Gå til innhold

Hvor mye klær til én uke i sydeligere strøk? // hva MÅ du ha med? :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ut og reise snart; og det er en stund siden jeg reiste til sydeligere strøk. Jeg vet at det blir sol hver dag, at jeg vil ha med treningstøy (usikker på mengde) og at jeg skal ha med kjoler, skjørt, topper, en shorts og kanskje et par tynne cardigans til kveldene. 

Men jeg føler at alt kommer til å bli et eneste rot! Skal være borte kun en uke og vil gjerne ha med hele sommergarderoben:fnise: Jeg vet at jeg uansett vil ha noen plagg jeg ikke vil bruke, men vil samtidig unngå å drasse på unødvendig mye! Så jeg lurer på hvordan du pakker? :)

Anonymkode: 06113...b89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville anbefalt (tenker nå strandferie, ikke by-ferie):

- Fire sommerkjoler som er av snitt og stil så du både kan ha de på dagtid og kveldstid for å gå ut og spise middag

- En kjole som er litt ekstra fin hvis det skjer noe spesielt

- Tre shortser

- Fire topper (alle shortsene og toppene bør kunne mikses og matches i farge og stil... eller i hvert fall de fleste)

- Et par flip-flops

- Et par flate sko som du kan gå i (sneakers)

- Et par ballerinasko og/eller høyhælte sko (bør kunne kombineres med de fleste sommerkjoler, topper og shortser)

- Tre bikinier (+ en badedrakt om du liker å svømme, eventuelt at en av bikiniene takler svømming uten å skli)

- Smykker som du kan style opp kjoler og topper med så antrekkene blir med stylish, ikke så casual

- To cardigans

- Ett tynt men ganske stort skjerf 

- En eller to saronger som også kan brukes som håndkle

- Svømmebriller?

- En flaske solkrem styrke 20-25, en liten solkrem til ansikt styrke 40-50, en after-sun

Sminke og undertøy

God ferie!

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Sheherasade skrev:

Jeg ville anbefalt (tenker nå strandferie, ikke by-ferie):

- Fire sommerkjoler som er av snitt og stil så du både kan ha de på dagtid og kveldstid for å gå ut og spise middag

- En kjole som er litt ekstra fin hvis det skjer noe spesielt

- Tre shortser

- Fire topper (alle shortsene og toppene bør kunne mikses og matches i farge og stil... eller i hvert fall de fleste)

- Et par flip-flops

- Et par flate sko som du kan gå i (sneakers)

- Et par ballerinasko og/eller høyhælte sko (bør kunne kombineres med de fleste sommerkjoler, topper og shortser)

- Tre bikinier (+ en badedrakt om du liker å svømme, eventuelt at en av bikiniene takler svømming uten å skli)

- Smykker som du kan style opp kjoler og topper med så antrekkene blir med stylish, ikke så casual

- To cardigans

- Ett tynt men ganske stort skjerf 

- En eller to saronger som også kan brukes som håndkle

- Svømmebriller?

- En flaske solkrem styrke 20-25, en liten solkrem til ansikt styrke 40-50, en after-sun

Sminke og undertøy

God ferie!

Tusen takk for at du tok deg tid til et utfyllende svar! Gode tips også :) 

Anonymkode: 06113...b89

AnonymBruker
Skrevet

Alt for mye. Hva skal man med flere cardigans? Og mange shortser?

Anonymkode: 2d5e3...2c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat vært i Hellas i en uke. Rundt 28-30 grader. Litt lavere på kvelden. 
Cardigan fikk jeg aldri bruk for annet enn den jeg hadde på reisen. Dro ned i jeggings og hjem igjen i skjørt. Selv om jeg dro på natta hjem så var bukse helt uaktuelt. 
Jeg klarte meg fint med en bikini. Har du 2 så er det helt fint. 
Brukte short en dag vi gikk til lunsj. Foretrakk kjoler. Har du 3-4 stk. (skjørt duger også, men da må du huske overdel) samt en som du slenger på deg til og fra stranda så holder det. Jeg hadde 3 sandaler. Tette sko var helt uaktuelt. Et par med litt lav hel. Høyere orket jeg ikke. Kjøpte flip-flop der nede fordi sanden på stranda var så varm. Hadde 2 BHer og truser for hele reisen. Brukte solfaktor 30 og ble ikke særlig solbrent. Sminke var mascara og et fåtalls kvelder litt øyenskygge. La den store veska være hjemme. Reis med sekk og ha en liten veske med deg for daglig bruk. 

Anonymkode: 0ea80...b4b

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt for mye. Hva skal man med flere cardigans? Og mange shortser?

Anonymkode: 2d5e3...2c1

Mange tropiske steder har kalde aircondition-rom, for eksempel i butikker, på hotell og lignende. Av og til kan det rett og slett bli FOR kaldt.

Synes ikke tre shortser er så mye hvis man vil ha mulighet for å veksle litt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...