Gå til innhold

Hvilket antall asjetter må man ha?

Anbefalte innlegg

Gjest Blåbæret
Skrevet

Jeg skal flytte for meg selv og skal dermed kjøpe diverse til kjøkkenet. Hvor mange middagsasjetter bør jeg f.eks. ha? Jeg har forsåvidt stor familie og liker å ha besøk av venner. Foretrekker også matchende servise, framfor litt av det servise og litt av det når man blir mange :P Men samtidig kan man jo ikke kjøpe inn 25stk kun pga det. Så hvilket antall er vanlig? :) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger minst 4 av hvert. Men skal du ha hele familien på besøk så må du nesten ha antall til alle. 

Jeg så Europris hadde Villeroy & Bocsh(?) Servise i løse deler til kr. 50 pr. Del i helt hvitt. Det er kvalitet til rimelig penge, om du ønsker den slags tips? Tilbud fra i morgen av. 

Anonymkode: 35272...abd

Skrevet

6, 8 og 12 er vanlige antall, men det kommer jo helt an på hvor mange man har behov for :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har erfart at det stort sett er vennepar som kommer, og sjeldent mer enn 2 par. Så vi har 6 sett med fine tallerkener med vinglass og sånt. 

Og så har vi Ikea servise til 12, veldig billig. Det bruker vi når det kommer stor-innrykk. 

Anonymkode: b0275...707

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger nok til antall gjester. Men som student(?) har du neppe råd til bolig med plass til mer enn 3-4 middagsgjester uansett. Så er spørsmålet hvor mange vanlige fat du trenger? Dem man tar ut når en spiser alene en mandag, til øl og pizza på fredagen og sånt. En kan med hell ha flere frokostfat enn middagsfat. 

Som student? Kjøp fat når du trenger dem. Kjøp 2 stk av de du er HELT sikker på å bruke nå (2 er normalt). Suppler etter hvert, og kun ved behov. Kommer 25 av dine nærmeste på besøk låner du av venner. Eller skaffer 25 Papptalernkner. Husk at du skal flytte alt du eiger 10 ganger til. Flytte sammen med noen med tallerkner. Bytte smak 5 ganger. Flytte fra noen. Bytte smak. Etc. Og vent på loppemarkedsesongen. Mat er viktigere enn fat.

Anonymkode: b17df...79b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke antall???

Anonymkode: c389b...90a

Skrevet

Har en gigafamilie, men kommer sjelden mer en 24 stk i slengen. Har penservise til 12, men ved storinnrykk bruker vi to forskjellige serviser som passer til hverandre og blander. F.eks får en sort tallerken med mønstret bolle, mens neste får mønstret tallerken med sort bolle. 

Er du student hadde jeg kjøpt startsett fra ikea. Billig og mine var supperlette å vaske. Ikke gå for bare 2. I verste studietida vil det flyte litt før du har tid til å vaske opp. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...