Gå til innhold

Grønn avføring!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal selvsagt bestille time hos lege så snart som mulig, men altså: jeg har fått stadig mer grønnfarget avføring de siste dagene! I dag var bæsjen knallgrønn og vannet i doskåla var også farget grønn. Hva i alle dager er det som skjer? Jeg har ikke spist noe som skal gi grønn bæsj så jeg skjønner ingenting. Har konferert med Dr. Google og det ser ut som at grønn avføring kan tyde på irritert tarm og kanskje matintoleranse/allergi (avføring går for fort gjennom tarmene). Flere som har opplevd dette? Uten å være alvorlig syk? Jeg blir jo dritredd ( i ordets rette forstand)! :ohmy:

Anonymkode: 7707b...93f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kosthold ?

Medisiner ?

Galle ?

Det er mange mulighter og det betyr ikke at noe må være galt. 

Skrevet

Kan hende det ikke er verre enn at du er blitt fargeblind.

Skrevet
2 minutter siden, linsejesus skrev:

Kan hende det ikke er verre enn at du er blitt fargeblind.

Den vanligste formen er jo at man mangler evnen til å se grønn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Midgard skrev:

Kosthold ?

Medisiner ?

Galle ?

Det er mange mulighter og det betyr ikke at noe må være galt. 

Må man ikke spise spesielle matvarer for at det skal farge avføringen grønn? Jeg har ikke spist noe spesielt som skal kunne gi så sterk grønnfarget avføring, så jeg tror ikke kostholdet er synderen her. Med mindre jeg reagerer veldig rart på ett eller annet :P

Jeg går på blodtrykksmedisin (ACE-hemmer) og vet at det kan virke inn på lever og galle men det står ingen steder i pakningsvedlegget at man kan få grønn bæsj. Men det er jo en mulighet for at det kan være pillene som er synderen.

Jeg regner med det er galle som farger avføringen grønn, men spørsmålet er jo hvorfor ikke bæsjen min kvitter seg med gallefargen og blir normal brun før den kommer ut. Jeg trodde virkelig ikke at det skulle gå an å få så sterk grønnfarget avføring. Rare greier. Har også vært litt plaget med magen det siste halvåret med mye luft, vage smerter og av og til en følelse av å brygge på magesjau som bare aldri slår ut. Avføringen veksler mellom hard/treg og litt mer løs (ikke skikkelig diare) og har frem til nå vært normal på fargen, bare vekslende bruntoner. Ja og så litt slim innimellom.

Tror jeg må kreke meg til legen og sutre litt for dette synes jeg var litt skummelt.

Skrevet
1 time siden, Midgard skrev:

Den vanligste formen er jo at man mangler evnen til å se grønn.

Ah. Nei, da er det nok ikke fargeblindhet likevel.

AnonymBruker
Skrevet

Da min datter var liten fikk hun en gang både grønn avføring og en annen gang hvit! Det var bare noen få døgn. Hun var generellt plaget av hard avføring. Legen sa det ikke var noe farlig når det gav seg av seg selv. Vi tror årsaken var litt for sterk krydret mat i disse tilfellene.  Hun elsket piffikrydder. Og spiste nok for mye av dette på måltidet..vi kuttet ut sterk mat, og det har vært bra siden. Du må sjekke legen din, men tenk etter om du har spist noe uvanlig i det siste? Det finnes nok en naturlig grunn skal du se.

Anonymkode: b82cb...ad1

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da min datter var liten fikk hun en gang både grønn avføring og en annen gang hvit! Det var bare noen få døgn. Hun var generellt plaget av hard avføring. Legen sa det ikke var noe farlig når det gav seg av seg selv. Vi tror årsaken var litt for sterk krydret mat i disse tilfellene.  Hun elsket piffikrydder. Og spiste nok for mye av dette på måltidet..vi kuttet ut sterk mat, og det har vært bra siden. Du må sjekke legen din, men tenk etter om du har spist noe uvanlig i det siste? Det finnes nok en naturlig grunn skal du se.

Anonymkode: b82cb...ad1

Jeg har tenkt og tenkt men har virkelig ikke spist noe spesielt eller rart i det siste...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...