Gå til innhold

Underliggende grunner til fet hud?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hva som kan være grunnen til at man har overproduksjon av talg? Hudpleieprodukter fungerer ikke. Jeg har prøvd alle slags mulige serier, i mange år. INGENTING! Jeg har gått til hudpleier, men har gått til to forskjellige og har bare dårlige erfaringer, så det nekter jeg å prøve igjen. Har ikke vært til hudlege da legen mener det ikke er et problem...... Har gått på tetracyclin mot kviser og har heldigvis fått bukt med dem, får ikke kviser lenger. Huden min er alltid fet, det hjelper ikke å blotte den for den blir like fet igjen etterpå. Ser konstant svett ut i ansiktet, har store porer og alt det der tullet. 

Hvilke "underliggende" grunner kan gjøre at huden min ser slik ut? Er det en viss mattype som forårsaker dette eller kanskje er det noe mat jeg burde spise mer av? Blir gal jeg altså 

Anonymkode: 26ead...e25

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vasking og atter vasking. Skal du vaske ansiktet så bruker du kun vann. Hva tror du skjer med ansiktshudens talgproduksjon når du bruker alskens rensekremer og såpe når du vasker den? Jo, den tørker ut, og hudens talgproduksjon må økes for å erstatte dette. Bruker du derimot kun rent vann, vil overproduksjonen stoppes.

Anonymkode: b3383...c83

AnonymBruker
Skrevet

Hormonubalanse kan være en mulighet og da at du har høyere nivåer av mannlige hormoner enn den gjennomsnittlige kvinne.

Anonymkode: 983e8...3c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...