AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #1 Skrevet 24. juli 2016 Naboene våre pusser opp fasaden, og har håndverkere på besøk hver eneste dag. I dag står de med hoggjern og hammer og løsner et eller annet, og det har sagt "klink, klink, klink" i hele dag! De kom klokka åtte, og holder på ennå. Vi sover med vinduene åpne og våkner av støyen hver dag, men på søndager synes jeg det er skikkelig kjedelig at man skal våkne av byggestøy. Vi flyttet inn i et "ferdigbygget" strøk uten ledige tomter, men etter noen husbranner, riving av hus og oppdeling av tomter har vi bodd i byggestøy kontinuerlig de siste fem årene. Da synes jeg liksom søndagene bær få lov til å være støyfrie. Er det lov så lenge de ikke bruker maskiner, eller kan vi si ifra? Det er jo like slitsomt å høre på dette som feks. spikring. Anonymkode: d0b83...47e
Minya Skrevet 24. juli 2016 #2 Skrevet 24. juli 2016 Må være svarte arbeidere de har, ingen vanlige håndtverkere i Norge jobber frivillig på søndager. 7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #3 Skrevet 24. juli 2016 Nei, det er brudd på helligdagsfreden, og ringer dere politiet vil de komme og stoppe dem, med mindre politiet har altfor mye annet å gjøre. Antagelig er nok arbeidet svart i tillegg, ja, da seriøse håndverkere ikke tar på seg oppdrag som dette på søndager. http://www.nettavisen.no/na24/smartepenger/reglene-for-hvor-mye-naboen-kan-stye/3422792327.html Anonymkode: f141f...2db 9
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #4 Skrevet 24. juli 2016 Herregud, hva med å feie for egen dør?? La nå naboene holde på med sitt. Utrolig hva naboer legger nesen sin oppi. Anonymkode: 9348e...37a 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #5 Skrevet 24. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Herregud, hva med å feie for egen dør?? La nå naboene holde på med sitt. Utrolig hva naboer legger nesen sin oppi. Anonymkode: 9348e...37a Ja, jøssenavn. Fryktelig at man ønsker en viss grad av ro én dag i uka, liksom. Anonymkode: f141f...2db 9
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #6 Skrevet 25. juli 2016 TS her! For alt jeg vet et håndverkeren familie, så det med svart arbeid legger jeg meg ikke opp i. Takk for svar! Anonymkode: d0b83...47e
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #7 Skrevet 25. juli 2016 Arbeidstilsynet bør også kontaktes. De sjekker om forholdene er riktige. Når det gjelder å forsvare svart arbeid med noen billige unnskyldninger så sier det mer om TS sin moral enn hva som er rett og galt. Anonymkode: 4573d...d74 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #8 Skrevet 25. juli 2016 Herregud, man ringer da ikke arbeidstilsynet, det kan jo være broren, onkelen eller noe som bare hjelper til. Det er da lov. Anmelder du alle som jobber på et hus som ikke bor der? Glad jeg ikke har deg som nabo, #7. Anonymkode: d0b83...47e
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #10 Skrevet 25. juli 2016 Ringe politiet og arbeidstilsynet? Altså: hvor lite tror dere det offentlige Norge har å gjøre på jobb? Ts er ikke 5 år, og ts tar seg derfor på tak som andre voksne mennesker, går bort til naboen, sier hei og halloen og ber dem jobbe med noe som ikke bråker på en søndag. Det første desse instansene kommer til å spørre om er nemlig: "har du snakket med naboen?" Når ts sier "ne-ei?" så svarer vedkommende i andre enden selvsagt (lett oppgitt) at det er første steg. Ring oppigjen om naboen mot forventning skulle slå seg vrang. Offentlige instanser er ikke mora di. Anonymkode: 296e7...c77 1
Gjest Coolaid Skrevet 6. august 2016 #11 Skrevet 6. august 2016 Den 24.7.2016 at 15.31, AnonymBruker skrev: Naboene våre pusser opp fasaden, og har håndverkere på besøk hver eneste dag. I dag står de med hoggjern og hammer og løsner et eller annet, og det har sagt "klink, klink, klink" i hele dag! De kom klokka åtte, og holder på ennå. Vi sover med vinduene åpne og våkner av støyen hver dag, men på søndager synes jeg det er skikkelig kjedelig at man skal våkne av byggestøy. Vi flyttet inn i et "ferdigbygget" strøk uten ledige tomter, men etter noen husbranner, riving av hus og oppdeling av tomter har vi bodd i byggestøy kontinuerlig de siste fem årene. Da synes jeg liksom søndagene bær få lov til å være støyfrie. Er det lov så lenge de ikke bruker maskiner, eller kan vi si ifra? Det er jo like slitsomt å høre på dette som feks. spikring. Anonymkode: d0b83...47e Det er ulovlig, i hvert fall i Bergen. Vet ikke noe om det er by vedtekter eller andre lover som regulerer dette, men ulovlig er det sikkert også hos dere.
Gjest Coolaid Skrevet 6. august 2016 #12 Skrevet 6. august 2016 Den 24.7.2016 at 19.44, AnonymBruker skrev: Herregud, hva med å feie for egen dør?? La nå naboene holde på med sitt. Utrolig hva naboer legger nesen sin oppi. Anonymkode: 9348e...37a Ts skal da ikke ut å feie søndag morgen, ts vil jo sove da. Tror du misforstår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå