Gå til innhold

Redd noen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når jeg var enda yngre enn nå så ble jeg skreket til og truet av tre jenter. De holdt på sånn i over et år i mot meg og noen venninner. 
Etter det året med en sånn oppførsel ble jeg redd de, og nå noen år senere er jeg fortsatt redd dem. 

De kan skrike høylydt etter mennesker, påstå ekstremt stygge ting om mennesker og det kan virke som om at de er voldelige. De har også noen guttevenner som er ganske aggressive.  De kan også samle seg 10 stykker i sammen, slik folk egentlig gjør i barnehagen som også blir slått hardt ned på. 

De kan også presse folk til å gjøre ting man ikke vil - og hvis man ikke vil så begynner skrikingen og deres typiske oppførsel. 
Har noen opplevd noe lignende, og hvordan taklet dere situasjonen?

Vil legge til at jeg overhode ikke kjenner dem og ikke vil jeg bli kjent med dem heller. Det er kanskje det som skremmer meg mest, at de helt umotivert kan bli sinte på noen de ikke kjenner og ikke vet noenting om. 

Anonymkode: b76f8...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du opplevde da du var yngre kunne du ha anmeldt. Dette er jo helt klart ulovlig etter straffeloven §222: " Med bøter eller med fengsel inntil 3 år straffes den, som ved rettsstridig adferd eller ved å true med sådan tvinger nogen til å gjøre, tåle eller undlate noget, eller som medvirker hertil. "

Opplever du noe slikt igjen, prøv å få noe bevis (lydopptak, video osv.) og anmeld det.

Jeg har vært i samme situasjon! Går til psykolog og har PTSD. Er det noe som svekker hverdagen din som f.eks at du unngår å dra dit eller dit for de kan være der, eller unngår personer, unngår å gå ut om kvelden, har angst, søvnmangel, spiseforstyrrelser o.l ? Da anbefaler jeg deg å ta kontakt med fastlegen din for å få time til psykolog. det er utrolig hvor mye det kan hjelpe!

Møter du dem så gå vekk, ignorer dem. Går ikke dette så ta opp telefonen og ring politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...