Gå til innhold

Dere med kraftig pollenallergi!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jada jada, vet jeg må ta kontakt med lege. Men akkurat kan jeg ikke dra til lege (trenger ikke utdype hvorfor), så da spør jeg her, setter pris på om dere deler deres erfaringer! :) 

Jeg har hatt pollenallergi siden 10-års alderen, har siden det vær moderat plaget av pollenallergi. Men i år har jeg fått det så heftig... Har brukt både Cetirizin tabletter, Livostin nesespray og øyedråper siden mai måned og det hjelper jo, men ikke nok. Nyser hele tiden, klør i øynene og har konstant rennende/tett nese... Det er i nesa det er verst. Leste på Apotek 1 sine nettsider men der står det egentlig bare at den medisinen jeg allerede bruker er den jeg bør bruke i mitt tilfelle. Vurderer dog saltvannsspray, men er usikker på om det hjelper noe særlig når reaksjonen er så kraftig? 

Hva er deres erfaringer? Tips/råd? 

Som sagt, setter veldig stor pris på svar fra dere som går/har gått igjennom dette selv!!!

Anonymkode: 9f5dc...6a8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her i huset brukes aerius tabletter, Lomudal øyedråper to ganger for dag, awamys nesespray -som visst også skal hjelpe på øynene, og livsstil øyedråper som lindrende når det er behov. De andre er forebyggende. Så jeg vil jo påstå at du bør få bedre medisin. 

Anonymkode: 6a41f...9f4

AnonymBruker
Skrevet

Livostin øyedråper skulle det være 😂

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her i huset brukes aerius tabletter, Lomudal øyedråper to ganger for dag, awamys nesespray -som visst også skal hjelpe på øynene, og livsstil øyedråper som lindrende når det er behov. De andre er forebyggende. Så jeg vil jo påstå at du bør få bedre medisin. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Livostin øyedråper skulle det være 😂

Ok, tusen takk!! :) 

Skrevet

Bruker også Aerius tabletter og Lomudal øyedråper, og Nasonex nesespray. Har hatt veldig problem med neseallergien denne sommeren, men etter jeg fikk Nasonex ble det veldig mye bedre. Så lenge jeg er flink til å dusje ofte, skifte sengetøy ukentlig eller oftere og ikke bruker uteklær i sofa etc er jeg bortimot symptomfri på medisinkomboen min, heldigvis! Jeg bruker også saltvannsnesespray og øyedråper for å skylle og fukte utenom medisinene, og føler at det også hjelper en del.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Thorn skrev:

Bruker også Aerius tabletter og Lomudal øyedråper, og Nasonex nesespray. Har hatt veldig problem med neseallergien denne sommeren, men etter jeg fikk Nasonex ble det veldig mye bedre. Så lenge jeg er flink til å dusje ofte, skifte sengetøy ukentlig eller oftere og ikke bruker uteklær i sofa etc er jeg bortimot symptomfri på medisinkomboen min, heldigvis! Jeg bruker også saltvannsnesespray og øyedråper for å skylle og fukte utenom medisinene, og føler at det også hjelper en del.

Tusen takk!! :) jeg tenkte også på Nasonex, kom på at jeg har brukt det for en tid tilbake og at det hjalp. Leser også i Felleskatalogen at det skal virke lindrende på mine symptomer, og kan dessuten fås kjøpt uten resept inntil jeg får dratt meg til legen (resepten jeg hadde er foreldet). Men vet ikke om jeg kan bruke både Livostin nesespray, Nasonex nesespray og saltvannsspray? Haha tar gjerne alt mulig akkurat nå, noen dager er jeg bare så ufattelig dårlig!! 

Jeg merker også at det å dusje ofte hjelper veldig mye pluss hyppig skift av sengetøy. Hjelper ikke akkurat når jeg har en katt i huset som må gå med krage og derfor ikke får vasket bort all overflødig pels/det som følger med pelsen, huff. Reagerer ikke på katt men det forverrer jo allergien som allerede er der :( Allergien er aller verst om morgenen når jeg står opp, føler meg helt forferdelig j*vlig.... 

AnonymBruker
Skrevet

Gikk til anskaffelse av både saltvannsspray, -øyedråper og Nasonex, og HOLY MOLY allergien er nesten helt borte!!!!!!! Digg!!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...