Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I hele min oppvekst hadde jeg ingen venner og jeg ble mobbet ofte, noe som betyr at jeg ikke har noen venner fra barndommen.. Jeg flytter for meg selv i en alder av 15, og fant fort mange gode venner. Nå er jeg 21år og har flyttet til en ny plass, ikke langt unna der jeg bodde. Noe som gjør at jeg kan reise dit vær dag om jeg vil. 
Men etter som jeg har blitt eldre har mine venner bare blitt mer og mer fjernt, det er lite kontakt og vi møtes sjeldent. Jeg ser de reiser rundt på ferie sammen, syden osv osv. Det er også min egen skyld at jeg ikke blir med på disse tingene da jeg ikke har hatt økonomien før nå, men det vet ikke de.. 
Og siden vi har sklidd så ifra hverandre så føler jeg at jeg vil treffe nye venner, men av den grunn at jeg ble mobbet så mye som jeg ble så er dette vanskelig for meg.  Jeg bor på en relativt liten plass, og de som bor her er sammensveiset, så det er vanskelig å komme inn i en gruppe. 

Jeg er i en alder av 21 år og skal bli boende her i 3 år framover, føler at det kommer til å bli veldig tunge dager om jeg blir sittende hjemme for meg selv hele tiden. 

Fins det noen tips til hva jeg kan gjøre for å komme i kontakt med nye mennesker :)

Anonymkode: ca02b...59c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal fortelle de du skal fortelle de du ønsker å beholde kontakten med at du sliter med økonomien, men at du gjerne vil finne på ting med dem fremdeles på hjemmebane/ev. hjemme hos dem. Er de ekte venner, så bør det være ok.

Ellers kan det være en idé å melde seg inn i en frivillig organisasjon som trenger hjelp (men disse tingene fordrer at du tør å bryne deg selv sosialt for at du skal få venner der), du kan melde deg inn i kor eller lignende.

Anonymkode: aefaa...1c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...