Gå til innhold

Bekymret for venner på facebook - og de som ikke er der...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke rart dette, at facebook er så vanlig nå, at det er rart om du ikke har facebookonto?
Hæh, har du ikke facebook? Hva feiler det deg liksom? Hva har du å skjule?

Eller om du ikke finner enkelte av dine gamle klassekamerater på facebook, så blir du bekymret og tror de har dødd i ulykke, av sykdom osv...

eller venner som ikke har vært pålogga på kjempelenge, men fortsatt har profilen.
Jeg har en slik venninne. I fjor skrev hennes nye forlovede at forholdet var slutt - på profilen hennes. Jeg syntes det var litt rart men..

hun endret ikke statusen, men har siden da ikke vært pålogget! 
Ikke han heller tydeligvis, for ingen av de har hatt oppdateringer på over ett år!
Jeg blir litt bekymret jeg...

Hun svarer ikke på meldinger der heller, ogo jeg finner henne ikke når jeg søker opp på 1881 og lignende...
Kan det ha skjedd henne noe? Og han... merkelige greier :( 

Og de som plutselig sletter seg fra facebook, så får en noya og lurer på omd et er pga du ikke kommenterte nok på bildene eller om de har blokkert deg osv. eller du blir bekymret for om de er deppa osv, jeg har et par slike venner som sletter seg fra fb hver gang verden går i mot de, så kommer de tilbake etter noen uker.

Anonymkode: c6db4...ff8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje enda rarere at etterlatte insisterer på å holde liv i den gamle Facebooksida til deres avdøde familiemedlem som en minneside. For noen måneder siden sendte jeg en bursdagsgratulasjon til en grandtante av meg som bor i Amerika. Fikk raskt en personlig melding på Facebook fra min mor om at hun ikke levde lengre. Det hadde ikke jeg fått med meg. Jeg synes Facebook burde slette avdødes sider rutinemessig, og at pårørende heller oppretter en blogg for spesielt interesserte.

Anonymkode: cbfab...8b0

AnonymBruker
Skrevet

Forstår på mange måter bekymringen din. 

Jeg er også av typen som deaktiverer kontoen min mens jeg er langt nede og ikke vil eksponere meg for alle andres tilsynelatende "perfekte" liv. Jeg informerer dog de jeg har kontakt med, da - så de kan kontakte meg på SMS :)

Anonymkode: 0487b...2c1

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også av typen som deaktiverer kontoen min mens jeg er langt nede og ikke vil eksponere meg for alle andres tilsynelatende "perfekte" liv.

Det gjør jeg også, men rarere med de som ikke har deaktivert når de er borte fra fb.

Anonymkode: 911f3...ee6

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke rart dette, at facebook er så vanlig nå, at det er rart om du ikke har facebookonto?

Eller om du ikke finner enkelte av dine gamle klassekamerater på facebook, så blir du bekymret og tror de har dødd i ulykke, av sykdom osv...

eller venner som ikke har vært pålogga på kjempelenge, men fortsatt har profilen.
Jeg har en slik venninne. I fjor skrev hennes nye forlovede at forholdet var slutt - på profilen hennes. Jeg syntes det var litt rart men..

Ikke han heller tydeligvis, for ingen av de har hatt oppdateringer på over ett år!

Hun svarer ikke på meldinger der heller, ogo jeg finner henne ikke når jeg søker opp på 1881 og lignende...

Og de som plutselig sletter seg fra facebook, så får en noya og lurer på omd et er pga du ikke kommenterte nok på bildene eller om de har blokkert deg osv. eller du blir bekymret for om de er deppa osv, jeg har et par slike venner som sletter seg fra fb hver gang verden går i mot de, så kommer de tilbake etter noen uker.

Er dette noe du har fått høre, eller dine egne tanker? Jeg er en av de som ikke har Facebook-konto og heller ikke ønsker å ha det...

Anonymkode: db86a...70e

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette noe du har fått høre, eller dine egne tanker? Jeg er en av de som ikke har Facebook-konto og heller ikke ønsker å ha det...

Det var mer slik man oppfatter ting nå, det er så vanlig med facebook nå, at man nærmest blir sett rart på om man ikke har facebook. 

Dette er nok mer og mer en allmenn oppfatning dessverre.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var mer slik man oppfatter ting nå, det er så vanlig med facebook nå, at man nærmest blir sett rart på om man ikke har facebook. 

Kjedelig, i grunn. Jeg trives best uten(selv om det så klart er dumt at man går glipp av enkelte ting), og da må jeg jo bare leve med andres meninger om det. Kan jo trøste meg med at de sikkert hadde hatt meninger om det jeg hadde postet på Fb også...

Har aldri tenkt over om noen ville blitt bekymret over at jeg ikke finnes på Facebook :fnise: Lurer på om noen har vært det.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker jo som en av de som opprettholder disse holdningene da du bryr deg altfor mye om folks aktivitet der, hvorvidt de deaktivierer eller ikke m.m. 

Hvis det er gode venner har du vel telefonnummeret deres. Hvis ikke er du ikke en de føler trenger bli informert om ting.

Anonymkode: 27e68...7e0

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk flest er sauer og livene deres er fullstendig uinteressante. Hva er poenget med å bry seg om hva saueflokken sier?

Anonymkode: 5c55a...c73

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og de som plutselig sletter seg fra facebook, så får en noya og lurer på omd et er pga du ikke kommenterte nok på bildene eller om de har blokkert deg osv. eller du blir bekymret for om de er deppa osv, jeg har et par slike venner som sletter seg fra fb hver gang verden går i mot de, så kommer de tilbake etter noen uker. Kanskje noen slettet hele profilen for dem? Har hørt at datatilsynet kan gjøre sånt hvis alt er piss. :forvirret:

Hm - nei du kjenner jo disse best så du vet nok best selv når man har grunn til å være det. Og hvis de ikke svarer på telefonen skjønner jeg deg i allefall. Har du forsøkt alt?

Skrevet (endret)

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør jeg også, men rarere med de som ikke har deaktivert når de er borte fra fb.

Anonymkode: 911f3...ee6

Jeg deaktiverte kontoen min engang da jeg slet veldig, fikk meldinger i hytt og pine om hvor jævlig teit jeg var som deaktiverte facebook.. Har ikke turt å gjort det siden.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bekymrer deg over venner, så plukker du opp telefonen eller ringer på døren deres. Om du ikke finner kontaktinfo, så kan du kontakte felles bekjente om du er oppriktig bekymret. Det er mange som drikker caffe latte eller vasker huset uten å dokumentere det på sosiale medier.

Anonymkode: 2286a...98c

Skrevet

Bruker du facebook for å overvåke venner, istedenfor å ta kontakt med dem fysisk eller pr telefon, da blir det litt av en verden etterhvert.

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva folk gjør. Hvor ofte de er innom facebook, sletter seg eller hva som helst, må være opp til dem. Å være så innlevd i hva som skjer på facebook, som du er kan ikke være riktig sunt.

Anonymkode: 54a61...ac5

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, fuglekvinnen__ skrev:

Hm - nei du kjenner jo disse best så du vet nok best selv når man har grunn til å være det. Og hvis de ikke svarer på telefonen skjønner jeg deg i allefall. Har du forsøkt alt?

Hun som ikke er pålogget og det ble slutt med kjæresten, har skiftet nr... 

vi mistet litt kontakt da hun flyttet til en annen by og ble sammen med han, men pleide av og til å slå av en prat i chaten da,

og hun sa jeg måtte komme og besøke henne neste gang jeg var i den byen.

Men så så jeg jo dette med han typen, hun hadde ikke sagt noe til meg om at det var problemer i forholdet,

og nå svarer hun ikke, jeg ser ikke noe : sett  på meldingene heller, så hun har ikke lest de (man kan se det på fb), og når jeg ringer tlf får jeg opp at nr ikke er i bruk.
Jeg begynner jo å tenke det verste, at kanskje han hun var i lag med er psykopat og at hun har fått hemmelig adresse osv og derfor ikke er å få tak i? 
Men når jeg ikke har nr og ikke adr - hun har trolig flyttet, og ikke er tilgjengelig på face - så er det jo umulig å finne henne....

og vi var bare gamle bekjente, jeg kan liksom ikke sende ut etterlysning etter henne. om hun vil ha kontakt med meg, så tar hun vel kontakt. 
Men jeg blir jo litt bekymret da, om hun lever i skjul eller er død eller hva som har skjedd :(

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du bekymrer deg over venner, så plukker du opp telefonen eller ringer på døren deres. Om du ikke finner kontaktinfo, så kan du kontakte felles bekjente om du er oppriktig bekymret. Det er mange som drikker caffe latte eller vasker huset uten å dokumentere det på sosiale medier.

Hun bor i en annen by og hadde et annet tlf-nr før, etter at hun flyttet ble kontakten mer på facebookchaten,

men nå får jeg at nr ikke er i bruk og hun ser ikke mld på fb, og jeg har ikke mailadr eller noe....

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun som ikke er pålogget og det ble slutt med kjæresten, har skiftet nr... 

vi mistet litt kontakt da hun flyttet til en annen by og ble sammen med han, men pleide av og til å slå av en prat i chaten da,

og hun sa jeg måtte komme og besøke henne neste gang jeg var i den byen.

Men så så jeg jo dette med han typen, hun hadde ikke sagt noe til meg om at det var problemer i forholdet,

og nå svarer hun ikke, jeg ser ikke noe : sett  på meldingene heller, så hun har ikke lest de (man kan se det på fb), og når jeg ringer tlf får jeg opp at nr ikke er i bruk.
Jeg begynner jo å tenke det verste, at kanskje han hun var i lag med er psykopat og at hun har fått hemmelig adresse osv og derfor ikke er å få tak i? 
Men når jeg ikke har nr og ikke adr - hun har trolig flyttet, og ikke er tilgjengelig på face - så er det jo umulig å finne henne....

og vi var bare gamle bekjente, jeg kan liksom ikke sende ut etterlysning etter henne. om hun vil ha kontakt med meg, så tar hun vel kontakt. 
Men jeg blir jo litt bekymret da, om hun lever i skjul eller er død eller hva som har skjedd :(

Jeg ville ikke brydd meg så mye om facebook, men hvis dette er ei du jevnlig har kontakt med som plutselig ikke tar telefonen, da ville jeg blitt bekymret ja. Nå er det ikke det, så da hadde jeg ikke blitt det hvis det var meg da.

Generelt ser man at personer legger litt for mye i chat, facebook og sånt. Man burde ringe - det er mest naturlig for meg, og siden dere aldri har kontakt og aldri ringes så skjønner jeg ikke at man kan bli bekymret pga det? For alt man vet kan det hende noen tuller på denne nettsiden? Har du ringt og spurt og sagt i fra om at du er redd hun er død, hehe? :)

Håper hun ringer. :)

Anonymkode: 6d183...d88

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun har giftet seg og skiftet etternavn uten å oppdatere Facebook fordi hun ikke bruker det lenger.

Skrevet

Er det mange på facebooken din som bare ikke er der? Kanskje det har kommet noe annet som de syntes er mer spennede, eller at dem ble drittlei hele siden? :vetikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...