Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer og jeg skal overta/kjøpe et hus fra et familiemedlem. Vi har ingen egenkapital, men huset skal selges til oss for mindre enn takst, og diferansen skal fungere som vår egenkapital. Vil banken godta det?

Grunnen til at vi ikke har egenkapital er utgifter for kronisk sykdom, og vi har måttet dra mye tiø utlandet for behandling. Vi er ordensmennesker som ikke har noen anmerkninger/inkasso eller lignende.

Jeg tjener ca. 300 000,- i året

Anonymkode: 42378...359

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

*vil banken godta det, og vil vi få lån? :)

Skrevet

Jeg har snakket med iallefall en bank som kunne godta det. Dere trenger selvsagt verditakst (sannsynligvis mer enn en), og det tar de utgangspunkt i. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg har snakket med iallefall en bank som kunne godta det. Dere trenger selvsagt verditakst (sannsynligvis mer enn en), og det tar de utgangspunkt i. 

Takk for svar! Håper det går veien for oss

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Håper det går veien for oss

Det er jo ikke verre enn å søke i hovedbanken deres og to-tre andre banker. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Det er jo ikke verre enn å søke i hovedbanken deres og to-tre andre banker. 

Skrekken er bare å få nei fra alle. Men vi får bare hoppe i det

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det, kjøpte for 1,3 og leiligheten var takstert til 1,7. "Mellomlegget" var egenkapital. 

Anonymkode: c1b9e...631

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer og jeg skal overta/kjøpe et hus fra et familiemedlem. Vi har ingen egenkapital, men huset skal selges til oss for mindre enn takst, og diferansen skal fungere som vår egenkapital. Vil banken godta det?

Grunnen til at vi ikke har egenkapital er utgifter for kronisk sykdom, og vi har måttet dra mye tiø utlandet for behandling. Vi er ordensmennesker som ikke har noen anmerkninger/inkasso eller lignende.

Jeg tjener ca. 300 000,- i året

Dette vil neppe fungere som egenkapital i bankens øyne. 

Med en slik situasjon bør du skaffe legeerklæring på helsetilstand og søke kommunen om lån og tilskudd fra husbanktildelte midler. 

Anonymkode: 260d7...7d6

Skrevet

Vi fikk nei da vi spurte om dette. Men da var fet ikke snakk om å kjøpe til "vennepris", men om vi vant budrunde med lavere bud enn takst. Mulig det blir noe annet fordi da tilsier markedet at det er mindre verdt enn taksten.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Ja, det kan du . Bare å høre med banken om de godtar det. Men du må få takst på huset :)

Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Mysticgirl skrev:

Ja, det kan du . Bare å høre med banken om de godtar det. Men du må få takst på huset :)

Lykke til :)

Åh 👏😊 Men holder det med verdivurdering tror du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...