AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #1 Skrevet 25. juli 2016 Jeg har vært sammen med kjæresten min i 4mnd nå. Jeg har nylig kjøpt leilighet. Jeg vet jo at han helt sikkert kommer til å overnatte hos meg en del, men det er vel litt tidlig for oss begge at han flytter inn (kjøper seg inn/leier). Så jeg lurer på hvordan vi skal gjøre det enn så lenge? Jeg synes det vil være frekt å ta betalt av at han overnatter hos meg. Vi er jo tross alt sammen. Men etter en stund så vil det jo være naturlig, i alle fall når vi vet at vi fungerer sammen i en bosituasjon og føler oss klar til neste steg. Ikke vet jeg om han kommer til å overnatte hver dag eller et par ganger i uken. Først og fremst, hva kan jeg forvente av han? Jeg tenker jo det er naturlig at vi deler på f.eks matutgifter og husarbeid (de ukene han er her ofte). Hva gjør dere? Erfaringer? Anonymkode: 0a3b0...745
Linneah2013 Skrevet 25. juli 2016 #2 Skrevet 25. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært sammen med kjæresten min i 4mnd nå. Jeg har nylig kjøpt leilighet. Jeg vet jo at han helt sikkert kommer til å overnatte hos meg en del, men det er vel litt tidlig for oss begge at han flytter inn (kjøper seg inn/leier). Så jeg lurer på hvordan vi skal gjøre det enn så lenge? Jeg synes det vil være frekt å ta betalt av at han overnatter hos meg. Vi er jo tross alt sammen. Men etter en stund så vil det jo være naturlig, i alle fall når vi vet at vi fungerer sammen i en bosituasjon og føler oss klar til neste steg. Ikke vet jeg om han kommer til å overnatte hver dag eller et par ganger i uken. Først og fremst, hva kan jeg forvente av han? Jeg tenker jo det er naturlig at vi deler på f.eks matutgifter og husarbeid (de ukene han er her ofte). Hva gjør dere? Erfaringer? Anonymkode: 0a3b0...745 Han begynner å betale husleie når han har adresse der, altså når han har flyttet inn. Til det skjer, deler dere på maten dere spiser når han er hos deg. 10
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #3 Skrevet 25. juli 2016 Jeg ville unngått hele problematikken og heller møtes på kafé. Anonymkode: eea4e...3bf 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #4 Skrevet 25. juli 2016 Han skal jo selvfølgelig ikke betale noe før han har endret adresse og offisielt flyttet inn. Anonymkode: f3102...85e 1
Mallis Skrevet 25. juli 2016 #5 Skrevet 25. juli 2016 Hadde ikke falt meg inn og ta betalt for overnattinger! Hadde ventet til det ble så pass seriøst, at han hadde fått adresse hos deg. Da vil det være naturlig og betale husleie/ eller kjøper seg inn. Inntil da, så hadde jeg bare delt litt på mat utgifter. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #6 Skrevet 25. juli 2016 I og med at det ikke er et hotell du driver, hadde det vel vært litt rart om han måtte betalt for hver enkelt overnatting. Jeg tenker at han begynner å betale leie når han begynner å få post i postkassa di, sånn omtrent. Altså når han har adresse hos deg. Frem til det hadde jeg foreslått å dele på matinnkjøpene, spesielt siden han er hos deg så mye. Ser heller ingenting galt i å be ham bidra med husarbeid når han er der. Min kjæreste og jeg bor heller ikke sammen, men vi møtes stort sett hos meg, og da ofte flere ganger i uka. Vi handler inn mat sammen, og da tilbyr han seg (jeg slipper heldigvis å be han om det selv) oftest å betale. Han er en rotekopp generelt så jeg må ofte minne ham på at det er greit å rydde etter seg inn i mellom, men det er jo fordi han glemmer seg bort, ikke fordi han ikke vil bidra. Han kan godt finne på å kjøpe lyspære når han kommer på besøk og vet at pæra gikk siste gangen har var hos meg. Anonymkode: 963ea...c50
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #7 Skrevet 25. juli 2016 Betaling syns jeg ærlig ikke du kan kreve før han har flyttet inn og har adresse der og det faktisk er hans hjem. Altså når det faller naturlig og dere faktisk tar neste steg. Men selvsagt skal dere dele på matutgiftene på maten dere spiser sammen. At han rydder etter seg, er med å tar oppvask ++ syns jeg jo er på sin plass, men slik faller naturlig for meg når jeg har spist hos andre. Da min kjæreste eide hus, og vi var i lignede situasjon hjalp jeg forsåvidt med husarbeid. Mye her var vell at jeg ikke klarte å se på rotet hans, han var ikke noe flink til husarbeid Anonymkode: 65323...3ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå