Gå til innhold

Når tar man konfirmasjonsbilder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har konfirmant neste år og jeg har begynt å tenke på fotograferingen. Vi kommer til å bruke en lokal fotograf og tar forhåpentligvis utebilder. Men så lurer jeg på: når er det vanlig å ta bildene? Før eller etter selve dagen? For jeg regner med at det ikke er vanlig å ta dem på selve konfdagen?

Anonymkode: 77750...842

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett mange konfirmasjonsbilder som er tatt i hagen eller lignende samme dag. 

Mamma leide fotograf til meg, men jeg husker helt ærlig ikke om vi tok bildene før eller etter dagen.. Med leid fotograf så tar det jo ofte litt tid. Men det spiller vel i grunnen ikke så stor rolle vil jeg tro :) Ta det når det passer, ingen andre vet jo når bildene er tatt likevel. 

Anonymkode: 4fbd1...b8e

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville vel tatt de før konf.dagen eller på selve dagen, slik at bildene kan brukes til eventuelle takkekort, eller gis til de nærmeste som måtte være interessert i et konf.bilde å ha på veggen hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet

TS her: Vi bor i en by med et veldig kult bygg som vi ønsker å ha med i "kulissene" på bildene som skal brukes på takkekort. 

Vi kommer også til å ta "vanlige" bilder på selve dagen, det jeg tenker på er de proffe bildene. 

Takk for svar så langt :-) 

Flere innspill?

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Teddi skrev:

Jeg ville vel tatt de før konf.dagen eller på selve dagen, slik at bildene kan brukes til eventuelle takkekort, eller gis til de nærmeste som måtte være interessert i et konf.bilde å ha på veggen hjemme. 

Det går jo fint an å ta dem helga etter konfen også. Ingen som forventer å få takkekorta tilsendt i posten før man har rukket å vaske klærne man selv brukte under høytidelighetene. :)  Og selvsagt bruker man de bildene som takkekort!

Anonymkode: 25087...4bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tok de et par dager etter konfirmasjonen. Har variert om søsknene mine tok de før eller etter. 

Anonymkode: 1782a...92d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har konfirmant neste år og jeg har begynt å tenke på fotograferingen. Vi kommer til å bruke en lokal fotograf og tar forhåpentligvis utebilder. Men så lurer jeg på: når er det vanlig å ta bildene? Før eller etter selve dagen? For jeg regner med at det ikke er vanlig å ta dem på selve konfdagen?

jeg har fotografert konfirmanter i mange år, og det er aldri på selve dagen. jrg pleier å ha løpende kontakt med foreldrene i avsatte uker, så venter vi litt på vær og vind.. starter med buandsbilder ( festklær ) og så kler konfirmanten seg om til det de vil for en litt mer casual stil. location og lys er viktig, og der kommer det mye an på fotografen og evner til å kunne se hva som blir kult... 

det er nok lurt å booke fotografering allerede nå. 

lykke til :-) 

Anonymkode: 1d0e0...096

Gjest ricecrispies
Skrevet

Vi tok faktisk bildene selv,vi. Noen selve dagen og noen en stund før da bunaden var ferdig. 

AnonymBruker
Skrevet

Ta de når du vil. Etter at konfirmanten har vært hos frisøren, og før håret har blitt for langt igjen. Sjekk også når fotografen har ledig, det er også vesentlig. Om det er ledig før eller etter, er ett fett. Det synes ikke på bildene om konfirmanten er konfirmert eller ikke. Hvis bildene skal tas ute, så er jo været vesentlig. Det kan bli et problem om der skal bestilles time hos fotograf. Vi tok bilder selv, de ble kjempefine. Fotografene vi har brukt så langt, har vi ikke vært så fornøyd med, og har ikke råd til en fotograf til 30000,-

Anonymkode: 3cd9b...367

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta de når du vil. Etter at konfirmanten har vært hos frisøren, og før håret har blitt for langt igjen. Sjekk også når fotografen har ledig, det er også vesentlig. Om det er ledig før eller etter, er ett fett. Det synes ikke på bildene om konfirmanten er konfirmert eller ikke. Hvis bildene skal tas ute, så er jo været vesentlig. Det kan bli et problem om der skal bestilles time hos fotograf. Vi tok bilder selv, de ble kjempefine. Fotografene vi har brukt så langt, har vi ikke vært så fornøyd med, og har ikke råd til en fotograf til 30000,-

30 000,-??? De fleste fotografene i området her ligger på 2000-2500🙄

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi hadde en til 8000 i bryllupet vi ikke var fornøyd med. Har sett skikkelig flinke til 30000, men det ønsker vi ikke å betale. Tok bilder selv i konfirmasjonen ute i hagen i nydelig mai-vær som vi ble fornøyd med, og som var finere enn bryllupsfotografbildene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...