Gjest anno Skrevet 9. november 2004 #1 Skrevet 9. november 2004 :evil: Dette irriterer meg grenseløst! Har to venninner som er mødre (jeg er også det), de er,spesielt den ene av de Enormt opptatt av å Hevde seg ovenfor meg og alle andre rundt dem.. På alle punkter, men et punkt - som er saken til at jeg skriver inn dette er -som irriterer meg er deres stadige behov for å gå på byen og drikke seg fulle og flørte osv.. de er gift! og rimelig unge.. i full jobb.. med barn i barnehagen - Er det ikke vel idiotisk å Måtte plasere vekk barna sine hver helg fordi de MÅ ut ?!? Attpåtil blir jeg i de sine øyne betrakta som "teit og treig" fordi mine verdier er familieliv, med mann og barn - og jobb :-x Men likevel er de jo "venninner".. men jeg blir lei meg på vegne av barna, menna og selvfølgelig meg selv.. hva går det av slike mødre?!? :-(
Jens Skrevet 9. november 2004 #2 Skrevet 9. november 2004 hva er galt med å gå ut på byen når du er ung og har mulighet til det???Syns du høres litt kjerring aktig ut som i det hele tatt legger deg opp i dette......
Gjest anno Skrevet 9. november 2004 #3 Skrevet 9. november 2004 Seriøst: Dette er HVER helg! jeg er Yngre enn dem, og hvis du synes jeg er kjærring; Ja, da er jeg Stolt av det! Hvorfor skal de stakkars barna bosette seg hos besteforeldre osv Hver helg? hvor har det blitt av det å kunne gi barna sine trygghet og kjærlighet??
Gjest Tari ikke innlogget Skrevet 9. november 2004 #4 Skrevet 9. november 2004 Jeg syns kanskje det blir litt drøyt om det er HVER helg, som jeg syns høres litt usannsynlig ut. Men, jeg og mannen liker enda å feste vi, og gjør det i perioder ganske ofte. Men, vi drar ofte hver for oss da, så den ene parten er hjemme. Hvorfor trenger de barnevakt om de er gift? Kan de ikke bytte på å gå ut? Ellers er jeg vel enig med Jens, man må vel kunne gå ut og ha det gøy når man er ung, selv med barn! Om, du ikke syns det er like moro så får jo det være din sak. Men, om de er nedlatende av den grunn så er de jo ikke mye til venninner da.
Gjest Tari ikke innlogget Skrevet 9. november 2004 #6 Skrevet 9. november 2004 Hvorfor trenger de barnevakt om de er gift? Kan de ikke bytte på å gå ut? Mener ikke at de aldri skal gå ut sammen da.....
Gjest ik innl *Fiona* Skrevet 9. november 2004 #7 Skrevet 9. november 2004 Hm. Man kan jo se det på to måter, antar jeg. Sikkert flere også for den saks skyld. Så lenge festingen ikke går utover barna og ikke alkoholbruken er problematisk, så er det vel ingen gode grunner for å la være egentlig? Du sier det er synd på barna som må bo hos besteforeldrene hele tiden - men seriøst, så bra at ungene har besteforeldre som stiller opp da?!!! Mine foreldre er "unge til sinns" og komplett udugelig som besteforeldre betraktet. De kan ikke passe barnebarnet i helgene, de er på fylla selv og er så fyllesjuke til utover mandagen at det er bare å glemme. Ingen søndagsmiddager aktuelle her i gården nei. Vi bor et stykke unna også, så besøk i hverdagen er vanskelig pga jobb, barnehage osv. Jeg innrømmer at jeg ikke forstår et så voldsomt festbehov hos et PAR. Men om de er av de parene som faktisk funker sammen på byen, så er det vel hyggelig at de får lufta seg. Og - MYE bedre at ungene er hos besteforeldre og ikke har barnevakt, for jeg synes da det er mye verre med en søndag hvor foreldrene ligger reduserte på sofaen med ungene hjemme... når de heller kan være på tur etc med besteforeldre...
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2004 #8 Skrevet 9. november 2004 Dette hørtes jo kanskje drøyt ut, vet ikke, hvis det er absolutt hver fredag og lørdag gjennom hele året....Men merker det selv jeg, folk forventer at jeg skal holde meg inne absolutt hele tiden etter at jeg fikk barn(han er nå 1 år). Har vært ute på byen 2 ganger, og begge gagene blitt spurt" hva gjør du her, har ikke du barn da". Dette er utrolig provoserende, har ikke jeg like stort behov for LITT voksenkontakt, uten snakk om bleie og pupp, som alle andre.....
Gjest happyending Skrevet 9. november 2004 #9 Skrevet 9. november 2004 Hvis de absolutt skal ut hver helg, ja så er det mye bedre at barna er hos besteforeldre, jeg har null respekt for voksne som drikker (mer enn lørdagspilsa liksom) med ansvar for barn... Og man må få lov å gå ut her og der selvom man har barn.. Men jeg syns det er viktig med gode tradisjoner i helgene.. Noe av det jeg husker best fra barndommen er liksom lørdagen med noe ekstra godt å spise, lørdagsgodt, barnetv og midt i smørøyet... Og tande p.. Og det er slik _jeg_ kommer til å gjøre det og slik _jeg_ syns det er best... Men for all del, folk er forskjellige...
Jens Skrevet 9. november 2004 #10 Skrevet 9. november 2004 Syns nå fortsatt det er drøyt å kalle venninnene sine for drittvenninner fordi de lever livet sitt annerledes enn deg....... :o
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2004 #11 Skrevet 9. november 2004 Jeg er selv mor, og synes det er MYE og gå ut hele tiden slik de gjør. Selv er jeg sjelden på fest fordi jeg prioriteter familien i helgene. Jeg er på fest iblandt, men det blir ikke hver mnd en gang det, kanskje max annenhver... Ut på byen har jeg vært to ganger det siste året. Jeg synes ikke det er et savn i det hele tatt, foretrekker å kose meg med venner hjemme hos hverandre istedet. Med 100% jobb vil jeg bruke fritiden sammens med datteren min jeg. Greit at man er ung og må få more seg, men det du forteller om virker umodent synes jeg. Hadde ikke hatt samvittinghet til å drive på sånt!
Gjest ik innl *Fiona* Skrevet 9. november 2004 #12 Skrevet 9. november 2004 Men synes du ikke datteren din har godt av å være litt borte fra deg ogaså da, få knyttet bånd til andre enn deg? Litt avhengig av alder er det jo bare en fordel utviklingsmessig at unger får annet input enn skjørtene til mamma. Jeg synes selv det er viktig å bruke mest mulig ledig tid på gutten min, for jeg jobber fullt. Helgene er viktige sammen med ham. Men da blir det 0 tid hos besteforeldre. Jeg har god kontakt med guttens besteforeldre på farens side, og drar til dem en del, så alle får sett hverandre og holdt kontakten. Dersom et barn sover om natten, hva skader det barent at mamma er borte om natten, såfremt man ikke er vrak hele søndagen SELVSAGT. Selv ser jeg som sagt poenget noen her kommer med; hvorfor feste hele tiden. Jeg for min har behov for å se folk, og hvis de vennene jeg har er barnløse og single så er det nesten på deres premisser jeg må sosialisere meg - jeg får ikke så mange av DEM til å sitte hjemme med meg på lørdagskvelden, selv om jeg like gjerne kunne gjort det av og til. God mat og en film - sånne ting jeg gjerne ville gjort med en kjæreste ellers. Det er ikk efesten i seg selv som er viktig for min del iallfall, det er å føle at jeg ikke er helt isolert selv om jeg har fått et barn. Det blir mye alene sitting i ukedagene når gullet er i seng. Så lenge de ikke lar det går utover ungene (og du kan vel ikke kalle besteforeldre skadelig akkurat?) så synes jeg det er litt vanskelig å se hvorfor du bruker så mye energi på dette. Men om de skyver vekk ungene ved enhver anledning for å få seg en fest, ville jeg jo vært bekymret på et helt annet plan - alkoholforbuk osv. Bortsett fra det er jo folk bare ulike...?
kkristin Skrevet 9. november 2004 #13 Skrevet 9. november 2004 Hvis de prøver å hevde seg over deg, så er det sikkert fordi de mesunner deg livet ditt med virkelige verdier som gjør at du har det bra når du er hjemme, og ikke føler et intenst behov for å komme seg ut og flørte med andre menn. De har vel kanskje ikke truffet "den rette"?
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2004 #14 Skrevet 9. november 2004 Er det virkelig slik at du er bekymret for barna, bør du heller ta deg en prat med disse såkallte vennene dine, enn å sitte her å rope ut drittvenner. Er det slik at det ikke er noen fare, og barna faktisk har det flott hos besteforeldrene, synes jeg man skal få bestemme selv hva man velger å bruke tiden sin på jeg, uten at alle skal legge seg bort i det.....
*Kaisa* Skrevet 9. november 2004 #15 Skrevet 9. november 2004 Hva de prioriterer må vel bli deres sak. Hvordan de vil utnytte tiden med er ikke noe du har noen ting med. Høres ut som om du gjerne ville ha vært i deres sko litt oftere..? Tror ikke du ville hatt vondt av en tur på byen. Selv om du har fått barn og stiftet familie, så er det ikke meningen at livet skal ta slutt, eller ta en pause til de blir store. Tror dette er en smule overdrevet. Hver helg? Ikke til å tro. Har aldri skjønt hvorfor noen skal ha så vondt av at andre har det godt.
Andrine22 Skrevet 9. november 2004 #16 Skrevet 9. november 2004 hva er galt med å gå ut på byen når du er ung og har mulighet til det???Syns du høres litt kjerring aktig ut som i det hele tatt legger deg opp i dette...... Her var det jo snakk om hver helg da- og det syns jeg er forkastelig...
Gjest gjest1 Skrevet 9. november 2004 #17 Skrevet 9. november 2004 Min svigerinne er gift med broren min, og de har to herlige unger på fem og ni. Min svigerinne jobber veldig mye, både som eiendomsmegler og som medlem av bystyret. Begge to er også veldig sosiale mennesker, og de har veldig veldig ofte barnevakt til ungene sine i helgene, fordi de skal ut enten sammen eller hver for seg. Hjertesukket kom fra jentungen for et par år siden: Dere er aldri hjemme dere! DA hadde jeg holdt meg mer hjemme - jeg synes det er hjerteskjærende! Har man ikke tid til å ha barn, så bør man for pokker la det være. Mener jeg!! (Og som mange av dere vet allerede, så er ikke jeg spesielt barnevennlig en gang)
Gjest anno Skrevet 9. november 2004 #18 Skrevet 9. november 2004 Ser mange her inne tviler, men : det er Hver Eneste Helg, på sommeren også i ukedagene, selvsasgt som sagt er jeg tydeligvis både det ene og andre, etter andres mening her inne. MEN jeg synes det er galt når små barn Under 2 år ! er mere knyttet til besteforeldre/barnehage tanter enn sine foreldre.. men men... dette er KUN mitt syn. (som de fleste her ikke var enige i)
Ella Skrevet 9. november 2004 #19 Skrevet 9. november 2004 Må bare si en ting: det er oss selv som velger våre venner. Dersom du synes de er noen drittvenninner, hvorfor har du dem som venninner? (kanskje satt litt på spissen) Hilsen Ella
Ottine Skrevet 9. november 2004 #20 Skrevet 9. november 2004 Ja,jeg får være skikkelig KJÆRRINGAKTIG jeg, da, for jeg synes IKKE man skal være ute hver helg etter at man har fått barn! Jeg og mannen min er ikke ofte ute i helgene nå, og savner det heller ikke etter at vi fikk barn. Er ikke misunnelig på andre som er ute - folk gjør hva de vil for meg - men jeg kan ha mine meninger om det... Dessuten har vel disse venninnene en jobb, og da er nok barna i barnehage eller hos dagmamma - så når tilbringer de litt kvalitetstid med ungene sine da???Jeg synes det er barnslig og umodent, kjærring som jeg er!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå