AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #1 Skrevet 24. juli 2016 Jeg er 31 år, og kan såvidt svømme. Brystsvømming er det eneste jeg kan. På skolen var jeg alltid nesten den dårligste i klassen på dette, og var en av de siste til å lære å svømme. En hendelse på skolen gjorde at jeg fikk varig vannskrekk, og jeg hadde spesialisert undervisning i svømmetimene. Jeg fulgte ikke resten av klassens undervisning, og hadde i tillegg egne svømmetimer. Likevel ble jeg aldri trygg i vannet. Det tok over 10 år fra jeg sluttet på ungdomsskolen til jeg var i vannet igjen. Og helt frem til idag kan jeg kun gå ut til så dypt at jeg kan stå, og så svømme innover mot land. Jeg kan ikke svømme utover, for jeg vet ikke hvordan jeg kan snu.. Som dere skjønner, er det i sjøen jeg har svømt og ikke i basseng, hvor man naturlig nok klarer greit å snu.. Jeg er så flau over dette, selv om alle i min nære krets vet om problemet. Altså, jeg kan jo svømme. Iallefall littegrann. Men jeg føler meg IKKE trygg når vannet blir dypere enn hvor jeg kan stå. Jeg stoler ikke på egne evner til å holde meg oppe. Mange kommer sikkert til å foreslå svømmekurs, men hvordan kan jeg klare å bli litt tryggere på egenhånd? Anonymkode: c4050...0fe
Paeonia Skrevet 24. juli 2016 #2 Skrevet 24. juli 2016 Øvelse gjør mester. Øv på å svømme lenge. Du kan f.eks svømme bortover stranden i stede? Prøv å svømme med ekstra vekt også, så finjusterer du teknikken mer. Ellers kan det være en idé å svømme utover der det er dypere sammen med noen som holder en flyte madrass? Da får du utfordrett skrekken, men du kan når som helst gripe tak i madrassen hvos du blir usikker. Nå kan det ikke sammenlignes kanskje, men jeg syntes det var griseskummelt å kjøre bil frem til jeg hadde hatr lappen i nesten et år. Men øvelse gjør mester, og for hver gang du gjør det og merker at det går bra, jo tryggere blir du 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #3 Skrevet 24. juli 2016 Jeg var omtrent som deg før jul. Startet på svømmekurs for voksne, og nå tør jeg endelig å ha hodet under vann! Jeg flyter på ryggen, svømmer på ryggen, plukker opp ting fra bunnen osv. Helt fantastisk å kunne gjøre dette. Kurset var utrolig bra! Få deltakere, gode instruktører. Startet med at jeg fikk stille alle de dumme spørsmålene mine. Og ta hodet fort under vann mens jeg holdt i kanten. For meg føltes det viktig å ta tak i dette nå fordi jeg har barn. Hadde vår første ferietur nå der jeg var trygg i vann, og det var en helt ny opplevelse!! Anonymkode: a035e...907 1
BlendaSensitive Skrevet 25. juli 2016 #4 Skrevet 25. juli 2016 Øve, øve, øve! Ikke bare på å svømme, men også lek i vannet. Spill ball, danse, hoppe, hodet under. Alt for å venne deg til vann. Lykke til! ps. jeg har en venninne som hverken kan sykle eller svømme i det hele tatt. Så du er ikke alene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå