Gjest Emera Skrevet 9. november 2004 #21 Del Skrevet 9. november 2004 Men dette er jo helt forferdelig trist! At voksne mennesker med ansvar for barn må på byen hver helg for å drikke seg fulle, tyder på at de er veldig umodne. Man kan bare håpe at de blir voksnere med årene. De kan umulig forstå hva de gjør mot barna sine. Men når barna blir større, og har måttet liste seg på tå hver søndagsmorgen i årevis fordi mamma er "syk," når mamma hele deres liv har vist at hun prioriterer å tilbringe helgene på byen i stedet for med dem, når ungene kommer på skolen mandag morgen og får høre rykter om hva noen har sett mamma gjøre på byen... Da kan konsekvensen bli et ødelangt forhold til mamma. Og da kan det være for sent å snu prosessen. Når man har fått barn, kan man ikke bruke "man er ung bare én gang-" argumentet ukritisk. Sånn er det bare. Ikke bry deg om at noen her karakteriserer deg som "kjerring" :o , eller beskylder deg for å være misunnelig! Det betyr nok bare at de ikke har forstått alvoret, tror jeg. Jeg skjønner godt at du er bekymret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anno Skrevet 9. november 2004 #22 Del Skrevet 9. november 2004 Ottine, ja da er vi like... like kjærring aktige. Til deg, Ella, om man kun velger venner/venninner som er prik like deg.. ville ikke det vært kjedelig da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Skrevet 9. november 2004 #23 Del Skrevet 9. november 2004 Ottine, ja da er vi like... like kjærring aktige. Til deg, Ella, om man kun velger venner/venninner som er prik like deg.. ville ikke det vært kjedelig da?? Oi, regner med at det var en slengbemerkning, men må ærlig talt inrømme at jeg ikke forsto innholdet i den. Kan du forklare nærmere? Jeg har bare gode venninner. Dette er fordi jeg har valgt å være venninne med mine venninner. Og de vil være mine venninner. Jeg har også stiftet bekjentskap med mennesker som jeg har valgt å ikke bli "venninner" med. Hilsen Ella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Far til 2 Skrevet 9. november 2004 #24 Del Skrevet 9. november 2004 En digresjon rundt dette tema: Hvordan beskrives en helgepappa som liker å gå ut å ta en øl (eller 3 ?)i "frihelgene", men som egentlig er mer glad i å være sammen med ungene en ekstra helg eller 2 innimellom (og da i et totalt alkoholfritt miljø) ? Årsaken til at jeg spør er at det synes som om en del av debatantene har en forkjærlighet for å sette folk i bås. Ute blandt andre får jeg de merkligste klistrelapper på meg. Jeg legger ikke skjul på at ungene betyr mest her i verden og gjerne skulle hatt mer samvær, noe som ofte kommer fram i samtaler med andre av det motsatte kjønn. Noen mener derfor at jeg både er tøffelhelt og at jeg er kjedelig som bruker altfor mye tid på ungene og deres fritidsinteresser. Jeg har i lengre tid også hatt en godt betalt jobb, bor bra, og har nå gått til det skritt å kjøpe meg en ny og svært iøyenfallende sportsbil. Derfor blir jeg kalt for en flørt og mannsgris med penisforlenger. Det er søren ikke lett å vite hvilken gruppe jeg egentlig tilhører. Far til 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2004 #25 Del Skrevet 9. november 2004 Hva de prioriterer må vel bli deres sak. Hvordan de vil utnytte tiden med er ikke noe du har noen ting med. Høres ut som om du gjerne ville ha vært i deres sko litt oftere..? Tror ikke du ville hatt vondt av en tur på byen. Selv om du har fått barn og stiftet familie, så er det ikke meningen at livet skal ta slutt, eller ta en pause til de blir store. Tror dette er en smule overdrevet. Hver helg? Ikke til å tro. Har aldri skjønt hvorfor noen skal ha så vondt av at andre har det godt. Dette er nok skrevet av en umoden kvinen som IKKE har barn ja. "Har ikke noe med" hvor barnslig er det...? Det er jo en person som spør om råd her! Det er greit å gå ut og more seg iblandt, noen gjøre det mer enn andre, jeg er vel en av de som gjør det skjelden. Men det er slik jeg prioriterer; når jeg bare ser pia mi to tre timer om ettermiddagen så vil jeg bruke tiden min på henne i helgen. Når man er ute på byen går hele søndagen bort, og jeg synes faktisk det er koselig å være hjemme med mannen min også! Hadde jeg flydd på byen hver helg hadde det vært noe alvolig galt i forholdet! Dette er så typisk for unge mødre som aldri har fått levd ut ungdomstida si, og giftet seg i en alder av 19 (OG fått barn) fordi det er kult. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 9. november 2004 #26 Del Skrevet 9. november 2004 Det var meg over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 9. november 2004 #27 Del Skrevet 9. november 2004 En digresjon rundt dette tema: Hvordan beskrives en helgepappa som liker å gå ut å ta en øl (eller 3 ?)i "frihelgene", men som egentlig er mer glad i å være sammen med ungene en ekstra helg eller 2 innimellom (og da i et totalt alkoholfritt miljø) ? Årsaken til at jeg spør er at det synes som om en del av debatantene har en forkjærlighet for å sette folk i bås. Ute blandt andre får jeg de merkligste klistrelapper på meg. Jeg legger ikke skjul på at ungene betyr mest her i verden og gjerne skulle hatt mer samvær, noe som ofte kommer fram i samtaler med andre av det motsatte kjønn. Noen mener derfor at jeg både er tøffelhelt og at jeg er kjedelig som bruker altfor mye tid på ungene og deres fritidsinteresser. Jeg har i lengre tid også hatt en godt betalt jobb, bor bra, og har nå gått til det skritt å kjøpe meg en ny og svært iøyenfallende sportsbil. Derfor blir jeg kalt for en flørt og mannsgris med penisforlenger. Det er søren ikke lett å vite hvilken gruppe jeg egentlig tilhører. Far til 2 Unnskyld, men jeg skjønte visst ikke hvor du ville hen med dette innlegget..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2004 #28 Del Skrevet 9. november 2004 Så var det det og skille igjen da jenter ( og gutter ) 1 Hvis det er HVER helg - så tror jeg de fleste med barn vet at det er ikke det beste for verken barn eller foreldre, man trenger også tid samme som en fam 2. Det betyr IKKE at man mener at man ALDRI skal gå ut og ha det gøy, heller ikke kun en gangi året, men som så mye annent - Alt med måte og det som fungerer best for den fam 3. Hos oss går dette veldig i perioder ( vi er også forholdvis unge) mens selv om man er ung , burde man også se at det er flott og være samme som en fam- det gjør det ikke til kjerring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2004 #29 Del Skrevet 9. november 2004 Dette er nok skrevet av en umoden kvinen som IKKE har barn ja. "Har ikke noe med" hvor barnslig er det...? Det er jo en person som spør om råd her! Det er greit å gå ut og more seg iblandt, noen gjøre det mer enn andre, jeg er vel en av de som gjør det skjelden. Men det er slik jeg prioriterer; når jeg bare ser pia mi to tre timer om ettermiddagen så vil jeg bruke tiden min på henne i helgen. Når man er ute på byen går hele søndagen bort, og jeg synes faktisk det er koselig å være hjemme med mannen min også! Hadde jeg flydd på byen hver helg hadde det vært noe alvolig galt i forholdet! Dette er så typisk for unge mødre som aldri har fått levd ut ungdomstida si, og giftet seg i en alder av 19 (OG fått barn) fordi det er kult. For all del, la oss skjære alle unge mødre over en kam, og mene at om ikke alle andre mener det samme som oss så er det noe galt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 9. november 2004 #30 Del Skrevet 9. november 2004 Kan ikke se at jeg skrev noe om ALLE unge mødre her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 9. november 2004 #31 Del Skrevet 9. november 2004 Overraskende nok snakker jeg om unge mødre som flyr på byen hver helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2004 #32 Del Skrevet 9. november 2004 Kan ikke se at jeg skrev noe om ALLE unge mødre her? Nei, men man forstår tegningen av dette: Dette er så typisk for unge mødre som aldri har fått levd ut ungdomstida si' date=' og giftet seg i en alder av 19 (OG fått barn) fordi det er kult. [/quote'] Men, jeg er enig i mye av det du skriver. Om dette blir HVER helg så kan jeg ikke skjønne hvorfor folk skal ha barn. Men, fungerer det for de så...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nat26 Skrevet 9. november 2004 #33 Del Skrevet 9. november 2004 Hva de prioritere er deres sak,jeg hadde ihvertfall ikke irritert meg over det.Når det er sagt så synes jeg ikke at man ikke skal på byen fordi man har barn.Men HVER helg blir vel litt for mye??Jeg skal på byen i ny og ne når jeg får barn og jeg ser ikke noe galt i det,men det blir ikke hver helg og ikke hver måned heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Far til 2 Skrevet 9. november 2004 #34 Del Skrevet 9. november 2004 Unnskyld, men jeg skjønte visst ikke hvor du ville hen med dette innlegget..? Jeg synes der er så flinke til å "stemple" hverandre eller sette hverandre i bås. Noen er "drittevenniner" mens andre er "kjærringer". Jeg lurte på om kvinner generelt gjør dette med menn også ? Far til 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prycilla Skrevet 9. november 2004 #35 Del Skrevet 9. november 2004 Om du er uenig i hvordan dine venninner lever, ville jeg aldri ha kalt dem for drittvenninner. Det sier vel litt om deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 9. november 2004 #36 Del Skrevet 9. november 2004 Jøsses... Så det var derfor jeg fikk lov til å være hos bestemor og bestefar nesten hver helg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 10. november 2004 #37 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg synes der er så flinke til å "stemple" hverandre eller sette hverandre i bås. Noen er "drittevenniner" mens andre er "kjærringer". Jeg lurte på om kvinner generelt gjør dette med menn også ? Far til 2 Og ved å bruke ordet "dere" om å sette hverandre i bås, så har du vel satt alle oss i bås..? Jeg forholdt meg iallefall kun til det trådstarter fortalte om disse foreldrene som tydeligvis er på byen hver helg. Jeg har ikke satt noen i bås, ei heller kalt noen stygge ting. Spørsmålet om hva "kvinner generelt gjør med menn" kan du kanskje ta opp i en egen tråd på skråblikk og generaliseringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest flerbarnsmor Skrevet 10. november 2004 #38 Del Skrevet 10. november 2004 Gamle Alex: Så var det det og skille igjen da jenter ( og gutter ) 1 Hvis det er HVER helg - så tror jeg de fleste med barn vet at det er ikke det beste for verken barn eller foreldre, man trenger også tid samme som en fam 2. Det betyr IKKE at man mener at man ALDRI skal gå ut og ha det gøy, heller ikke kun en gangi året, men som så mye annent - Alt med måte og det som fungerer best for den fam 3. Hos oss går dette veldig i perioder ( vi er også forholdvis unge) mens selv om man er ung , burde man også se at det er flott og være samme som en fam- det gjør det ikke til kjerring. Yess, kan ikke være mere enig. Og så kanskje vi skulle slutte å henge oss opp i hva alle andre gjør hele tiden. :enig_animasjon: Det er lettere å se de feilene som andre gjør enn de feilene vi selv gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solskinnsbolla Skrevet 10. november 2004 #39 Del Skrevet 10. november 2004 Hvis de prøver å hevde seg over deg' date=' så er det sikkert fordi de mesunner deg livet ditt med virkelige verdier som gjør at du har det bra når du er hjemme, og ikke føler et intenst behov for å komme seg ut og flørte med andre menn. De har vel kanskje ikke truffet "den rette"?[/quote'] dette er jeg enig i. det er vel ikke at de går ut så ofte som irriterer deg, men at de hele tiden skal hevde seg... de er nok ikke bedre enn deg, men de har vel lyst til det...livet er for kort til å kaste bort på folk som du ikke liker...se deg om etter andre venner...som ikke er fyllesyke på søndag, men som kan komme på rundstykker til frokost. kanskje de vennene dine trenger masse bekreftelse fra andre på at de fremdeles er sexy og bra selv etter at de har blitt mor... lykke til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ottine Skrevet 11. november 2004 #40 Del Skrevet 11. november 2004 Jøsses... Så det var derfor jeg fikk lov til å være hos bestemor og bestefar nesten hver helg.... He,he Heldig, du da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå