AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #1 Skrevet 23. juli 2016 I går tok han kontakt. Igjen. Skrev noe som var så uforståelig at jeg MÅTTE svare han for å spørre hva han mente osv. Det var så enkelt som et vanlig dametrøbbel. Igjen. Sist gang var unnskyldningen hans er at han var lei seg for det han har gjort rett før bruddet. Greit nok, han fikk svar da også. Men så ble vi da enige om å kutte ut kontakten, og det var han med på. Likevel skjer dette i går og jeg er så forbanna. Jeg er gravid og tåler ikke så mye kanskje men likevel. Men så pratet vi litt videre å Facebook om ting og tang siden vi først var på tråden. Jeg nevnte at jeg ventet ei lita jente. Da sa han at datteren min kommer til å være såå vakker dersom hun ligner på meg osv. Jeg avsluttet samtalen. I dag sendte jeg mail og ba han aldri mer ta kontakt. Da innrømmet han at han drakk litt i går og da tenkte jeg at det var derfor han egentlig tok kontakt. Da jeg spurte han om han er kommet videre og sånt sa han ja. Han hadde ingen følelser for meg og bla bla. Men hvorfor tar han kontakt med meg hele tiden da? For å være beste kompis? Jeg skjønner det ikke. Anonymkode: 9333a...640
Byjenta! Skrevet 23. juli 2016 #2 Skrevet 23. juli 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: I går tok han kontakt. Igjen. Skrev noe som var så uforståelig at jeg MÅTTE svare han for å spørre hva han mente osv. Det var så enkelt som et vanlig dametrøbbel. Igjen. Sist gang var unnskyldningen hans er at han var lei seg for det han har gjort rett før bruddet. Greit nok, han fikk svar da også. Men så ble vi da enige om å kutte ut kontakten, og det var han med på. Likevel skjer dette i går og jeg er så forbanna. Jeg er gravid og tåler ikke så mye kanskje men likevel. Men så pratet vi litt videre å Facebook om ting og tang siden vi først var på tråden. Jeg nevnte at jeg ventet ei lita jente. Da sa han at datteren min kommer til å være såå vakker dersom hun ligner på meg osv. Jeg avsluttet samtalen. I dag sendte jeg mail og ba han aldri mer ta kontakt. Da innrømmet han at han drakk litt i går og da tenkte jeg at det var derfor han egentlig tok kontakt. Da jeg spurte han om han er kommet videre og sånt sa han ja. Han hadde ingen følelser for meg og bla bla. Men hvorfor tar han kontakt med meg hele tiden da? For å være beste kompis? Jeg skjønner det ikke. Anonymkode: 9333a...640 Kanskje han er litt manipulerende? Og ikke vil at du skal glemme han? At han kan gå videre, men ikke vil at du skal gjøre det samme.
Ananas. Skrevet 23. juli 2016 #3 Skrevet 23. juli 2016 Fordi han trenger noen når han er fortvilet, og du lar deg være den noen når du responderer når han tar kontakt. Om du virkelig vil kutte kontakten: Ikke svar, uansett hvor uforståelig det du mottar måtte være. 7
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #4 Skrevet 23. juli 2016 I stedet for å irritere deg over at han tar kontakt igjen og igjen så kan du rett og slett bare la være å svare? Så slutter han vel å sende meldinger. Litt drastisk å blokkere kanksje, men hvis det er så irriterende at han tar kontakt så er det kanskje greit det også? Hvorfor han gjør det? Fordi han er full. Anonymkode: e4776...48b 5
bettsa Skrevet 23. juli 2016 #5 Skrevet 23. juli 2016 Ikke svar han. Jeg hadde også en plagsom eks for noen år siden men han sluttet med å ta kontakt da jeg aldri svarte han. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #6 Skrevet 23. juli 2016 Altså han skriver bare masse tull. Som er ubetydelig. Ting han har kjøpt osv. Altså de to siste gangene lot jeg rive med å vi pratet en del på Facebook. Men hallo, hver gang vi avslutter samtalen så er vi enige om å ikke ha kontakt. Jeg har ny type som synes det er plagsomt at jeg svarer da men. Jeg måtte, for hvis ikke jeg hadde funnet ut hva han mente så hadde jeg ikke fått sove. Jeg trodde han banket henne opp eller noe. Vil ikke gå inn i detaljer på hva dom stod i meldingen, men han mente at hun er psyko og han måtte "advare" meg for henne. Men nå har jeg skjønt at han tar kontakt av ingen grunn, før trodde jeg kanskje at det var virkelig det at han var lei seg osv. Men nå er jeg litt usikker. Er det fordi han har følelser for meg fremdeles ? Hvorfor vil ikke han at jeg skal glemme han. Jeg har fått både ny mann og vi venter barn, burde det ikke være nok til å la meg være i fred? jeg skal ikke svare mer. Uansett hva han skriver. Med mindre han blir hissig på meldingene da, da vet jeg ikke hva jeg gjør. Anonymkode: 9333a...640
Leo Skrevet 23. juli 2016 #7 Skrevet 23. juli 2016 Hvorfor er du forbannet på ham? Du tillater jo at dette skjer siden du svarer så den du burde være forbannet på er deg selv. At du lever sammen med en annen mann og venter barn burde jo være mer enn god nok grunn til å kutte ut eksen. 8
Alice123 Skrevet 23. juli 2016 #8 Skrevet 23. juli 2016 Ikke svar han. Blokker han på SoMe og mobil om du syntes det er vanskelig 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #9 Skrevet 23. juli 2016 33 minutter siden, Leo skrev: Hvorfor er du forbannet på ham? Du tillater jo at dette skjer siden du svarer så den du burde være forbannet på er deg selv. At du lever sammen med en annen mann og venter barn burde jo være mer enn god nok grunn til å kutte ut eksen. Jeg skal ikke svare mer. Jeg føler han manipulerer meg hver gang og jeg går på det. Vet ikke hva han prøver på men jeg har gitt klar beskjed om at jeg ønsker ikke høre mer i fra han. Da burde han være smart nok å holde seg unna! Virker ikke som om han respekterer livet mitt og bare vil mase. Hvorfor ringer det ingen bjelle hos folk når de tar kontakt med eksene sine som faktisk har et liv? Anonymkode: 9333a...640
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #10 Skrevet 23. juli 2016 Høres ut som min eks. Kunne være at han hadde fått noe nytt, noe på jobben eller noe han lurte på som han kunne spurt hvemsomhelst om. Desverre besvarte jeg meldingene 1 av 3 ganger, noe som var nok til at han fortsatte i hele 2 år etter brudd. Mange ganger svarte jeg dritfrekt i håp om at han ville bli lei, men der tok jeg feil. I blant var det stille i en hel måned så var det på igjen. Mange ganger sendte han ei melding og når jeg svarte og kom med motspørsmål sluttet han å svare. Han sa ofte at han hadde funnet noe som var mitt og at jeg måtte komme å hente, fikk blant annet en pose med oppklippet papir, ja jeg som hadde lagt den igjen, men det var bare for han å gå i søpla med den. Andre ganger jeg skulle få hente noe så står jeg utenfor hos han og får på mld at han ikke så noen grunn til å sitte å vente på meg. Han sa en gang jeg flyttet til ny leilighet at det bare var å si ifra om jeg trengte hjelp. Så han kom innom en dag for å henge opp ei lampe for meg. Han kommer inn pg kikker seg rundt så forteller han meg hvordan jeg henger opp lampen selv og går igjen. I perioder var jeg slettet og blokkert men plutselig lagt til igjen. Lærte at han ønsket å ha kontroll og at han ikke ønska å bli glemt. Og alt dette foregikk selv om han hadde ny dame. Nå er alt blokkert og han har fått advarsel av politiet. Anonymkode: 0930b...66c 1
Leo Skrevet 23. juli 2016 #11 Skrevet 23. juli 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ikke svare mer. Jeg føler han manipulerer meg hver gang og jeg går på det. Vet ikke hva han prøver på men jeg har gitt klar beskjed om at jeg ønsker ikke høre mer i fra han. Da burde han være smart nok å holde seg unna! Virker ikke som om han respekterer livet mitt og bare vil mase. Hvorfor ringer det ingen bjelle hos folk når de tar kontakt med eksene sine som faktisk har et liv? Anonymkode: 9333a...640 Fordi disse eksene svarer og tilsynelatende er med på notene? 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #12 Skrevet 23. juli 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som min eks. Kunne være at han hadde fått noe nytt, noe på jobben eller noe han lurte på som han kunne spurt hvemsomhelst om. Desverre besvarte jeg meldingene 1 av 3 ganger, noe som var nok til at han fortsatte i hele 2 år etter brudd. Mange ganger svarte jeg dritfrekt i håp om at han ville bli lei, men der tok jeg feil. I blant var det stille i en hel måned så var det på igjen. Mange ganger sendte han ei melding og når jeg svarte og kom med motspørsmål sluttet han å svare. Han sa ofte at han hadde funnet noe som var mitt og at jeg måtte komme å hente, fikk blant annet en pose med oppklippet papir, ja jeg som hadde lagt den igjen, men det var bare for han å gå i søpla med den. Andre ganger jeg skulle få hente noe så står jeg utenfor hos han og får på mld at han ikke så noen grunn til å sitte å vente på meg. Han sa en gang jeg flyttet til ny leilighet at det bare var å si ifra om jeg trengte hjelp. Så han kom innom en dag for å henge opp ei lampe for meg. Han kommer inn pg kikker seg rundt så forteller han meg hvordan jeg henger opp lampen selv og går igjen. I perioder var jeg slettet og blokkert men plutselig lagt til igjen. Lærte at han ønsket å ha kontroll og at han ikke ønska å bli glemt. Og alt dette foregikk selv om han hadde ny dame. Nå er alt blokkert og han har fått advarsel av politiet. Anonymkode: 0930b...66c Uff høres slitsomt ut. Problemet med min eks er at det kan gå alt fra 5-6 måneder til ett år før han tar kontakt igjen! Og da når jeg tror at alt er over er det på an igjen. Så nå får vi se hvor lang tid det tar før han sender en mail til, eller om han faktisk tok hintet nå når jeg var litt "streng". Er tydeligvis eneste måten. Han var ganske kontrollerende type, så ikke rart at han vil ha kontroll over meg fremdeles. Idiot. fikk din advarsel fra politiet? Går det an også? Er du redd han? Anonymkode: 9333a...640
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #13 Skrevet 23. juli 2016 2 minutter siden, Leo skrev: Fordi disse eksene svarer og tilsynelatende er med på notene? Jeg har gjennomskuet han nå. Men svarte tidligere pga jeg ville være "grei" for vi er ikke uvenner. Så utnyttet han det tydeligvis. Og nå skiftet han taktikk. Hvorfor er det noen som aldri slutter å skrive da? Det er over. Burde det ikke være en god grunn i seg selv? Anonymkode: 9333a...640
Leo Skrevet 23. juli 2016 #14 Skrevet 23. juli 2016 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gjennomskuet han nå. Men svarte tidligere pga jeg ville være "grei" for vi er ikke uvenner. Så utnyttet han det tydeligvis. Og nå skiftet han taktikk. Hvorfor er det noen som aldri slutter å skrive da? Det er over. Burde det ikke være en god grunn i seg selv? Anonymkode: 9333a...640 Burde ikke det være en god grunn til å ikke svare ham da? Hvis du virkelig ikke vil ha kontakt med ham så blokkerer du ham på mail, telefon, FB osv. Når du ikke gjør det og til og med svarer på henvendelser, så er det jo fordi du vil ha kontakt med ham. Og det signaliserer du til ham også. Endret 23. juli 2016 av Leo 3
Tibbie Skrevet 23. juli 2016 #15 Skrevet 23. juli 2016 Jeg tror ikke at han er helt over deg. Han er kanskje ikke forelsket i deg lenger, men det plager han likevel at han har mistet deg. Spesielt om det er hans skyld. Vi fleste vet jo at følelser blir sterkere når man drikker, så han fikk vel kjenne litt ekstra på det i går. Han mener nok ikke noe vondt ved det. Han tar det kanskje bare litt tungt.
tirben Skrevet 23. juli 2016 #16 Skrevet 23. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Altså han skriver bare masse tull. Som er ubetydelig. Ting han har kjøpt osv. Altså de to siste gangene lot jeg rive med å vi pratet en del på Facebook. Men hallo, hver gang vi avslutter samtalen så er vi enige om å ikke ha kontakt. Jeg har ny type som synes det er plagsomt at jeg svarer da men. Jeg måtte, for hvis ikke jeg hadde funnet ut hva han mente så hadde jeg ikke fått sove. Jeg trodde han banket henne opp eller noe. Vil ikke gå inn i detaljer på hva dom stod i meldingen, men han mente at hun er psyko og han måtte "advare" meg for henne. Men nå har jeg skjønt at han tar kontakt av ingen grunn, før trodde jeg kanskje at det var virkelig det at han var lei seg osv. Men nå er jeg litt usikker. Er det fordi han har følelser for meg fremdeles ? Hvorfor vil ikke han at jeg skal glemme han. Jeg har fått både ny mann og vi venter barn, burde det ikke være nok til å la meg være i fred? jeg skal ikke svare mer. Uansett hva han skriver. Med mindre han blir hissig på meldingene da, da vet jeg ikke hva jeg gjør. Anonymkode: 9333a...640 Er du fortsatt svak for han siden du svarer? Spiller det noen rolle for deg om han blir hissig , er lei seg , har dameproblemer eller samme hva? Det er vel så enkelt som å ikke svare? Skjønner at din nye kjæreste blir irritert. Det virker jo som at du ikke er over den forrige. 2
Alice123 Skrevet 23. juli 2016 #17 Skrevet 23. juli 2016 Som flere her skriver så handler nok dette om kontroll. Du skriver selv at han var en kontrollerende type da dere var sammen. Han vil nok fortsatt bevise (for seg selv?) at han er en del av ditt liv, selv om det er slutt for lenge siden (kontroll. Du svarer på hans henvendelser selv om du ikke vil/liker det. Du gjør som han vil). Ettersom du har ny type og er gravid, burde du absolutt bare kutte ALL kontakt. Jeg mener ekser fint kan være venner (eller ha en positiv relasjon), men denne kontakten er jo negativ for deg. Du liker det jo ikke. Jeg vil anbefale å fokusere på det NYE livet ditt med ny mann og baby. Både for din og kjæresten din sin del. Hadde min kjæreste klaget (?) over en eks som aldri "slapp taket", men selv fortsatte å svare på henvendelser, hadde jeg blitt sint og såret. Jeg hadde også (som flere i denne tråden) lurt på om du virkelig var over han. Ikke la en eks påvirke forholdet ditt til den nye kjæresten din. Syntes du det er vanskelig å la være å svare, så blokker han på alle sosiale medier og telefonnummeret hans. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #18 Skrevet 23. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Uff høres slitsomt ut. Problemet med min eks er at det kan gå alt fra 5-6 måneder til ett år før han tar kontakt igjen! Og da når jeg tror at alt er over er det på an igjen. Så nå får vi se hvor lang tid det tar før han sender en mail til, eller om han faktisk tok hintet nå når jeg var litt "streng". Er tydeligvis eneste måten. Han var ganske kontrollerende type, så ikke rart at han vil ha kontroll over meg fremdeles. Idiot. fikk din advarsel fra politiet? Går det an også? Er du redd han? Anonymkode: 9333a...640 Du må blokkere alt som er. Jeg har blokkert 3 numre, snap, face og insta. Så lenge du har blokkert alt så får han ikke tatt kontakt uansett om det er etter en måned eller 5. Jeg gikk til politiet og sa at eksen konstant tok kontakt og at han en av gangene prøvde å få meg til å gjøre det slutt med nye kjæresten min. Jeg sa at jeg ikke er redd han, bare sliten og lei. Mens jeg satt å forklarte hvordan han var så dura det inn ca 8 mld etter hverandre så de fikk jo se det selv og. I tillegg når jeg blokkerte alt annet tok han kontakt via familien min, noe som gjør det ganske drøyt. De sa jeg kunne anmelde og prøve besøksforbud, men jeg sa at jeg ønsker hittil å gi han en advarsel for å se om det hjelper. De tok en tlf til han, så fikk jeg noen sinte meldinger av både han og søsteren hans. Så var det stille en måned før han var i gang igjen. Da prøvde han å legge til min nye type på face, jeg ringte faktisk moren hans og sladra, da var jeg kvitt han i hele 2 mnd før det var i gang igjen. Hele 1.5 år etter politi advarsel så begynte han seøv å bli lei. Nå har jeg ikke hørt noe på 2 mnd. Tror faktisk det er stille nå. Alt er somsagt blokkert. Anonymkode: 0930b...66c
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #19 Skrevet 23. juli 2016 Men jeg tror faktisk du liker å vite at han tenker nok på deg til å ta kontakt. Den tanken bør du glemme, han er ute etter å kontrollere deg, vite hva du gjør og ikke la deg glemme han. Anonymkode: 0930b...66c 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #20 Skrevet 23. juli 2016 Ts her. Dere har så rett. Jeg burde ikke svart han for lenge siden. Jeg er over han på den måten, men er litt redd han fordi han var så kontrollerende og ble ofte sint. Liksom redd for hva kan kan finne på hvis han blir sint og det plager meg. Så jeg svarer han i håp om at han har det bra, bare så han ikke vil prøve seg på noe annet, det gir meg en slags "ro". Men jeg skal kutte han ut, han får ikke å ha kontroll over meg lenger. Angrer veldig på alle samtalene vi har hatt, og hvor mye jeg har skrevet med han. Jeg ville være høflig og vennlig. Jeg har iallfall gitt han klar beskjed. Nå håper jeg at det er stille fra den kanten. Men det må nok gå ett år eller to før jeg er helt sikker på det altså. Og generelt, måten han skriver på, så virker det som om han er fortsatt veldig ustabil type. Og det er litt ubehagelig at han driver og skriver til meg. Anonymkode: 9333a...640
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå