AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #1 Skrevet 23. juli 2016 Hvorfor er folk så desperate etter å være i forhold? Anonymkode: f4cff...563
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #2 Skrevet 23. juli 2016 De er sauer uten annet innhold i livet Anonymkode: a2c4d...9be 5
himmeloghav Skrevet 23. juli 2016 #3 Skrevet 23. juli 2016 (endret) Tror det er flere grunner: det gir sosial status, de er så kåte og må ha en de kan ligge med jevnlig, de vil ha barn, de vil ha bedre økonomi, de vil ikke føle seg ensom, de trives bedre i forhold enn som singel, de får bekreftelse på seg selv og dermed bedre selvtillitt og selvbilde, de føler at de mestrer å være i forhold. De er forelsket og ønsker å være sammen med sin utvalgte. Endret 23. juli 2016 av himmeloghav 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #4 Skrevet 23. juli 2016 Har du noen gang vært i et forhold med en person du elsket over alt på jord og dere hadde det helt fantastisk sammen? Om du har det klarer du å svare på spørsmålet selv. Om du ikke har det kan ikke den følelsen forklares, så du må nesten bate oppleve det selv. Folk flest er nok ikke akkurat desperate, men vil veldig gjerne oppleve noe sånt. Jeg er en av de heldige som har et så flott forhold Anonymkode: 01821...63b 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #5 Skrevet 23. juli 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noen gang vært i et forhold med en person du elsket over alt på jord og dere hadde det helt fantastisk sammen? Om du har det klarer du å svare på spørsmålet selv. Om du ikke har det kan ikke den følelsen forklares, så du må nesten bate oppleve det selv. Folk flest er nok ikke akkurat desperate, men vil veldig gjerne oppleve noe sånt. Jeg er en av de heldige som har et så flott forhold Anonymkode: 01821...63b Dette har egentlig ingenting å gjøre med det jeg spurte om. Jeg spurte om hvorfor folk var desperate ikke hvorfor folk er i forhold. Det er to forskjellige ting. Anonymkode: f4cff...563 9
Teethgrinding Skrevet 23. juli 2016 #6 Skrevet 23. juli 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette har egentlig ingenting å gjøre med det jeg spurte om. Jeg spurte om hvorfor folk var desperate ikke hvorfor folk er i forhold. Det er to forskjellige ting. Anonymkode: f4cff...563 Eh, det er jo akkurat derfor de er desperate. Skjønte du ikke det? 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #7 Skrevet 23. juli 2016 Fordi jeg er kåt og trenger en partner. Anonymkode: 9ac50...aea
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #8 Skrevet 23. juli 2016 Fordi de ikke har lært seg å trives i eget selskap, og være lykkelige alene også. De er desperate etter et forhold og tror der vil løse alle deres problemer Anonymkode: 9fb36...1eb 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #9 Skrevet 23. juli 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi de ikke har lært seg å trives i eget selskap, og være lykkelige alene også. De er desperate etter et forhold og tror der vil løse alle deres problemer Anonymkode: 9fb36...1eb Eller fordi de bare er mennesker og ikke ser noen ultimat lykke i å være alene. Naturlig nok. Siden mennesker er flokkdyr noe samfunnet ikke akkurat imøtekommer. Så da er partner/familie en naturlig løsning for tilhørighet. Anonymkode: bdb9b...dff 1
Gjest Aye Skrevet 23. juli 2016 #10 Skrevet 23. juli 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg er kåt og trenger en partner. Anonymkode: 9ac50...aea Mye bedre med pulevenner da. Forhold er ikke sånn det var før. Nå er det bare svik, utroskap, må være slem og ekkel, voldtekt, sexnekt, tvinge mannen til å bli far, drap, ssjalusi, plagsomme ekser, få barn å så gjøre det slutt. BARE DRAMA!! Det gjelder å finne den rette dama (den rette mannen for damene) så man kan virkelig leve lykkelig men hun er ikke enkel å finne så går absolutt ikke an å være desperat. Da ber du om å bli knust og ødelagt. Man lever godt som singel. Så ikke vær desperat folkens. For det første er det skikkelig teit og turn off og for det andre så går det utover deg selv når man er desperat og for det tredje så GJØR IKKE ET FORHOLD DEG AUTOMATISK LYKKELIG!
Gjest Aye Skrevet 23. juli 2016 #11 Skrevet 23. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller fordi de bare er mennesker og ikke ser noen ultimat lykke i å være alene. Naturlig nok. Siden mennesker er flokkdyr noe samfunnet ikke akkurat imøtekommer. Så da er partner/familie en naturlig løsning for tilhørighet. Anonymkode: bdb9b...dff Eller venner.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #12 Skrevet 24. juli 2016 9 minutter siden, Aye skrev: Eller venner. I teorien. Men venner vil ikke kunne ha en sånn funksjon gjennom livet med mindre man bor med dem. Vanligvis vil tid med venner minimeres maksimalt eller forsvinne når de får barn pga tid etc. så det er ingenting å satse på. Anonymkode: bdb9b...dff 1
Gjest Aye Skrevet 24. juli 2016 #13 Skrevet 24. juli 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: I teorien. Men venner vil ikke kunne ha en sånn funksjon gjennom livet med mindre man bor med dem. Vanligvis vil tid med venner minimeres maksimalt eller forsvinne når de får barn pga tid etc. så det er ingenting å satse på. Anonymkode: bdb9b...dff Vel bedre å la være å få barn. Hvis det ødelegger vennskap. Gode venner kan man ha for alltid. Verre med forhold nå når utroskap er så vanlig. Jeg har såpass gode venner at de alltid har støttet meg og vert der for meg når jeg har blitt såret av de som liksom skulle elske meg og jeg har støttet og vert der for de. Aldri har barn kommet i veien. De som har barn har alltid hatt tid til vennene sine også. Har alltid fått høre at de er der for å lytte når jeg vil prate. Og jeg lytter til dem. Dette er de nærmeste vennene siden barneskolen. Noen er flyttet bort men vi holder alltid kontakten. Vennskapet blir aldri ødelagt og ingenting får ødelegge. Forholda har ikkee vart men vennskap har vart. Trist at noen ødelegger vennskap for de har fått familie og glemmer vennene sine. Noe annet for de som ikke har venner.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #14 Skrevet 24. juli 2016 1 time siden, Aye skrev: Mye bedre med pulevenner da. Forhold er ikke sånn det var før. Nå er det bare svik, utroskap, må være slem og ekkel, voldtekt, sexnekt, tvinge mannen til å bli far, drap, ssjalusi, plagsomme ekser, få barn å så gjøre det slutt. BARE DRAMA!! Det gjelder å finne den rette dama (den rette mannen for damene) så man kan virkelig leve lykkelig men hun er ikke enkel å finne så går absolutt ikke an å være desperat. Da ber du om å bli knust og ødelagt. Man lever godt som singel. Så ikke vær desperat folkens. For det første er det skikkelig teit og turn off og for det andre så går det utover deg selv når man er desperat og for det tredje så GJØR IKKE ET FORHOLD DEG AUTOMATISK LYKKELIG! Har prøvd FF og det funker helt til de erklærer sin kjærlighet og vil ha et forhold. Da snakker vi drama da Anonymkode: e7a06...eca
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #15 Skrevet 24. juli 2016 Jeg er singel og har vært det lenge og er bare noe virkelig kvalitet som får meg ut av det. Har dog sett at de fleste statistikker viser at de som er i et seriøst og langt forhold har bedre livskvalitet og er lykkeligere enn mennesker uten. Anonymkode: 1e347...0e7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #16 Skrevet 24. juli 2016 1 time siden, Aye skrev: Mye bedre med pulevenner da. Forhold er ikke sånn det var før. Nå er det bare svik, utroskap, må være slem og ekkel, voldtekt, sexnekt, tvinge mannen til å bli far, drap, ssjalusi, plagsomme ekser, få barn å så gjøre det slutt. BARE DRAMA!! Det gjelder å finne den rette dama (den rette mannen for damene) så man kan virkelig leve lykkelig men hun er ikke enkel å finne så går absolutt ikke an å være desperat. Da ber du om å bli knust og ødelagt. Man lever godt som singel. Så ikke vær desperat folkens. For det første er det skikkelig teit og turn off og for det andre så går det utover deg selv når man er desperat og for det tredje så GJØR IKKE ET FORHOLD DEG AUTOMATISK LYKKELIG! Jeg er ikke desperat, har det bra som singel! Begge forholdene mine var bare drit, men sjokkerende nok så skal jeg nok komme meg inn i et forhold igjen en vakker dag og gjøre noen lykkelig. Tror det handler om å være svært forsiktig med hvem man velger, bli GODT kjent. Og når du har en bra mann eller bra dame foran deg, ikke ødelegg det. Bygg opp noe, ikke bryt det ned. Anonymkode: 1e347...0e7
Citpensacola Skrevet 24. juli 2016 #17 Skrevet 24. juli 2016 Tja, jeg skjønner det ikke helt jeg heller. Selv trives jeg godt i eget selskap, er veldig fornøyd med å disponere tiden min og økonomien min helt selv. Jeg er heller ikke interessert i å kompromisse noe særlig, og jeg skal aldri ha barn heller. Jeg har aldri vært forelsket, og jeg tror nok det skal litt vel mye til for at den følelsen skal dukke opp. Inntil den evt. gjør det har jeg det helt bra på egenhånd. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #18 Skrevet 24. juli 2016 Tror mange bare gjør det fordi det forventes av en. Se på skillsmissestatistikken. Er en grunn til at den er så høy. Er i 20 årene og tviler sterkt på at jeg kommer til å gifte meg og få barn. Ser ikke vitsen. Har et godt liv alene med venner og familie! Liker mitt eget selskap. Anonymkode: 826ae...033 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #19 Skrevet 24. juli 2016 2 timer siden, Aye skrev: Vel bedre å la være å få barn. Hvis det ødelegger vennskap. Gode venner kan man ha for alltid. Verre med forhold nå når utroskap er så vanlig. Jeg har såpass gode venner at de alltid har støttet meg og vert der for meg når jeg har blitt såret av de som liksom skulle elske meg og jeg har støttet og vert der for de. Aldri har barn kommet i veien. De som har barn har alltid hatt tid til vennene sine også. Har alltid fått høre at de er der for å lytte når jeg vil prate. Og jeg lytter til dem. Dette er de nærmeste vennene siden barneskolen. Noen er flyttet bort men vi holder alltid kontakten. Vennskapet blir aldri ødelagt og ingenting får ødelegge. Forholda har ikkee vart men vennskap har vart. Trist at noen ødelegger vennskap for de har fått familie og glemmer vennene sine. Noe annet for de som ikke har venner. Hvorfor det? Jeg tenker at hvis det er en relasjon som som regel varer livet ut er da det til ens barn og fra barn til sine foreldre, mer enn til både venner og partnere som kommer og går. Men jeg er enig i at vennskap på en måte er sikrere å satse på enn forhold. Fordelen med venner er at det ikke er følelser på samme måte. Så vennskap har bedre odds for å vare livet ut, mens forhold fort kan går i dass. Men på sikt tror jeg ikke venner kan erstatte det å ha en egen familie/partner en vet er der for seg. De aller fleste som ikke har partner eller familie blir ensomme på sikt for etterhvert som folk blir eldre trekker de seg mer tilbake til familiene sine og har mesteparten av fritiden sin med dem uansett om man treffes i blant. Så jeg syns ikke det er noe som helst rart at folk leter etter forhold som er hold i og verdt noe. Anonymkode: bdb9b...dff
Hjärtat Skrevet 24. juli 2016 #20 Skrevet 24. juli 2016 Hvordan ser du at "folk" er desperate etter å få seg kjæreste? Tenker du på at datingsidene går bra? I mitt tilfelle så jeg det som eneste løsning på å treffe noen, noen gang (Få venner, jobber i kvinnedominert yrke, og hater å gå ut på byen, har heller ingen interesser hvor man møter andre). Gjorde ikke noe desperat forsøk, og tok absolutt ikke til takke med det første og beste. Hvis du tenker på alle som bare får seg nye kjærester i hytt og vær, og skifter dem ut fortere enn vi andre bytter sokker, så tror jeg disse har et ekstremt behov for å få dekket de tingene som kommer ut av et forhold: ikke være alene, bekreftelser, sosial status og intimkontakt. Og så tror jeg det sterke behovet for å få dekket disse behovene overskygger at man ikke har funnet den perfekte; som da vil føre til brudd, drama og krangling. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå