AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #1 Skrevet 23. juli 2016 Vurderer å reise til lekeland med min datter i morgen. Første gang vi skal dit i såfall. Men er usikker på om det lønner seg. Vi må ta buss og er fremme rundt 13.15. Hjem igjen går bussen 16.30 ca. Ca 2-3 timer busstur til og fra. Må beregne 10-15 min gå tur til og fra lekeland. Det blir veldig få timer der, og føler det ikke er noe vits å dra i morgen? Hvor lenge pleier dere å være på lekeland med barnet? Mitt barn er 4,5 år Har dere eventuelt andre forslag til hva vi kan finne på, på en søndag? Anonymkode: 7cec4...dc1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #2 Skrevet 23. juli 2016 Min erfaring er at det holder lenge med et par timer på lekeland ihvertfall, særlig i helgene. Mye støy og elleville barn som løper rundt, blir fort slitsomt. Anonymkode: 58662...878
Gjest Becky48 Skrevet 23. juli 2016 #3 Skrevet 23. juli 2016 Jeg hadde aldri tatt en tur på lekeland når det var så lang tid på buss. Hadde heller tatt en tur på stranden og fisket etter krabber eller badet, lekeplass eller en tur i skogen.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #4 Skrevet 23. juli 2016 3 minutter siden, Becky48 skrev: Jeg hadde aldri tatt en tur på lekeland når det var så lang tid på buss. Hadde heller tatt en tur på stranden og fisket etter krabber eller badet, lekeplass eller en tur i skogen. Vi kom hjem fra hyttetur i går. Har vært på sørlandet. Fisket krabber, fanget skjell, badet i saltvann. Lekt i skogen, på lekeplass etc. Og vi vil finne på noe i morgen, en søndag. Men det er veldig lite å finne på. Vi er mye ute ellers i året og finner på alt mulig fra asfalt til skog og vann. Så følte vi trengte noe annet. Det er en lang reisevei, selv om hun er glad i å kjøre buss. Føler det ikke er verdt det pga reiseveien og korte tiden vi har. Første gang jeg blir helt..ja...vi ønsker å finne på noe, men vet ikke hva.Har tenkt på kino, bading etc, men det går ikke overens med busstider på søndagen Anonymkode: 7cec4...dc1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #5 Skrevet 23. juli 2016 Hadde heller aldri dratt så langt for et lekeland... Vi er sjelden på lekeland selv om det er kun 10-15 min (og vi er ingen friluftsfamilie altså, men allikevel finner vi heller alternativer). Nå vet jeg ikke hvor dere bor, men er det badevær? Nye, spennende utendørslekeplasser? Kino? Klatrepark? Tur i skogen, gjerne med piknikkurv? Museum? Anonymkode: ea9f8...ead
Gjest Becky48 Skrevet 23. juli 2016 #6 Skrevet 23. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi kom hjem fra hyttetur i går. Har vært på sørlandet. Fisket krabber, fanget skjell, badet i saltvann. Lekt i skogen, på lekeplass etc. Og vi vil finne på noe i morgen, en søndag. Men det er veldig lite å finne på. Vi er mye ute ellers i året og finner på alt mulig fra asfalt til skog og vann. Så følte vi trengte noe annet. Det er en lang reisevei, selv om hun er glad i å kjøre buss. Føler det ikke er verdt det pga reiseveien og korte tiden vi har. Første gang jeg blir helt..ja...vi ønsker å finne på noe, men vet ikke hva.Har tenkt på kino, bading etc, men det går ikke overens med busstider på søndagen Anonymkode: 7cec4...dc1 Ja, er ikke så lett hvis dere bor langt vekke fra byens fasiliteter. Men må dere gjøre så mye da, er vel greit med en dag og tohjemme der dere nyter at dere er på plass igjen, så kan dere heller finne på noe når det går flere busser, eller dere har bil. For meg selv så høres det ut som et mareritt å ta en så lang busstur to ganger på en dag.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #7 Skrevet 23. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde heller aldri dratt så langt for et lekeland... Vi er sjelden på lekeland selv om det er kun 10-15 min (og vi er ingen friluftsfamilie altså, men allikevel finner vi heller alternativer). Nå vet jeg ikke hvor dere bor, men er det badevær? Nye, spennende utendørslekeplasser? Kino? Klatrepark? Tur i skogen, gjerne med piknikkurv? Museum? Anonymkode: ea9f8...ead Overhode ikke badevær. Torden og skikkelige regnskur. Kan endre seg til i morgen så klart. Men her vi bor (på landet) tar det lang tid før vannet blir varmt nok til bading, særlig etter regnvær. Som sagt over her, så kom vi hjem i går, etter å ha vært på hyttetur med både fisking av krabber, lek på stranden, bading, fanget skjell osv. Vi er friluftsmennesker ellers i året også, men vi følte vi trengte å gjøre noe annet for en gangs skyld. Tenkte da på lekeland, men er jo så fryktelig lang reisevei dessverre. Klatrepark er jo en ide! Det er en klatrepark i nærheten her, kort vei med buss. Utendørs klatrepark, som vi ikke har fått testet ut enda. Skal jammen meg sjekke ut åpningstidene på den Anonymkode: 7cec4...dc1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #8 Skrevet 23. juli 2016 4 minutter siden, Becky48 skrev: Ja, er ikke så lett hvis dere bor langt vekke fra byens fasiliteter. Men må dere gjøre så mye da, er vel greit med en dag og tohjemme der dere nyter at dere er på plass igjen, så kan dere heller finne på noe når det går flere busser, eller dere har bil. For meg selv så høres det ut som et mareritt å ta en så lang busstur to ganger på en dag. Vi har hatt 2 uker ferie før vi dro på hyttetur, der vi tilbrakte de 2 ukene hjemme. Tok en dag om gangen. Skikkelig kos! Jeg begynner på jobb igjen mandagen, og ønsker å finne på noe ekstra med prinsessa mi. Vi er litt smålei av å gå hjemme siste del av ferien. Hun har 1 uke igjen av ferien sin, der hun skal være hos bestemor/bestefar hele uken, mens jeg er på jobb. Hun kommer hjem til meg når jeg er ferdig for dagen altså Hun ville så gjerne finne på noe med meg i morgen, før hverdagen slår til. Helst noe billig, kort vei. Jeg har ikke bil eller lappen (jobber med saken), og vi har ikke de beste busstilbudene her på søndager. Men sånn er det jo å bo på landet. Vi er litt rastløse merker jeg Anonymkode: 7cec4...dc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå