Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mye sukker i druer? Mener å ha lest det... I hope not - jeg er så utrooolig glad i det og føler meg kjempesunn når jeg hiver innpå en kilo. Men så er jeg kanskje ikke så sunn allikevel....??? :oops:

Gjest Ninakanin
Skrevet

Druer? De består av...sukker? Og sukker. Og sukker.

Se her:

100g gulrøtter = 30-35 kcal

100g eple = 47 kcal

druer = 60 kcal!

Altså, eple og druer er det mye sukker i. Og relativt mye kcal.

Men hvis alternativet ditt til druer er sjokolade og slike ting, så hold deg til druer.

Men 1kg druer er 600kcal.

1 liten sjokolade er 600kcal.

Så du er jo ikke helt ute å kjøre :)

Skrevet

Shittt! :o

I knew it!! Og jeg som har så dilla. Allikevel er det jo bedre enn sjokolade, dah! Får bare prøve å begrense inntaket litt!

Skrevet

Hvis du setter 100gram druer mot 100 gram melkesjokolade så er det 481kalorier mer i sjokoladen, 48,5 gram mer tilsatt sukker (ikke tilsatt sukker i druer, men naturlig fruktsukker, sukker det og seff, men bedre enn tilsatt ), det er også 34,3 gram mer fett i sjokoladen mot druenes 0,1 gram.

Så velg druer fremfor sjokolade du :)

Skrevet

For å si det sånn så blir du ikke feit av å spise druer

Skrevet

Herrrlig!!

Ny forsyning er kjøpt inn i dag :sjarmor:

Nå er jeg ikke slik at jeg helt panisk ikke kan få i meg sukker, men det har vært så utrolig mye fokus på alt dette sukkeret vi dynger i oss, at jeg ble NESTEN en smule betenkt her...Men det gikk fort over! :wink:

Skrevet

Dessuten er det masse vitaminer og antioksidanter i druer, og fiber i skallet. Ingen grunn til å la være å spise druer!

(Men annen frukt er jo også godt.)

Skrevet

Ville ikke spist for mye druer, fordi de får blodsukkeret til å skyte i været. Druesukker er noe av det letteste celler kan fortære, og de foretrekker det i stedet for fett :-?

Skrevet
Ville ikke spist for mye druer' date=' fordi de får blodsukkeret til å skyte i været. Druesukker er noe av det letteste celler kan fortære, og de foretrekker det i stedet for fett :-?[/quote']

Hmmm....Ble litt tvilende igjen nå - men så er det jo noe som heter "alt med måte"! Det gjelder jo egentlig alt av det vi har i oss. Men takk for info!!!

• 7 år senere...
Skrevet

Blir veldig trett etter å ha spist druer? Virker som blodsukker faller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...