AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #1 Skrevet 25. juli 2016 Hei. Jeg har et barn på 1,5 år som egentlig skal begynne i en gitt barnehage om en uke. Nå er det sånn at på grunn av samlivsbrudd så har jeg kjøpt bolig et annet sted (ti min kjøring fra der vi bodde før). Derfor ønsker jeg heller at han kan gå i en barnehage som er rett i nærheten, og som dessuten er en bedre barnehage. Jeg har hovedomsorgen siden han er så liten. Det jeg likevel lurer på er om jeg må ha noen form for underskrift fra far? Han gjør omtrent alt han kan for å trenere ting for meg, så jeg vet han kommer til å nekte dette også, til tross for at det har null praktisk betydning for han. For barnet vil det derimot resultere i en bedre barnehage, gåavstand til barnehagen og ikke minst kortere dager siden jeg får kortere reisevei til og fra jobb. Kan jeg i teorien bare informere om at jeg vil bytte til en annen barnehage? Eller kan han stoppe det på et vis? Det er innenfor samme kommune. Anonymkode: 0c477...a7a
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #2 Skrevet 25. juli 2016 Jeg vil tro du kan gjøre det, ja. Da jeg søkte plass til mitt barn ordnet jeg søknaden alene, underskrift eller noe samtykke fra faren ble det ikke bedt om noe sted i søknadsprosessen (vi er gift). Å bytte barnehage er jo i praksis bare å sende inn en ny søknad i løpende opptak. Anonymkode: 148c8...846
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #3 Skrevet 25. juli 2016 Du må snakke med barnehagekontoret. Norge har 428 kommuner og hver og en kommune har sin måte å tilpasse seg og å tolke regelverket for dette og andre ting. Første betingelse er at det er ledig plass i den barnehagen du ønsker å bytte til. Og hold helt stille om at dette er en bedre barnehage, ellers skyter du deg selv i foten. Begrunnelsen må være det praktiske i hverdagen grunnet flytting og at du er alene med barnet. Anonymkode: 26477...de0 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #4 Skrevet 25. juli 2016 Takk for svar. Ja jeg skal ikke si noe om kvaliteten til barnehagen. Har allerede funnet en barnehage med plass i, og de kan ta han imot. Da må jeg bare få ordnet søknad og sånt. Anonymkode: 0c477...a7a
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #5 Skrevet 25. juli 2016 Må jeg si noe til faren? Hva tenker dere damer som sier sånt med? HAN er like mye forelder til barnet som DU. Så klart dette er noe han har noe med. Anonymkode: 98e3b...464 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #6 Skrevet 25. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må jeg si noe til faren? Hva tenker dere damer som sier sånt med? HAN er like mye forelder til barnet som DU. Så klart dette er noe han har noe med. Anonymkode: 98e3b...464 Øh, nå leser du litt fort her. Jeg spurte om jeg trengte hans underskrift, ikke om jeg må si noe til han. Det sier seg jo selv. Anonymkode: 0c477...a7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå