Gjest Anonymous Skrevet 20. juli 2002 #1 Del Skrevet 20. juli 2002 Klippedilemma. Jeg har langt, glatt og brunt hår. Synes at det begynner å bli barnslig kjedelig. Vil klippe meg, uten å forandre så mye på lengden, for jeg synes langt hår er pent, litt uvanlig og feminint. Er det noen som har ideer om hvordan håret kan klippes for å gi det mer liv, så det blir mer en frisyre enn bare hår? jeg var sist hos frisøren for noen år siden.. litt småurolig for hva resultatet kan bli. Forslag (litt drahjelp) hadde vært fantastisk bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rampoline Skrevet 20. juli 2002 #2 Del Skrevet 20. juli 2002 Er enig med deg i at langt hår er fint og feminint. Hva med å skrå håret på sidene, klippe en skrå, lett lugg, og klippe det opp bak? Oppklippingen bak og på sidene gjør håret mer livlig og gir det mer volum, og luggen gjør at man får mere sveis. Litt farger og striping gir også liv i langt hår. Du som har mørkt hår kler sikkert en rødlig farge - kanskje striper i ulike rødtoner? Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 20. juli 2002 #3 Del Skrevet 20. juli 2002 Jeg hadde laaaaangt hår helt ned til rompa for 1,5 år siden.Jeg angrer litt nå og da for at jeg klippa det av :-? Men alle sier (synes det selv også da ) at jeg er finere med skulderlangt hår for jeg blir litt nettere av det. Men nå skulle jo ikke denne tråden handle om meg da Når jeg sparte håret ut, for det var kjedelig det klippet jeg det først opp i fronten.Altså skrå skjærte pannelugg og side hår og så føna det innover.Det var stilig det Men når håret ble for langt til det klipte jeg det litt opp samt fiksa en nett liten pannelugg.Ikke en som går helt opp i hårfeste nei, for det.........er ikke noe for meg Men nå var det temmelig slitt for siden håret ble lengre og lengre ble det vanskeligere og vanskeligere og stusse det.Ble jo kort igjen da joooo :-? Så når jeg først kom borti saksa stoppa det ikke før jeg nådde haka. Jeg tror jeg var hos frisøren 4 ganger på en knapp 2 mnd periode Ellers er lyse striper kjempe fint om du ikke har alt for mørkt hår.Da har det en tendens til å bli litt for mye kontrast i håret.Er ikke så pent å se ut som en Milkiway på huggu heller :D Spør frisøren du, hun er trent opp til å se hva som kler deg og ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Doodad Skrevet 24. juli 2002 #4 Del Skrevet 24. juli 2002 Hei Jeg hadde og har fått igjen langt hår. Har etterhvert prøvd det meste, striper, farge, permanent, oppklipt, bob og helt kort. Om du vil gjøre noe med håret uten at det blir for drastisk kan du prøve å få noen kontraststriper i håret. Dvs, noen striper som er litt mørkere enn din naturlige farge og noen striper som er litt lysere enn din egen farge. Det gir et kjempefint liv i håret, hvis du samtidlig bruker en glansspray skinner det som bare det. Hvis du ikke vil klippe opp for mye av håret er det fint at det i allefall er litt oppklipt nederst slik at det får 'vippe' litt fritt nederst. (Du kan godt ha litt fall i håret uten at du har merket pga at håret blir litt tungt når det er langt og alt er like langt.) Spør kjente om de har en frisør å annbefale, de fleste er flink å hjelpe og ser hva som vil kle deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 24. juli 2002 #5 Del Skrevet 24. juli 2002 Var hos frisøren i går med akkurat samme mål som du: Få en spennende frisyre uten å ta for mye av lengden. Han sa at det finnes egentlig bare to typer klipp for langt hår; rett over eller oppklipt på sidene. Jeg endte med skulderlangt og oppklipt bak for å fremheve fall. Du kan jo eksperimentere med farger, eller klippe lugg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå