AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #1 Skrevet 24. juli 2016 I går fløy jeg innenlands i Norge. Nærmere sagt fra Gardermoen. Flere har sikkert opplevd og bli stoppet i sikkerhetskontrollen "rutinemessig" som det heter seg. I går var det lille "Jørgen" sin tur. Han tilhørte en flokk med nordmenn foran meg i køen, og den lille gutten ble tatt til side for å sjekke om han hadde krutt på seg ved at de tar en prøve av hendene. Men sånn helt alvorlig. Lille Jørgen eller hva nå han heter er neppe en terrorist. De fleste av oss skjønner at det kanskje ikke er en småbarnsfamilie fra nord norge man skal bekymre seg for i disse terror tider. Så hva tenker du om dette? Jeg synes det virket helt idiotisk. Det blir litt sånn elefanten i rommet. Sikkerhetsvaktene burde kanskje heller fokusere på de som statistisk sett skulle finne på noe galskap ombord på et fly - vi vet som regel hvordan de ser ut. Hilsen kvinne Anonymkode: 3b88f...e3c 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #2 Skrevet 24. juli 2016 Man vet aldri småunge er lumske. Anonymkode: cc109...837 11
dillyduzit Skrevet 24. juli 2016 #3 Skrevet 24. juli 2016 Helt ærlig, så tror jeg det er bra at de sjekker små unger uansett. Drar den ut her nå, men man vet aldri hva som kommer med på fly, og får en eller annen terrorist ideen om å plante alt på barnet, fordi det blir jo ikke sjekket.. nei, da sitter vi i det. Tror nok ikke de gjør det for å sjekke seg at lille Jørgen ikke skal sprenge halve Oslo Plaza, men for å virke forebyggende. 17
Gjest Stringfellow1 Skrevet 24. juli 2016 #4 Skrevet 24. juli 2016 dersom INGEN barn hadde blitt undersøkt før ombordstigning på fly, så kan jo terrorister gjemme alt mulig av eksplosiver og skytevåpen på barna. dermed klarer dem å få masse faenskap om bord på flyet, som de kan bruke til å ta over kontrollen - og styre flyet dit de vil.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #5 Skrevet 26. juli 2016 Hva får deg til å tro at det kun er eksplosiver og andre dødelige våpen de er på jakt etter? Det er ikke rent uvanlig at foreldre prøver å smugle narkotika under klærne og inni kosedyrene til barna sine. Anonymkode: 3159b...441 20
makkapakka Skrevet 26. juli 2016 #6 Skrevet 26. juli 2016 jeg har hørt at det er mange av foreldrene som kaller barna sine terrorister, så det er ikke rart de blir sjekket i sikkerhetskontrollen før de skal fly 6
Superbolla Skrevet 26. juli 2016 #7 Skrevet 26. juli 2016 De som er sjuke nok til å begå terrorhandlinger, er nok uansett så sjuke at de har nok ingen skrupler med å bruke barn som "hjelpere"... Mine barn har blitt sjekket flere ganger, noe jeg ikke har noe imot, og tror ikke barna tar skade av det heller. 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #8 Skrevet 26. juli 2016 Nå bruker jo folk iblant barn til å smugle. Er du sikker på at de sjekket for krutt. Jeg har blitt testet slik mange ganger og de sjekker hender/vesker for dop. Blir alltid stoppet når jeg har t-skjorte på meg, regner med at det er pga tatoveringer. Anonymkode: 456fa...47b 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #9 Skrevet 26. juli 2016 Krutt? De gangene jeg har blitt harvet over av slikt målerutstyr har det vært narkotika de har lett etter. Anonymkode: 370e7...c11 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #11 Skrevet 26. juli 2016 Den 24.7.2016 at 18.59, AnonymBruker skrev: I går fløy jeg innenlands i Norge. Nærmere sagt fra Gardermoen. Flere har sikkert opplevd og bli stoppet i sikkerhetskontrollen "rutinemessig" som det heter seg. I går var det lille "Jørgen" sin tur. Han tilhørte en flokk med nordmenn foran meg i køen, og den lille gutten ble tatt til side for å sjekke om han hadde krutt på seg ved at de tar en prøve av hendene. Men sånn helt alvorlig. Lille Jørgen eller hva nå han heter er neppe en terrorist. De fleste av oss skjønner at det kanskje ikke er en småbarnsfamilie fra nord norge man skal bekymre seg for i disse terror tider. Så hva tenker du om dette? Jeg synes det virket helt idiotisk. Det blir litt sånn elefanten i rommet. Sikkerhetsvaktene burde kanskje heller fokusere på de som statistisk sett skulle finne på noe galskap ombord på et fly - vi vet som regel hvordan de ser ut. Hilsen kvinne Anonymkode: 3b88f...e3c Da jeg skulle inn til Norge fra Spania (jeg har rødbrunt hår, fregner er relativt blek og ser skikkelig norsk ut!), så måtte jeg ta av bæreselen jeg hadde min sovende baby i (som vi hadde brukt flere timer på å få til å sovne), sånn i tilfelle jeg hadde tenkt til å spengte alle, inkludert babyen og 3-åringen min. De måtte undersøke bæreselen ja. Men de gjør bare jobben sin, om enn så hysterisk den er. Anonymkode: ca7fc...302
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #12 Skrevet 26. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Da jeg skulle inn til Norge fra Spania (jeg har rødbrunt hår, fregner er relativt blek og ser skikkelig norsk ut!), så måtte jeg ta av bæreselen jeg hadde min sovende baby i (som vi hadde brukt flere timer på å få til å sovne), sånn i tilfelle jeg hadde tenkt til å spengte alle, inkludert babyen og 3-åringen min. De måtte undersøke bæreselen ja. Men de gjør bare jobben sin, om enn så hysterisk den er. Anonymkode: ca7fc...302 Du er klar over at folk prøver å ta med seg mer enn bare eksplosiver eller...? Viss det var slik at alle som hadde et sovende barn aldri ble sjekket så hadde jo det vært den ultimate måten å smugle våpen, narkotika, eksplosiver og alt mulig annet. Selvsagt måtte de undersøke den når du blir tatt ut i rutinekontroll. Anonymkode: 29e6b...0c4 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #13 Skrevet 26. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er klar over at folk prøver å ta med seg mer enn bare eksplosiver eller...? Viss det var slik at alle som hadde et sovende barn aldri ble sjekket så hadde jo det vært den ultimate måten å smugle våpen, narkotika, eksplosiver og alt mulig annet. Selvsagt måtte de undersøke den når du blir tatt ut i rutinekontroll. Anonymkode: 29e6b...0c4 Ingen ble "tatt ut i rutinekontroll", de kontrollerte alle. Det handler om hysteri, men som sagt så vet jeg at de bare gjør jobben sin. Selv om jeg ble fly forbannet og klarte å mumle noe om idioti (tror ikke de skjønte en dritt, selv om "idiot" er ganske universalt). Må sies at det var over 30 grader og kl 23 på kvelden også Det hjalp ikke. Det ER hysterisk, og jeg forstår at de ikke kan være naive eller la tvilen komme folk til gode. Til gjengjeld sjekket de ikke bæreselen på OSL. De så ikke på den engang, var mest opptatt av mappen jeg hadde pass og reisedokumenter i. Anonymkode: ca7fc...302
skruf Skrevet 26. juli 2016 #14 Skrevet 26. juli 2016 Jeg har full forståelse for at de må sjekke, men synes de kan være litt i overkant av og til... Her hadde minstejenta en veldig negativ episode da vi skulle til Kenya og mellomlandet i Amsterdam. Hun og bamsen ble tatt med inn på et eget rom, hverken jeg eller faren fikk bli med inn, der bamsen hennes ble narkotestet. Hun var da 8 år... Etter den episoden så syntes hun det var råskummelt hver gang vi skulle igjennom security, begynte å stresse skikkelig og grue seg.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #15 Skrevet 26. juli 2016 Det er folk som bruker barn til å smugle inn narkotika og eksplosiver. Trenger ikke bare å være Ahmed. Kan gjærne være Jørgen. Kan jo være at foreldrene så litt tweaket ut. Må også huske på at i alle fall en viss normann laget sprengstoff i hjemmet. Ikke bare arabere som driver med slikt. Anonymkode: 3e984...235 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #16 Skrevet 27. juli 2016 Den 24.7.2016 at 19.08, dillyduzit skrev: Helt ærlig, så tror jeg det er bra at de sjekker små unger uansett. Drar den ut her nå, men man vet aldri hva som kommer med på fly, og får en eller annen terrorist ideen om å plante alt på barnet, fordi det blir jo ikke sjekket.. nei, da sitter vi i det. Tror nok ikke de gjør det for å sjekke seg at lille Jørgen ikke skal sprenge halve Oslo Plaza, men for å virke forebyggende. Da heter ungen neppe "Jørgen" for å si det slik. Anonymkode: 36ae3...e2a 4
BlendaSensitive Skrevet 27. juli 2016 #17 Skrevet 27. juli 2016 Her ble vår enda ikke fylte 4 åring tatt ut til kontroll. I tyskland, så det lille forhøret foregikk på tysk til og med. De to sikkerhetsfolka titta på hverandre når det pep for min datter og himlet med øynene og trakk på skuldrene. "regler er regler". De forklarte maskinen piper for ulike tester random, så da må de utføre testen. I dette tilfellet var det litt ekstra kroppskontroll, tørket av på begge hender som ble lagt i maskinen. (tror det er for eksplosiver de tester). Og forhøret var standar spørsmål som "hvor har du vært på ferie? åja hos Bestefar og bestemor! hvor skal du reise nå da? har du reist langt? etc." (lille svarte oma og opa på alt, hehe!) I Frankfurt har de også kroppscanner. Lille gikk så fint inn i "buret", skrekte armene opp, holdt de der en stund, gikk ut. Tror hun så det mest som en lek. Men jeg forberedte henne, viste henne og forklarte når personen forran gikk inn, så ikke noe stress. 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #18 Skrevet 27. juli 2016 De er nødt til å kaste bort mye tid på personer som det er minimal sjanse for at utgjør noen fare, ellers vil alle avisene henge dem ut for rasisme og forskjellsbehandling. Anonymkode: 91251...05f 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #19 Skrevet 27. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Da heter ungen neppe "Jørgen" for å si det slik. Anonymkode: 36ae3...e2a På lille Jørgen er nok sannsynligheten litt større for å finne narko enn eksplosiver, det skal jeg være med på. Det betyr ikke at lille Jørgen ikke skal sjekkes. Anonymkode: e8484...b30 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #20 Skrevet 27. juli 2016 2-åringen min ble sjekket for dette I sommer, jeg synes det er bedre de sjekker for mye enn for lite, uansett om det er eksplosiver eller narkotika. Anonymkode: 039b1...a77 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå