Gå til innhold

Nintendo Ds 3xl eller playstation 4 til 6-åring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle innspill mottas med en stor takk da jeg overhodet ikke har peiling på slikt. :) 

Anonymkode: d44bf...1b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ingen av delene en 6 åring trenger å være ute og lekke ikke sitte inne og spille. kjøp en sykkel eller en fotball

Anonymkode: 6e8df...d4f

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle innspill mottas med en stor takk da jeg overhodet ikke har peiling på slikt. :) 

Det finnes brukte spill som du kan kjøpe også. :)

Hva med mario kart?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må nesten finne ut hvilke av dem han vil ha. Det er så å si to helt forskjellige ting, så om han vil ha en ps 4, blir en Nintendo DS ganske kjip. Det samme gjelder andre veien.

Siden han er 6 år gammel, tenker jeg at Nintendoen er et bedre kjøp, da de ofte markedsfører seg mer mot de yngre, mens PlayStation er mer for "voksene", sånn halvveis.

Skrevet

Antar du mener 3DS XL. Dette er en håndkontroll, beregnet på bruk "overalt", men PS4 er beregnet for tilkobling til skjerm. 

De to konsollene har ulikt utvalg av spill, og mener du finner flere barnevennlige til DS. 

Det fine med en håndholdt konsoll, er at den tas med på turer, og er en grei avlaster ifm kjøre- og fly-turer. Jeg ville nok satset på DS for en 6-åring (om gen absolutt må ha en konsoll). Men bruken blir altså ulik.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Det finnes brukte spill som du kan kjøpe også. :)

Hva med mario kart?

Mario Kart er spillet, Ts spør om konsollen. Du må ha DS for å spille Mario. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En playstation 4. Den var mye lenger enn en håndhold konsoll, nintendo ds'n kan mistes i gulvet. For min del ville det ikke vært tvil om hva jeg hadde kjøpt til ungen.

Anonymkode: 4956e...709

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ingen av delene en 6 åring trenger å være ute og lekke ikke sitte inne og spille. kjøp en sykkel eller en fotball

Anonymkode: 6e8df...d4f

Noen ganger så må en seksåring og slappe av og spille, lese osv. Sykkel, sparkesykkel, skateboard, fotball, basketball har han allerede, og blir flittig brukt. Og nå har vi kommet så langt at han og endelig skal få seg en slags spilledings slik som flere på skolen har hatt siden barnehagen. Siden han ikke vet helt hva han ønsker seg siden vi ikke har hatt noe slikt, og jeg selv ikke har spilt noe siden my glory days på Segaen min så valgte jeg å spør her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har en seks-åring egentlig  behov for Nintendo eller playstation uansett?

Anonymkode: 91f22...7af

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, Yme skrev:

Du må nesten finne ut hvilke av dem han vil ha. Det er så å si to helt forskjellige ting, så om han vil ha en ps 4, blir en Nintendo DS ganske kjip. Det samme gjelder andre veien.

Siden han er 6 år gammel, tenker jeg at Nintendoen er et bedre kjøp, da de ofte markedsfører seg mer mot de yngre, mens PlayStation er mer for "voksene", sånn halvveis.

Det jeg og egentlig har tenkt når jeg har sett på de ulike spillene til ps 4 og ds. Ds virker mye mer barnevennlig, så får vi heller vente med Playstation til han begynner å mase om det selv. Vil bare ikke hatt han skal føle at han mangler noe hjemmefra siden alle de andre barna har hatt slike ting siden barnehagealder. :) 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg og egentlig har tenkt når jeg har sett på de ulike spillene til ps 4 og ds. Ds virker mye mer barnevennlig, så får vi heller vente med Playstation til han begynner å mase om det selv. Vil bare ikke hatt han skal føle at han mangler noe hjemmefra siden alle de andre barna har hatt slike ting siden barnehagealder. :) 

Playstaion 4 er jo en mye mer populær maskin, men jeg tenker som deg, at han heller får en sånn en når han er gammal nok til å mase om den. DS er mer barnevennlig, og vil sannsynligvis være mer underholdende for å såpass ung person, siden flere av spillene er mynta på dem. Tviler på at en 6åring har så enormt mye glede av sånt som dette ;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...