Gå til innhold

Hvor mye burde man gi i 30årsgave til venninne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En av mine nærmeste venninner er snart 30 år og har invitert til stort selskap. Sier seg vel selv at man kanskje legger litt mer i bursdagsgaven hennes nå enn til vanlig, men hvor mye er jeg usikker på. Noen tips? Og spesielt hvis jeg kjøper gavekort (som hun ønsker seg), så ser hun jo selvsagt prisen og. 

Anonymkode: 1669e...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En av mine nærmeste venninner er snart 30 år og har invitert til stort selskap. Sier seg vel selv at man kanskje legger litt mer i bursdagsgaven hennes nå enn til vanlig, men hvor mye er jeg usikker på. Noen tips? Og spesielt hvis jeg kjøper gavekort (som hun ønsker seg), så ser hun jo selvsagt prisen og. 

Tror det kommer an på økonomien generelt i deres vennegjeng. Har dere ikke så god råd, vil jeg tro at 3-600 kr er OK pris. Har dere litt bedre råd så kanskje 1000-1500? Jeg er i første kategori og under 30, så er litt usikker om disse prisene er normale og OK :P

Anonymkode: f404f...8d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gavekort? Hvor vil hun ha gavekort fra? Du kan jo kjøpe noe du vet hun vil ha fra det stedet hun vil ha gavekort fra i stedet. Gavekort er en uting i slike situasjoner, synes jeg.

Anonymkode: f404f...8d5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det invitert til selskap med mat (og kanskje drikke) påspandert, ville jeg brukt 500 på gave. Justerer summen etter invitasjonen. Skal vi fx ut og spise, bruker jeg 150 på gave, siden jeg jo bruker noen hundrelapper på mat og drikke selv. 

Stor fest uten mat og medbragt drikke, tenker jeg kanskje 350 kan passe?? 

Anonymkode: cc294...ebc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Festen skal være hjemme hos dem og de står for mat, vi tar med drikke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Festen skal være hjemme hos dem og de står for mat, vi tar med drikke selv.

Hvor mye brukte du på gaven hennes i fjor?

Anonymkode: f0689...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye brukte du på gaven hennes i fjor?

Anonymkode: f0689...d1b

Brukte kanskje rundt 300kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er denne venninnen ugift? Hvis så er det jo tradisjon å gi en pepperbøsse når man fyller 30. Ikke kjøp noe billig skvip. Kjøp en dyr pepperkvern.

Anonymkode: 41e18...a04

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DRIT I PEPPERBØSSE. Hilsen singel, snart 30 :P 

Synes ikke du trenger å tenke så mye på nøyaktig beløp. Kjøp en god vin til 150-200kr pluss en moderne kokebok for eksempel? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å gi for ca. 500. Har grei økonomi med fast inntekt. Synes ikke man skal ta helt av med gave, og synes dette er passe. De fleste gir for 300-500/600 i min omgangskrets. Man dobler ikke summen om man gir som par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er denne venninnen ugift? Hvis så er det jo tradisjon å gi en pepperbøsse når man fyller 30. Ikke kjøp noe billig skvip. Kjøp en dyr pepperkvern.

Er ikke det en ganske gammeldags tradisjon? Tviler på at så mange av dagens trettiåringer ser humoren i det. Må innrømme at jeg heller ville hatt noe billig skvip jeg faktisk kunne bruke enn en rådyr pepperkvern. Tror kun det funker hvis jubilanten er veldig matinteressert og ønsker seg det spesifikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget om god vin, gjerne en som kan lagres i noen år. Gi heller én dyr flaske (300-500) enn en billig med noe ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, ti10 skrev:

Er ikke det en ganske gammeldags tradisjon? Tviler på at så mange av dagens trettiåringer ser humoren i det. Må innrømme at jeg heller ville hatt noe billig skvip jeg faktisk kunne bruke enn en rådyr pepperkvern. Tror kun det funker hvis jubilanten er veldig matinteressert og ønsker seg det spesifikt.

Har dagens 30-åringer mangel på ironi og humor? Tror jeg ikke..

Jeg kjøpte en pepperkvern til en ugift single venninne og hun tok både humoren og satte pris på gaven. Dog kjøpte jeg en ekslusiv pepperkvern i fransk bøk, i beste rustfritt stål, med 30-års garanti. Som du faktisk kunne bruke.. Betalte vel over 1000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ingen har bruk for fem pepperkverner fra fem like morsomme og kreative venner. 

Jeg vet (selvsagt) ikke hvor mye gavene kostet, men jeg fikk noen gavekort på 3-400 kroner. De jeg fikk gavekort av hadde kjøpt en liten ting (for eksempel en liten blomst) også. Til vanlige bursdager gir vi gaver for rundt 200 kroner, til sammenligning. Hadde vanlig selskap hjemme :). Jeg har lagt meg på det samme, og gir mellom 300-400 til venner. 

Anonymkode: fb3d2...108

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 24.7.2016 at 15.29, ti10 skrev:

Noen artige tradisjoner må da vi andre sørge for å holde liv i. :) 

Anonymkode: 000ce...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen artige tradisjoner må da vi andre sørge for å holde liv i. :) 

Anonymkode: 000ce...349

Ja, for pepperkvern har ikke de fleste 30-åringer fra før... 

Hvorfor kaste bort pengene sine på en dårlig og veldig oppbrukt vits ?

Anonymkode: 72c2e...008

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Den 24.7.2016 at 13.44, AnonymBruker skrev:

Hvis hun ikke er gift ennå, er det en gammel tradisjon om å gi pepperbøsse :D (Peppermøy :D) 

En venninne ble 40, da gikk jeg og en annen sammen og kjøpte et pent lyssett :)

finner du ikke noe, så er en god vin aldri feil :D Vin og roser :D

Anonymkode: 36d64...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den Sunday, July 24, 2016 at 15.20, AnonymBruker skrev:

Er der greit om hun har kjæreste eller samboer også?

Anonymkode: 6ee3d...1ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Den 24. juli 2016 at 15.20, AnonymBruker skrev:

:fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...