Gjest gjest1 Skrevet 9. november 2004 #1 Skrevet 9. november 2004 Har bestemt meg for å bli snillere med huden min. Har derfor begynt å bruke rensemaske 1-2 ganger i uken. I tillegg renser jeg huden hver kveld, har gjort det i årevis. Er det vanlig å få masse små kviser når man begynner å dyprense huden jevnlig? Særlig rundt munnen og på kinnene. Har vært veldig plaget med hudormer i kanten av leppene. Kan det være dem som har fått litt ekstra gass som følge av "kraftigere" rensing? Noen erfaringer, råd?
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2004 #2 Skrevet 9. november 2004 jeg har hørt at når man begynner å rense huden regelmessig vil man oppleve at huden virker mer uren enn noengang, dvs. at kvisene spretter ut. Noen sa engang at det er fordi urenhetene skal ut, og at man kan rekne med at dette varer opptil et år. Dette har også vært min erfaring, og har derfor gitt opp etter en mnd. fordi jeg ikke orker dette i et helt år. Andre igjen har sagt at dette er bare tull, og at jeg må ha brukt rensekremer/masker som er dårlige. Det er folk som kan litt om sånt som har sagt begge deler. Har også lurt veldig på hva som er sant. Håper det finnes noen "kyndige" som kan svare på dette
Gjest 1111 Skrevet 9. november 2004 #4 Skrevet 9. november 2004 Jeg klarer aldri å venne huden min til ansiktsmasker eller rensing. den reagerer med å bli rød, dessuten spretter det opp kviser her og der. og jeg har aldri kviser eller hudormer ellers.
IdaC Skrevet 9. november 2004 #5 Skrevet 9. november 2004 Hud pleieren min sier at jeg får masse kviser noen dager etter å ha vært der. Da kommer de til overflaten, og det har de gjort hver gang. Så det stemmer nok det at du får kviser etter rensing av huden. Men hvis du tar dyprens 2 ganger i uka, så tror jeg kanskje at det er litt mye, litt for tøft for huden. Ta heller en fuktighetsmaske istedenfor den ene gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå