Gå til innhold

10 grunner til at jeg er en taper i følge samfunnet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

1, Jeg har ikke jobb. Og uansett hvor mange jobb intervjuer jeg år på får jeg meg ikke jobb

2. Jeg er ikke smart. Har ingen utdannelse

3. Jeg er ikke gift og har ikke barn

4. Jeg eier ikke egen bolig\hus

5. Jeg har ikke sertifikatet

6. Jeg er hva man kaller fattig 

7, Jeg drar aldri til utlandet på ferie

8. Jeg er mye alene 

9. Jeg har lite sex

10. Om jeg ikke får jobb snart ser jeg ikke noe annet valg en og søke på trygd.

Anonymkode: 78927...621

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange av tingene kan du jo fikse om du går inn for det. Man trenger forresten ikke å være smart for å ha en utdannelse. Jobb det får du om du er villig til å ta det du får og eventuelt flytte om du bor på en veldig liten plass.

Anonymkode: a4696...2eb

• Liker 1
Gjest Jessica
Skrevet

Jeg er sterkt uenig med samfunnet :)

Du får til mye av det du beskriver her med tiden. Ting tar bare tid.

Skrevet

De eneste taperne i samfunnet er de som støtter denne Sylvi Listhaug ;)

• Liker 2
Skrevet

Fokuser heller på hva du får til enn hva du ikke får til :) 

Skrevet

Samfunnets meninger om vinnere og tapere- alt mulig.

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Chromium skrev:

:sFun_sleeping:

Anonymkode: 97a71...ea8

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Chromium skrev:

Hvorfor det? Hun er jo kul.. 

Anonymkode: c3d21...ff0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1, Jeg har ikke jobb. Og uansett hvor mange jobb intervjuer jeg år på får jeg meg ikke jobb

8. Jeg er mye alene 

9. Jeg har lite sex

Med trygd mener du???

En og to henger sammen. Hva med å ta et fagbrev innenfor noe som er etterspurt? Om du går inn for det, kan du endre på så og si alt.

Anonymkode: 65aba...861

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

8. Jeg er mye alene 

9. Jeg har lite sex

Er det i en bygd? Hva slags samfunn er det? Amisher? Hvilket sertifikat er det snakk om? Trailersertifikatet? 
Hvis det er en del lignende svar på ala trailersertifikatet-svaret mitt, om det gjelder et brunt nedslitt hus innerst inne i et skogholt som noen så vidt har klart å renovere, svart jobbing og diverse hvorav du da takker nei til det så vær stolt av deg selv kjære deg! Mye er bygget på en fasade - de sitter som regel alene og synser og mener. 

Hva er lite sex? Hva er mye sex?
Hva er det å være alene mye? Hva er det å være alene lite? 
Hva er det å være smart? - alt er relativt.

Vil legge til at amisher er veldig sosiale i sitt miljø altså, det var ment som et spørsmål for å illustrere noe på sidelinjen.

Hvis noen kritiserer deg sånn - ville du dratt hjem til en sånn person alene? *hjelp*

Endret av fuglekvinnen__
filosofering
  • Liker 2
Skrevet (endret)
1 time siden, Chromium skrev:

Enig. Oh my god! "Han kalte meg ei _______". Da har hun ikke mye å gjøre i jobben sin altså. Marie Simonsen fikk bæsjet ned trappen sin. Ikke at det er riktig, men der ser man hvor forskjellige vi mennesker reagerer på ting. Der ser man hvor toleransegrensen vår går og hvor forskjellig den også er.

Endret av fuglekvinnen__
AnonymBruker
Skrevet

Men gjør det til eller fra hva samfunnet ser på som taper og ikke? Livet ditt er jo det det er uansett, hva andre mener om det forandrer ikke det som er. Så du kan enten akseptere situasjonen din og vite at noen syns du er en taper, eller du kan fortvile over at andre syns du er taper. Men det siste skader bare deg selv. Samfunnet bryr seg ikke om du tar deg nær av hva det syns.

Anonymkode: d497a...695

Skrevet

Hvor mye skolegang har du gått? Har du tatt ferdig vgs? Hvis ikke, har du jo muligheten til det! Spør nav om hjelp, kanskje du kan ta fagbrev i noe? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var selv i en slik situasjon for noen år siden.

Jeg er ikke smart, ikke flink på skolen og aldri vært det.

Fattig så det holder. Ikke noe støtte i familie heller. Søkte haugevis av jobber uten napp. 

Så tok jeg tak. Presset meg et år med skole. Fikk jeg de minst betalte jobbene som er samtidig som jeg fikk hjelp hos nav. Nå noen år senere har jeg eget firma! Jeg har ikke gått mye hard skole for å få det til. Men jeg tok endel drittjobber med fæle sjefer og fæle arbeidstider. Hittil har det ikke blitt utenlandsferie, men det har jeg heller ikke noe ønske om. Jeg har funnet drømmemann og har giftet meg. 

Tipsene mine er å jobbe hardt uansett hva. Kanskje du må jobbe med deg selv og faktisk be nav om hjelp. Kanskje de må plassere deg i jobb for en periode. 

Anonymkode: 9dd9c...567

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Problemet ditt er ikke noen av disse delene, men du tar ikke problemene ved røttene. Begynn med en utdanning først, så ordner det meste seg. 

Anonymkode: eb17b...ab2

• Liker 1
Gjest Krigerunge
Skrevet

Ok. Fortsett å velt deg i offerrollen og ha det jævlig, eller ta deg selv i nakken og gjør noe med det. Med mindre du trives i situasjonen din, gjør du det, fortsett med det du gjør og slutt å bry deg med samfunnets meninger om alt og ingenting. 

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

8. Jeg er mye alene 

9. Jeg har lite sex

Så hvorfor ikke ta i et tak og endre din livssituasjon? Alle de tinga du nevner er lett og endre på.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Warchild skrev:

Ok. Fortsett å velt deg i offerrollen og ha det jævlig, eller ta deg selv i nakken og gjør noe med det. Med mindre du trives i situasjonen din, gjør du det, fortsett med det du gjør og slutt å bry deg med samfunnets meninger om alt og ingenting. 

Jeg ser ikke på meg selv som en taper. Det er samfunnet som gjør det. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke på meg selv som en taper. Det er samfunnet som gjør det. 

Så hvorfor skrive her?

Anonymkode: 9dd9c...567

Skrevet

Fortsett med det du gjør, og du vil få det du alltid har fått. Sull deg inn i offerrollen og skyld på samfunnet. Eller; gjør noe annerledes, ta noen grep for livet ditt. Det burde ikke være de største anstrengelsene som skal til for å få det mange ganger bedre. Begynn på en utdannelse, begynn å trene, treff nye mennesker. Ikke gi opp fordi du får avslag på 100 jobber, men søk på 100 nye. Ikke sitt passivt og send søknader. Jobb for å skrive en virkelig god søknad, få hjelp om du må. Oppsøk eller kontakt arbeidsplassen der du søker, vis deg engasjert og villig til å ta i et tak. Og ikke vær kresen.  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...