98c2d...b13 Brukt av spruteflaske må skje på ein slik måte at katten ikkje ser at det er folk som sprutar. Ikkje sikker på korleis dette skal fungere i praksis, men det fungerer visst hos enkelte, utan at katten blir utrygg. Eg kunne ikkje ha spruta på min katt, for ho er nervøs av seg. Hannkatten min, som ikkje lever lenger, likte lyden av folien og elska å ligge på den. Pleide også å sleike på sitron. Men dette fungerer sikkert på dei fleste. Katten min var rar på dei fleste område. Anonymkode: 06342...392
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #42 Skrevet 10. juli 2020 1 time siden, Mummy1 skrev: Spray vann på pus, gidder du være konsekvent, vil pus til slutt la vær. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om man tar utgangspunkt i at katter i likhet med de fleste sosiale dyr ønsker å være snille, og gjøre ting riktig. De kan følge mange regler om de bare forstår de. Jeg lærer mine katter nei og en advarsel, a-a. Som betyr «ikke gjør det.» Når jeg ser katten er i ferd med å begynne uønsket adferd, som f.eks sikte på å hoppe opp på bordet, sier eg a-a, det gir katten veiledning i at dette ikke er ønsket. Det gir også trygghet i nye situasjoner hvor spillereglene er ukjente. Mine katter klorer ikke på sofa, og bruker ikke kjøkkenbenk/bord, som oppholdsplasser. Hverken alene eller med noen tilstede. Anonymkode: a1095...90c Men katter er ikke sosiale dyr, de er solitære. Anonymkode: 4c613...a74
Mummy1 Skrevet 10. juli 2020 #43 Skrevet 10. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men katter er ikke sosiale dyr, de er solitære. Anonymkode: 4c613...a74 😂😂😂 Fin film 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #44 Skrevet 10. juli 2020 Katte i filmen over er snill og veloppdratt, som ikkje legg seg midt oppå puslespelet 😂 Anonymkode: 06342...392 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #45 Skrevet 10. juli 2020 Min katt har alltid vært snill og lydig. Nå er han 12 år og oppfører seg som en tenåring i opposisjon, akkurat som han tenker at «nå er jeg så gammel at jeg kan gjøre alt vil» Anonymkode: 55254...cef 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå