Minibobla Skrevet 23. juli 2016 #1 Skrevet 23. juli 2016 (endret) Her kan man tipse hverandre, spør om råd, skrive om dagene sine (med tema trening, kosthold). Osv Vi skal heie på hverandre og motivere hverandre. Jeg trenger iallefall dette og håper noen vil henge seg på- så kanskje vi blir en fin gjeng som klarer mål sammen og hver for seg! Endret 23. juli 2016 av Minibobla
Gjest Nanne70 Skrevet 24. juli 2016 #2 Skrevet 24. juli 2016 21 timer siden, Minibobla skrev: Her kan man tipse hverandre, spør om råd, skrive om dagene sine (med tema trening, kosthold). Osv Vi skal heie på hverandre og motivere hverandre. Jeg trenger iallefall dette og håper noen vil henge seg på- så kanskje vi blir en fin gjeng som klarer mål sammen og hver for seg! Hvorfor sliter du? Hva er du synes er vanskelig ift trening og kosthold?
Minibobla Skrevet 26. juli 2016 Forfatter #4 Skrevet 26. juli 2016 Den 24. juli 2016 at 21.17, Nanne70 skrev: Hvorfor sliter du? Hva er du synes er vanskelig ift trening og kosthold? Jeg sliter sterkt med selvtillit.. Er større enn jeg noen gang har vært.. sliter med at jeg klarer å tenke alt som skulle vært gjort både med trening og kosthold. men klarer ikke gjennomføre. Jeg trenger masse motivasjon og inspirasjon, for slik vil jeg ikke leve.. Vet at mange synes det er dårlig unnskyldning at man ikke får det til-at man da ikke vil det nok.. men jeg LOVER deg-jeg vil.. men får det ikke til! Feks. i går begynte jeg på min nye "plan" etter ferien.. der jeg skulle holde meg unna godis og starte med litt trening.. planen var å gå en lengre trilletur med mini pluss en god stretching økt etterpå. Jeg gikk ikke tur pga det duskregnet litt(er dårlig unnskyldning fordi jeg er redd å møte mennesker som skal se meg på mitt verste/er nok en del depresjoner der også-skal heldigvis begynne litt behandling nå i høst) Da jeg skulle tøye, strakk jeg litt armer, skuldre, nakke.. og så kom jeg på at mini måtte spise og droppet det erretpå igjen.. På kvelden spiste jeg en milky way (første dagen jeg skulle la være) og i dag har jeg bare spist masse crap da jeg er syk. Trøstespiser nok litt. Jeg tror med en slik side der man hører om andre som kanskje ikke får det til helt så kan man heie hverandre opp, motivere hverandre og jeg vil nok få følelse av at jeg vil vise at jeg får til noe.. Alt er bare litt vanskelig nå.. Håper det hjelper å begynne samtaler og at kanskje motivasjonen blir sterk nok.. For jeg vil så gjerne bli litt mindre og ikke minst få en sunnere livsstil for både meg selv og min datter!
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #5 Skrevet 26. juli 2016 Synes det er vanskelig selv. Tøm skap for alt du ikke skal spise, også lar du være å kjøpe i butikken. Lettere da å unngå godteri ol. For da må du fysisk dra ut av huset hvis man får lyst på noe. Anonymkode: 7277f...5fd 1
Minibobla Skrevet 26. juli 2016 Forfatter #6 Skrevet 26. juli 2016 Godt tips. Det er bare det at jeg ikke kan nekte sambo å ha slikt i hus... Men å fjerne mitt skal skje. Gir det bort i morgen. Har noen tips til sunnere alternativ når man vil kose seg litt ekstra?
fuglekvitter__ Skrevet 26. juli 2016 #7 Skrevet 26. juli 2016 1 minutt siden, Minibobla skrev: Godt tips. Det er bare det at jeg ikke kan nekte sambo å ha slikt i hus... Men å fjerne mitt skal skje. Gir det bort i morgen. Har noen tips til sunnere alternativ når man vil kose seg litt ekstra? Har du prøvd sukkerfri sjokoladekake?
Minibobla Skrevet 26. juli 2016 Forfatter #8 Skrevet 26. juli 2016 Et øyeblikk siden, fuglekvinnen__ skrev: Har du prøvd sukkerfri sjokoladekake? Nei. Har du kanskje oppskrift?
fuglekvitter__ Skrevet 26. juli 2016 #9 Skrevet 26. juli 2016 (endret) 5 minutter siden, Minibobla skrev: Nei. Har du kanskje oppskrift? Kanskje noen av disse? https://www.google.no/?gfe_rd=cr&ei=Z9iXV9D-H_Hk8AeG9JvQBw&gws_rd=ssl#q=sukkerfri+sjokoladekake - det finnes en sånn ferdigmiks også. Husker ikke navnet på den, men har sett at Kiwi, Coop og Rema 1000 har den. Hvit pakke med rød skrift. Endret 26. juli 2016 av fuglekvinnen__
Minibobla Skrevet 26. juli 2016 Forfatter #10 Skrevet 26. juli 2016 1 minutt siden, fuglekvinnen__ skrev: Kanskje noen av disse? https://www.google.no/?gfe_rd=cr&ei=Z9iXV9D-H_Hk8AeG9JvQBw&gws_rd=ssl#q=sukkerfri+sjokoladekake - det finnes en sånn ferdigmiks også. Husker ikke navnet på den, men har sett at Kiwi, Coop og Rema 1000 har den. Hvit pakke med rød skrift. Tusen takk! Skal sjekkes ut!! 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #11 Skrevet 26. juli 2016 Tips til sunnere alternativ: Dipp med blomkål, neper, agurk, gulrot, kålrabi etc Mørk sjokolade Fruktsalat med litt vaniljesaus Frukt gele Taco feks kan gjøre sunnere med karbonadedeig i stedet for kjøttdeig og fullkornslefser (evt uten lefser) lage en tacosalat. Anonymkode: 7277f...5fd 1
Gjest Nanne70 Skrevet 27. juli 2016 #12 Skrevet 27. juli 2016 11 timer siden, Minibobla skrev: Jeg sliter sterkt med selvtillit.. Er større enn jeg noen gang har vært.. sliter med at jeg klarer å tenke alt som skulle vært gjort både med trening og kosthold. men klarer ikke gjennomføre. Jeg trenger masse motivasjon og inspirasjon, for slik vil jeg ikke leve.. Vet at mange synes det er dårlig unnskyldning at man ikke får det til-at man da ikke vil det nok.. men jeg LOVER deg-jeg vil.. men får det ikke til! Feks. i går begynte jeg på min nye "plan" etter ferien.. der jeg skulle holde meg unna godis og starte med litt trening.. planen var å gå en lengre trilletur med mini pluss en god stretching økt etterpå. Jeg gikk ikke tur pga det duskregnet litt(er dårlig unnskyldning fordi jeg er redd å møte mennesker som skal se meg på mitt verste/er nok en del depresjoner der også-skal heldigvis begynne litt behandling nå i høst) Da jeg skulle tøye, strakk jeg litt armer, skuldre, nakke.. og så kom jeg på at mini måtte spise og droppet det erretpå igjen.. På kvelden spiste jeg en milky way (første dagen jeg skulle la være) og i dag har jeg bare spist masse crap da jeg er syk. Trøstespiser nok litt. Jeg tror med en slik side der man hører om andre som kanskje ikke får det til helt så kan man heie hverandre opp, motivere hverandre og jeg vil nok få følelse av at jeg vil vise at jeg får til noe.. Alt er bare litt vanskelig nå.. Håper det hjelper å begynne samtaler og at kanskje motivasjonen blir sterk nok.. For jeg vil så gjerne bli litt mindre og ikke minst få en sunnere livsstil for både meg selv og min datter! Hva med å tenke at man skal begynne med noe i stedet for å slutte med noe? Ikke tenk at du skal slutte å spise sjokolade og snop, men tenk at du skal begynne å spise mer frukt og grønt? Hver gang du får lyst til å spise sjokolade, skal du spise en frukt eller grønnsak i stedet (jordbær, melon eller knaskegulerøtter smaker godt), og mest sannsynlig er sjansen der for at når du har spist en neve jordbær eller noen melonbåter, så er lysten på sjokolade gått over. Ellers er det et godt tips å fjerne godter, snacks, kaker og kjeks fra skapene - kanskje det er litt enklere å motstå hvis det ikke finnes i huset? Du sier at du ikke kan nekte samboeren din å ha det i huset, jeg tenker at han bør støtte deg og heller få tilfredsstilt sitt behov for slikt når han ikke er hjemme. Ikke gjør det vanskelig for deg selv med å tenke på alt som skulle vært gjort i forhold til trening og kosthold - begynn i det små! Alle monner drar, og det gjelder også her. Du må tenke langsiktig livsstilsomlegging der du gradvis endrer kosthold og mosjonsvaner til noe du føler at du kan leve med resten av livet. Jeg vet ikke hvordan du spiser pr i dag og hvilken type mat du liker, men husk at det meste av mat - også "junk" som pizza, taco, burger osv. kan gjøres sunne! En vellykket kostholdsomlegging må nødvendigvis ta utgangspunkt i mat du liker, ellers blir det vanskelig å gjennomføre på sikt. Hva er det som motiverer og inspirerer deg ellers i livet? Jeg tror at hvis du kan definere det, så har du funnet nøkkelen til å finne inspirasjon og motivasjon til å legge om livsstilen din. Et lite tips når det gjelder trening som har hjulpet meg veldig mye på dager der jeg i utgangspunktet ikke har lyst til å trene, er at jeg bestemmer meg for å dra til treningssenteret og trene litt, og hvis jeg ikke orker mer, kan jeg avslutte og dra hjem. Så langt har jeg alltid gjennomført hele treningsøkta disse gangene, og det at jeg gang på gang beviser overfor meg selv at jeg kan, er utrolig motiverende Du kan gjøre det, du også. Hvis du går ut for å trille mini og finner ut halvveis at nei, dette kjennes ikke ok, så kan du snu og gå hjem. Du har fortsatt gjort mye mer enn om du ikke hadde gjort noe i det hele tatt, ikke sant? Du kan også trene hjemme på stuegulvet - mini er et ypperlig "redskap" til styrketrening : Lykke til
Minibobla Skrevet 28. juli 2016 Forfatter #13 Skrevet 28. juli 2016 Den 26. juli 2016 at 1.11, AnonymBruker skrev: Tips til sunnere alternativ: Dipp med blomkål, neper, agurk, gulrot, kålrabi etc Mørk sjokolade Fruktsalat med litt vaniljesaus Frukt gele Taco feks kan gjøre sunnere med karbonadedeig i stedet for kjøttdeig og fullkornslefser (evt uten lefser) lage en tacosalat. Anonymkode: 7277f...5fd Tusen takk for tipsene 😉
Minibobla Skrevet 28. juli 2016 Forfatter #14 Skrevet 28. juli 2016 Den 27. juli 2016 at 9.45, Nanne70 skrev: Hva med å tenke at man skal begynne med noe i stedet for å slutte med noe? Ikke tenk at du skal slutte å spise sjokolade og snop, men tenk at du skal begynne å spise mer frukt og grønt? Hver gang du får lyst til å spise sjokolade, skal du spise en frukt eller grønnsak i stedet (jordbær, melon eller knaskegulerøtter smaker godt), og mest sannsynlig er sjansen der for at når du har spist en neve jordbær eller noen melonbåter, så er lysten på sjokolade gått over. Ellers er det et godt tips å fjerne godter, snacks, kaker og kjeks fra skapene - kanskje det er litt enklere å motstå hvis det ikke finnes i huset? Du sier at du ikke kan nekte samboeren din å ha det i huset, jeg tenker at han bør støtte deg og heller få tilfredsstilt sitt behov for slikt når han ikke er hjemme. Ikke gjør det vanskelig for deg selv med å tenke på alt som skulle vært gjort i forhold til trening og kosthold - begynn i det små! Alle monner drar, og det gjelder også her. Du må tenke langsiktig livsstilsomlegging der du gradvis endrer kosthold og mosjonsvaner til noe du føler at du kan leve med resten av livet. Jeg vet ikke hvordan du spiser pr i dag og hvilken type mat du liker, men husk at det meste av mat - også "junk" som pizza, taco, burger osv. kan gjøres sunne! En vellykket kostholdsomlegging må nødvendigvis ta utgangspunkt i mat du liker, ellers blir det vanskelig å gjennomføre på sikt. Hva er det som motiverer og inspirerer deg ellers i livet? Jeg tror at hvis du kan definere det, så har du funnet nøkkelen til å finne inspirasjon og motivasjon til å legge om livsstilen din. Et lite tips når det gjelder trening som har hjulpet meg veldig mye på dager der jeg i utgangspunktet ikke har lyst til å trene, er at jeg bestemmer meg for å dra til treningssenteret og trene litt, og hvis jeg ikke orker mer, kan jeg avslutte og dra hjem. Så langt har jeg alltid gjennomført hele treningsøkta disse gangene, og det at jeg gang på gang beviser overfor meg selv at jeg kan, er utrolig motiverende Du kan gjøre det, du også. Hvis du går ut for å trille mini og finner ut halvveis at nei, dette kjennes ikke ok, så kan du snu og gå hjem. Du har fortsatt gjort mye mer enn om du ikke hadde gjort noe i det hele tatt, ikke sant? Du kan også trene hjemme på stuegulvet - mini er et ypperlig "redskap" til styrketrening : Lykke til Du sier no veldig bra der med å fokusere på å begynne ikke på å slutte. Takk!! Jeg spiser veldig variert. Men ja vi er glad i taco, lasagne, pizza ol. Men er jo lett å gjøre dette litt sunnere. Maten er ikke hovedproblemet mitt selv om det kan tas grep der også. Hovedproblemet er godteri og sjokolade og brus. Er nærmest avhengig! du spør godt med hva som motiverer og inspirerer ellers. Det vet jeg ikke helt. Skal tygge litt på det og finne ut av det 😉 Jeg er flink til å drømme og planlegge. Tenker og skriver bra planer, men blir verre med gjennomføringen. Men jammen motivetes jeg av å skrive med dere her! Tror og håper at uka som kommer skal bli bra. Jeg har vært sengeliggende noen daher og må komme meg ordentlig på beina igjen. Satser på en rolig helg med min lille familie gjør susen!
maddiie Skrevet 28. juli 2016 #15 Skrevet 28. juli 2016 Det er bra tips å droppe sjokoladen, den er kilden til alt. Søtt frister først så kommer chipsen for å kompensere. Jeg har vært i suppa før selv og jeg vet det er vanskelig. jeg er veldig glad i frukt men jeg forstår at det ikke demper sjokolade suget så mye.. mitt beste tips er begynn med sjokoladeproteinpulver, hver gang du har lyst på sjokolade tar du en shake. du får masse proteiner også som bevare musklene dine å brenner fettet. du kommer til å bli så lei av det pulveret i slutten at sjokolade suget mer eller mindre forsvinner. Jeg elsket sjokolade, det var min lidenskap før. Men noe endret seg etter å ha holdt seg unna over tid og jeg syns det blir alt for søtt nå. drikk pepsimax å bare det når du vil ha brus. drikk kaffe eller en flaske vann når suget kommer å vent 20 min for å se om du egentlig er sulten. viss du fortsatt har suget etter de minuttene ta en rute, ikke mer. og bygg opp vente tiden etterhvert. man glemmer ofte suget da! ellers kan du se etter proteinbarer i butikken eller kjøpe grethe rhoedes kokosboller som er uten sukker og dekket med mørk sjokolade. de inneholder bare 50 kcal per. viss du starter med en ting først kommer det andre etterhvert
Hjertehåp Skrevet 19. august 2016 #16 Skrevet 19. august 2016 Jeg er også sånn. Hjelper ikke at jeg jobber på post i sykehus og vi har alltid kaker og masse godis som vi får av pasienter. Må lære meg og holde meg unna. Samt at skapene på jobb er fylt med masse godt til underernærte pasienter. Kjøleskap og fryser på personalrommet er også alltid stappet med godt som er felles. Dette er skikkelig vanskelig. Har nettopp tømt huset heldigvis. Og med tømt så mener jeg spist alt . Føler meg mislykket men nå må jeg starte. Jeg har vekt mål og nå og vil bli sunnere og friskere. Føler meg ikke bra. Mye slapp og sliten.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #17 Skrevet 19. august 2016 8 minutter siden, Hjertehåp skrev: Samt at skapene på jobb er fylt med masse godt til underernærte pasienter. Det er vel ikke meningen at du som ansatt skal trykke i deg dette? Anonymkode: eb8f2...9c3
Hjertehåp Skrevet 19. august 2016 #18 Skrevet 19. august 2016 Egentlig ikke men avdelingssjefen har sagt at vi bare må forsyne oss og huske og kose oss. Er en hektisk post så hun mener at vi fortjener kosen.
Gjest Nanne70 Skrevet 19. august 2016 #19 Skrevet 19. august 2016 7 timer siden, Hjertehåp skrev: Egentlig ikke men avdelingssjefen har sagt at vi bare må forsyne oss og huske og kose oss. Er en hektisk post så hun mener at vi fortjener kosen. Men det er jo fortsatt du selv som bestemmer om du skal spise disse tingene eller ikke. Jeg tror at mye av det økende vektproblemet i samfunnet skyldes at man skal "kose" seg med kaker, snop og junk i tide og utide.
Hjertehåp Skrevet 19. august 2016 #20 Skrevet 19. august 2016 1 time siden, Nanne70 skrev: Men det er jo fortsatt du selv som bestemmer om du skal spise disse tingene eller ikke. Jeg tror at mye av det økende vektproblemet i samfunnet skyldes at man skal "kose" seg med kaker, snop og junk i tide og utide. Helt enig med deg. Konstant kose oss. Den må kuttes ut. Jeg personlig nyter deg ikke lenger. Er bare noe jeg stapper i munnen så bort med det. Nå er jeg på vei for å trene med personlig trener. Perfekt måte å starte helgen på 👍🏼
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå