AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #1 Skrevet 24. juli 2016 Inspirert av tråden '2017 baby' Er det noen som planlegger baby i 2018 ? Vi har bestemt oss for at 2018 er et passende år å få nr 3 på. Helst mellom mars- juni. Hvilken forberedelser gjør dere ? Jeg vil være psykisk og fysisk forberedt. Trene, spise sunt og være i god form. Også må vi bygge ut litt, og nedbetale billån og studielån. Det er virkelig vanskelig å ikke glede seg, men jeg vet jo at alt dette må klaffe for å klare et svangerskap og gi de barna vi allerede har god barndom . Regner med at vi må starte prøving allerede april 2017, noe som gir meg litt dårlig tid Anonymkode: c3f94...86c
maria.magdalena83 Skrevet 24. juli 2016 #2 Skrevet 24. juli 2016 Vi har tenkt til å prøve å få en til i 2018😊 Begynner prøving fra mai/juni 2017. Av forberedelser blir det å spise sunt og være aktiv. Om vi skal bygge et soverom til har vi ikke bestemt oss for ennå, men vi har god tid 😂 Vi er "gamle", så økonomien er god.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #3 Skrevet 24. juli 2016 7 minutter siden, maria.magdalena83 skrev: Vi har tenkt til å prøve å få en til i 2018😊 Begynner prøving fra mai/juni 2017. Av forberedelser blir det å spise sunt og være aktiv. Om vi skal bygge et soverom til har vi ikke bestemt oss for ennå, men vi har god tid 😂 Vi er "gamle", så økonomien er god. Så bra. Og hvis du er født i 83 som nick navnet sier så er vi også gamle Født i samme år Anonymkode: c3f94...86c 1
maria.magdalena83 Skrevet 24. juli 2016 #4 Skrevet 24. juli 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra. Og hvis du er født i 83 som nick navnet sier så er vi også gamle Født i samme år Anonymkode: c3f94...86c 😂 Det er jeg. Mannen er 78 modell. Hva har dere fra før? Jeg har en jente og gutt fra et tidligere ekteskap, og nå venter jeg en jente med mannen min. Det blir hans første barn. 2018 babyen blir helt klart min siste. Holder med 4 for min del😋
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #5 Skrevet 24. juli 2016 10 minutter siden, maria.magdalena83 skrev: 😂 Det er jeg. Mannen er 78 modell. Hva har dere fra før? Jeg har en jente og gutt fra et tidligere ekteskap, og nå venter jeg en jente med mannen min. Det blir hans første barn. 2018 babyen blir helt klart min siste. Holder med 4 for min del😋 Greit å være gammel nok syns jeg 😂 Vi har 2 gutter fra før. En fra tidligere forhold og en sammen. 2018 babyen blir vår siste og 2 barn sammen . Eller, regner med at det blir vår siste, men det sa vi om denne også 😜 Anonymkode: c3f94...86c 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2016 #6 Skrevet 25. juli 2016 Jeg er også gammel! 81-modell og vil gjerne ha nr 2 i løpet av 2018. Har ei frøken på 5 måneder nå, men gleder meg allerede til å gå gravid igjen (minus kvalmen, ryggplagene, halsbrannen osv osv ) Av forberedelser kommer vi til å bestemme oss for hvor vi skal bo og kjøpe oss hus der Anonymkode: 9beea...679
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #7 Skrevet 27. juli 2016 Hei! Vi hadde planlagt å få baby når vi nærmet oss 30, det gjør vi begge i 2018, men tanken på å begynne å prøve til neste år virker så skremmende, mest fordi vi ikke vet om vi er klare for å bli foreldre og det at vi må begynne å planlegge til neste år. Har veldig lyst på barn kjenner jeg, men det virker litt skremmende.. Ellers så har vi jo "alt" på plass, fast jobb, bolig med ekstra rom osv. Anonymkode: 191d1...f94
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #8 Skrevet 27. juli 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Vi hadde planlagt å få baby når vi nærmet oss 30, det gjør vi begge i 2018, men tanken på å begynne å prøve til neste år virker så skremmende, mest fordi vi ikke vet om vi er klare for å bli foreldre og det at vi må begynne å planlegge til neste år. Har veldig lyst på barn kjenner jeg, men det virker litt skremmende.. Ellers så har vi jo "alt" på plass, fast jobb, bolig med ekstra rom osv. Anonymkode: 191d1...f94 Ingen av oss er eksperter som førstegangs foreldre 😊 Dere kommer til å klare dere Anonymkode: c3f94...86c
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2016 #9 Skrevet 27. juli 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen av oss er eksperter som førstegangs foreldre 😊 Dere kommer til å klare dere Anonymkode: c3f94...86c Ja vi håper vel på det. jeg syns jo at jeg kanskje er litt mer klar til det enn min mann, han virker som han får mer panikk. Vi er i en situasjon hvor ingen av hans venner har giftet seg eller fått barn. Så jeg tror han føler det er ekstra skremmende. Anonymkode: 191d1...f94
yesss Skrevet 28. juli 2016 #10 Skrevet 28. juli 2016 Planlegger nr 4 i 2018. Har alt på plass, men vil først bruke litt mer tid med de 3 andre
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #11 Skrevet 9. august 2016 Jeg og sambo vil prøve å få førstemann i 2018! Passer veldig fint mtp at jeg er ferdig med utdannelsen straks, vi har hver vår bil(han stasjonsvogn), han har fast jobb og vi nærmer oss boligkjøp. Så kan vi få ting litt på plass før vi begynner å prøve våren/sommeren 2017! Da har vi også vært sammen i fire år når baby kommer og det syns jeg er passelig. Jeg er nå 20 og han er 24 ☺️ Anonymkode: 22587...cb7
Selise Skrevet 9. august 2016 #12 Skrevet 9. august 2016 Min samboer og jeg skal begynne prøvingen i januar 2017, så antar at det ikke kommer noen baby før i 2018 Han har vært litt frem og tilbake, da han syns det er litt skummelt. Og han er ikke ferdig med utdanning før sommeren 2017 (er garantert jobb i 3 år fremover, så er trygge sånn sett). Han vil også ha "alt" på plass. Har nå fått oss stor bil, så blir det ny bolig neste sommer og han begynner i fast jobb. Da har vi så godt som alt på plass før babyen kommer :D Noen forberedelser dere allerede har startet med? Eller planlegger å starte med? Noen som vet når man bør begynne med f.eks. folat?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #13 Skrevet 9. august 2016 14 minutter siden, Selise skrev: Min samboer og jeg skal begynne prøvingen i januar 2017, så antar at det ikke kommer noen baby før i 2018 Han har vært litt frem og tilbake, da han syns det er litt skummelt. Og han er ikke ferdig med utdanning før sommeren 2017 (er garantert jobb i 3 år fremover, så er trygge sånn sett). Han vil også ha "alt" på plass. Har nå fått oss stor bil, så blir det ny bolig neste sommer og han begynner i fast jobb. Da har vi så godt som alt på plass før babyen kommer :D Noen forberedelser dere allerede har startet med? Eller planlegger å starte med? Noen som vet når man bør begynne med f.eks. folat? Så koselig! Det første vi kommer til å starte med så fort vi kommer i vårt eget hus er vel å gjøre klart et babyrom i forhold til maling osv. Jeg er veldig glad i nøytrale farger på baby som brunt, hvitt, beige osv så kjønn har ingen betydning til vi skal dekorere og gjøre klart rom. Men da har vi det iallefall så vi slipper å styre med det mens jeg går gravid ☺️ Anonymkode: 22587...cb7
Selise Skrevet 9. august 2016 #14 Skrevet 9. august 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så koselig! Det første vi kommer til å starte med så fort vi kommer i vårt eget hus er vel å gjøre klart et babyrom i forhold til maling osv. Jeg er veldig glad i nøytrale farger på baby som brunt, hvitt, beige osv så kjønn har ingen betydning til vi skal dekorere og gjøre klart rom. Men da har vi det iallefall så vi slipper å styre med det mens jeg går gravid ☺️ Anonymkode: 22587...cb7 Det er jo kjempe lurt Jeg er også mest glad i nøytrale farger. Veldig greit, sånn til ungene blir eldre også. Slippe å male annenhvert år fordi de ønsker seg en annen farge hehe.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #15 Skrevet 10. august 2016 Jeg håper vi får en 2018-baby. Jeg blir ferdig utdannet neste juni, håper/satser på fast jobb da, og mannen begynner i lære da, så tenker at det kan være lurt å jobbe litt og opparbeide foreldrepenger først. (men sånn eeegentlig så håper jeg på å bli ikke-planlagt gravid før den tid da... ). Må bare få mannen til å få ut fingeren å fri først, vi ønsker begge å være gift før barn Anonymkode: da3ff...f76
Blådiamant Skrevet 11. august 2016 #16 Skrevet 11. august 2016 (endret) Heihei!! Vi har tenkt at 2018-baby passer oss bra. Det blir vår første i så fall. Mannen ble litt skremt da siden det mest sannsynlig betyr at prøvingen starter neste år Vi er sunne og friske så tror ikke vi starter noen spesielle forberedelser annet enn å spare opp penger Endret 11. august 2016 av Blådiamant
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #17 Skrevet 14. august 2016 Første ting kjøpt inn. Idag fikk jeg levert et teppe Som jeg har spesiel bestilt . Og annet babytøy er vasket og sortert. Ja jeg vet vi er i 2016 og babyen blir født i 2018 , men fy som jeg gleder meg Anonymkode: c3f94...86c 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #18 Skrevet 14. august 2016 Hadde et gavekort på en (hovedsakelig, men med litt annet og) interiørbutikk som måtte brukes opp i går. Men fant ingenting jeg ville ha, så endte opp med et sjal som også kan brukes som bæresjal for babyer opp til 10kg Anonymkode: da3ff...f76
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #19 Skrevet 14. august 2016 Vi planlegger nr 2 på våren 2018. Blir spennende å se om det klaffer! Anonymkode: 43967...8ef
Gjest the1andonly Skrevet 5. september 2016 #20 Skrevet 5. september 2016 Hadde egentlig tenkt til å begynne å prøve i august. Men så fikk jeg jobb nærmere der vi bor. Hadde fast stilling som jeg sa opp for dette nye vikariatet. Det betyr ny prøvetid i jobben. Vi synes derfor det var best å vente. Jeg har hormonspiral og vi planlegger å ta den ut i mai 2017 for å få termin etter 1.januar 2018. Vet ikke helt når det er best å ta spiralen ut. Noen som har hormonspiral? Redd for at jeg plutselig skal bli gravid med en gang og så fødsel før termin og dermed nov-des baby. Men uansett vil vi prøve på 2018baby!!! Ingen av oss har barn fra før. jeg er 25år og han 32år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå