Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har gått yrkesfag vgs 2 år. Gikk så påbygg vg3 og fikk studiekompetanse. Men nå har jeg sett litt på muligheten av å ta et annet vg2 også gå ut i lære før jeg går høgskolestudier. Men siden jeg egentlig hadde tenkt til å gå høgskole har jeg ikke søkt vgs. Er ikke spesielt motivert til høgskolestudier nå, så tenkte å få en grunnutdannelse før jeg begynner slik at jeg får litt motivasjon (vgs er relevant til høgskolestudanningen jeg vil ta)

Er det noen mulighet for å få plass på vgs selv om man ikke har søkt før? (selvfølgelig en forutsetning om de har ledige plasser)  Har prøvd å ringe inntakskontoret i fylket mitt, men de svarer ikke på tlf, så tenkte å spørre her i mens! 

Har jo ikke ungdomsrett ettersom jeg allerede har fullført mine 3 år vgs, slik at jeg vil jo havne bakerst i køen. Dette er derimot et studie som er kjent for å ha mindre søkere enn det finnes plasser, slik at klassen har i en del år vært halvfull. 

Finnes det noen slags ´´restplass´´ for vgs slik som det gjør for høgskoler? Har prøvd å ringe skolen, men hun som hadde noe med det å gjøre var på ferie så de ba meg snakke med inntakskontoret (som ikke svarer, hehe) 

Er bare 22år, så kan ikke ta det som privatist før om noen år. Så noen som vet om det er mulig å komme inn selv om jeg ikke har søkt? eller må jeg vente til neste år evt? 

Anonymkode: 2d763...d0a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er allerede flere tusen på venteliste, så jeg tror ikke det finnes noen slik ordning, nei. Alle som har krav på plass må få det først, og hvis det skulle være ledig er det kanskje en mulighet, men sjansene er relativt små. Inntakskontoret i ditt fylke er rette stedet å sende en henvendelse, uansett.

Anonymkode: f9fd3...95b

AnonymBruker
Skrevet

Ring direkte til den aktuelle skolen. Det er mulig at det er stengt på kontoret akkurat nå, siden de gjerne tar ut ferie etter hovedopptak. Men det pleier å være folk på kontoret igjen senest siste uka for skolestart. 

Anonymkode: 0839a...7e3

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er bare 22år, så kan ikke ta det som privatist før om noen år. 

Anonymkode: 2d763...d0a

Hva mener du? Du kan jo ta fag som privatist selv om du er 22 år. 

Anonymkode: f244d...c8b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...