Donnie Darko Skrevet 9. november 2004 #1 Skrevet 9. november 2004 Hva faen er det? Hvis jeg vil harve opp asfalten med mine piggdekk så bør jeg ikke måtte betale for det! jeg lever på et strengt nok budsjett som det er! (øl og røyk er jo så forbanna dyrt!)
Superlammet Skrevet 9. november 2004 #2 Skrevet 9. november 2004 Jeg veit! derfor sverger jeg til kollektivt! Da kan jeg nemlig drekka samtidig som jeg kommer meg fra punkt A til punkt B! Pløy på og håp at du ikke blir huka av Onkel Blå! =P
Donnie Darko Skrevet 9. november 2004 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2004 Jeg veit! derfor sverger jeg til kollektivt! Da kan jeg nemlig drekka samtidig som jeg kommer meg fra punkt A til punkt B! Pløy på og håp at du ikke blir huka av Onkel Blå! =P seff.. men når du da allerede har en bil og piggdekk stående.. Jeg gidder jo ikke bruke penger på å kjøpe nye piggfrie dekk jeg nå.
~sikka~ Skrevet 9. november 2004 #5 Skrevet 9. november 2004 Her i Trondheim så er det veldig mange som ikke betaler det piggdekkgebyret... årsaken er at det er liten sjanse for å bli tatt, og blir du tatt så får du kun en liten bot på en 300,- eller no sånt. billigere det enn å betale gebyret
Donnie Darko Skrevet 9. november 2004 Forfatter #6 Skrevet 9. november 2004 Vi kjører piggfritt pyser...
Arkana Skrevet 9. november 2004 #9 Skrevet 9. november 2004 Vi kjører piggfritt Vi også, og jeg mener i tillegg at piggdekkavgiften burde vært betydelig høyere.
Gjest Lompa Skrevet 9. november 2004 #10 Skrevet 9. november 2004 Selg bilen så har du peng til mer øl....
~sikka~ Skrevet 9. november 2004 #11 Skrevet 9. november 2004 Selg bilen så har du peng til mer øl.... Men da må han jo ta bussen, og vi vet alle hva han synes om bussturer
Donnie Darko Skrevet 9. november 2004 Forfatter #12 Skrevet 9. november 2004 Men da må han jo ta bussen, og vi vet alle hva han synes om bussturer hoho.. ja det er uaktuelt! slik som jeg ser det så har jeg to muligheter: 1. Drite i det og håpe jeg ikke blir tatt 2. droppe å gå ut på byen på en stund slik at jeg får råd til nye dekk (haha det sku tatt seg ut) tenker vi går for alternativ 1.
Lala Skrevet 9. november 2004 #13 Skrevet 9. november 2004 Vi også, og jeg mener i tillegg at piggdekkavgiften burde vært betydelig høyere. :hår: Det kan du ikke mene????? Kjipt for oss som bare kjører forbi oslo et par ganger i uka, en strekning som i mitt tilfelle er på under 1 mil og må betale den fordømte avgiften!! Får heller vurdere andre kjøreruter, så taper de bompengene mine også. HAHAHA Piggdekk er og blir det beste for norske forhold og de forhindrer nok mange ulykker hver vinter. Jeg bytter IKKE dekk. Da betaler jeg heller og det er mange med meg. Og hva oppnår de da? Hva bruker de inntektene til? Rense luften vi forurenser?? Neppe. Forstår at dersom man bor midt i byen og kjører mesteparten av tiden kun der, kan det være best å kjøre piggfritt. Men nå belaste alle som kjører forbi oslo?! TULL! Vet du, det her provoserer meg så mye at jeg får lyst til å ta bilen min med NYE piggdekk og spinne litt ekstra på asfalten i oslo. Tross alt har jeg jo betalt for å forurense! Kanskje jeg burde gjøre det også da! (Ja jeg vet jeg er ufattelig barnslig nå. Det er sarkastisk ment.)
Arkana Skrevet 9. november 2004 #14 Skrevet 9. november 2004 Så miljøet teller ikke i et hele tatt? I Oslo er det fakisk mest tørre veier, ikke nødvendig med piggdekk i det hele tatt. Det sliter på veiene og skaper svevestøv som ikke er godt å puste inn. Og det er derfor man må ha piggdekkavgift, fordi folk er egoistiske.
Donnie Darko Skrevet 9. november 2004 Forfatter #15 Skrevet 9. november 2004 Så miljøet teller ikke i et hele tatt? Nei.. hvem har narret deg til å tro det? Det sliter på veiene og skaper svevestøv som ikke er godt å puste inn. Jeg røyker 15 - 20 sigaretter om dagen.. litt svevestøv ekstra er jo bare en fin avveksling for meg.. Og det er derfor man må ha piggdekkavgift, fordi folk er egoistiske. Jeg gidder faen ikke betale fordi jeg er egoistisk...
Arkana Skrevet 9. november 2004 #16 Skrevet 9. november 2004 Jeg gidder faen ikke betale fordi jeg er egoistisk... Så synd for deg da. Det har vært snakk om økning av avgiften lenge, det kommer nok til å skje.
Lala Skrevet 9. november 2004 #17 Skrevet 9. november 2004 Så miljøet teller ikke i et hele tatt? I Oslo er det fakisk mest tørre veier' date= ikke nødvendig med piggdekk i det hele tatt. Det sliter på veiene og skaper svevestøv som ikke er godt å puste inn. Og det er derfor man må ha piggdekkavgift, fordi folk er egoistiske. Var dette rettet mot meg? Isåfall, LESTE du innlegget mitt? Greit at jeg skriver rotete, men jeg tror da jeg fikk utrykket det jeg skulle. Jeg kjører FORBI/IGJENNOM Oslo som x antall andre pendlere og yrkessjåfører. Kanskje jeg bor på et sted hvor veiene ikke er like tørre som i Oslo og piggdekk er det eneste som funker?? Det er IKKE aktuelt med piggfritt. Og likevel må jeg betale full avgift for å passere kommunegrensene når jeg kun kjører på E18/ E6 Argumentasjonen din holder ikke!
Arkana Skrevet 9. november 2004 #18 Skrevet 9. november 2004 Det er nok fullt mulig å få en ordning med lavere avgift for de som bor på steder hvor piggdekk er nødvendig, mens Oslo-borgere får en høyere avgift. Andre muligheter er f.eks. en avgift på selve dekkene, slik at å kjøpe piggdekk blir betydelig dyrere mens piggfrie dekk blir billigere. Det er ikke de som MÅ ha piggdekk som er problemet, men de som bor i Oslo og som overhodet ikke trenger det og som fremdeles ønsker piggdekk. Piggdekkavgiften er ikke der bare pga gøy. Senket hastighet på Ring 3 er heller ikke bare på gøy. Det går an å tenke litt utover sine egne behov.
Gjest Gjesta Skrevet 9. november 2004 #19 Skrevet 9. november 2004 urk.. jeg var oppi skogen ved tusenfryd og la på penger på sånn piggdekk automat..også rotet jeg borti oslo etterpå.. "turist"fra fredrikstad med stedsans til å rote seg bort på ica *sukk* Heldig kombo Men tilbake til det gebyret.. administrasjonen av prosjektet må jo koste mer en gildet? og spesielt ettersom de endrer på det annenhvert år etter hva jeg har skjønt
Arkana Skrevet 9. november 2004 #20 Skrevet 9. november 2004 Endrer annethvert år? Det var ikke piggdekkavgift i fjor, fordi året før (når det var avgift) hadde de nådd målene sine. Men det som skjedde i fjor var at folk gikk tilbake til piggdekk igjen og dermed måtte avgiften tilbake. Tviler på at de fjerner den igjen når de har sett hva som skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå