Gå til innhold

Sult og metthetsfølelse og hjernekjemi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke svar som jobb med selvkontrollen etc.

Jeg lurer veldig på om det er noe galt med metthetsfølelsen min. Jeg har siden jeg har vært liten hatt tendenser til overspising, veldig matglad og veldig glad i søtsaker. Jeg var kanskje ikke veldig storspist, men jeg kunne sette til livs en to liter isboks eller tre brødskiver og en potetgullpose (for å gi noen eksempler). 

Jeg sliter med samme tendenser nå i voksen alder og det skal mye til før jeg føler meg tilfreds. Jeg har et behov for å føle meg mett etter måltider og jeg synes det er deilig. Jeg fikser ikke sultfølelse. Dette er et kjempeproblem for meg for jeg må gå rundt og jobbe med selvkontrollen HELE forbanna dagen. Jeg har alltid lyst på mer og jeg klarer ikke tenke på noe annet enn neste måltid. Jeg må spise mat som fyller opp, spiser rugbrød, cottage Cheese,egg masse proteiner, sunt fett, frukt har et veldig sunt kosthold føler jeg, men kan ikke tillate meg å spise meg mett, for da hadde jeg for eksempel spist fire brødskiver til frokost, to porsjoner middag etc. Jeg sliter med å konsentrere meg om noe annet enn mat. Jeg er ikke overvektig og jeg trener 4 ganger i uka og er hverdagsaktiv og har et sunt kosthold. 

Kan det være noe hormonelt som gjør at jeg har det sånn?

kan det være noe galt med hjernekjemien min? Noe som er i ubalanse? Genetisk? Andre synes jo ikke det er behagelig å bli mer enn tilfredsstilt mens jeg liker å spise meg litt i overkant mett?

er det noen medisiner som hjelper på dette? (Ikke slankepiller)

Anonymkode: f2971...840

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den linken var ganske interessant. Jeg kjenner ikke til kildene - er den troverdig? Rart man ikke har hørt mer om det, mener jeg?

Gjest Nanne70
Skrevet
3 timer siden, Petra75 skrev:

Den linken var ganske interessant. Jeg kjenner ikke til kildene - er den troverdig? Rart man ikke har hørt mer om det, mener jeg?

Nei det kan du si - kanskje du føler at denne artikkelen fra Store medisinske leksikon er mer troverdig, den sier likevel i prinsippet det samme som den forrige artikkelen jeg lenket til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...