AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #1 Skrevet 23. juli 2016 Minst 1 av 8 barn opplever psykisk vold: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1109578412438673&id=177955038934353&refsrc=https%3A%2F%2Fm.facebook.com%2FStineSofiesStiftelse%2Fvideos%2F1109578412438673%2F Kjenner du noen...? Meld til Barnevernet. Anonymkode: c4123...1bd 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #2 Skrevet 23. juli 2016 Er det så mange? Uansett veldig viktig at slikt skrives mer om,forskning har visst at dette er den type vold som er mest skadelig. Voksne som har opplevd psykisk vold i sin barndom sliter mest,mer enn de som for eksempel har blitt utsatt for fysisk vold. Anonymkode: aec3c...f50
Gjest Becky48 Skrevet 23. juli 2016 #3 Skrevet 23. juli 2016 Problemet med psykisk vold er jo at det er utrolig vanskelig å oppdage, derfor vanskelig å melde i fra om. Sjelden en mor/far står å hyler om hvor ubrukelig barnet er foran en folkemengde og sier at det skulle ønske barnet aldri var født.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #4 Skrevet 23. juli 2016 Jeg opplevde alle typer misbruk i barndommen. Min far voldtok meg, min mor ga meg skylden og holdt på meg psykisk terror i alle år. Begge slo og. Men det at de slo har ikke satt noen spor i mitt sinn. Og etter hvert som jeg ble større, så var det ofte jeg provoserte de, sånn så de skulle slå. For ble jeg slått, og kanskje alvorlig, og på et sted folk kunne se. Så kunne jeg få hjelp. Og slaget var vondt der og da, ikke etterpå. Det psykiske og seksuelle misbruket, har ødelagt meg. Og det psykiske like mye som det seksuelle. For å aldri få kjærlighet, bare hat og bli rakket ned på, hele barndommen din. Det ødelegger så mye. Anonymkode: f293c...eb5 1
Gjest Jessica Skrevet 23. juli 2016 #5 Skrevet 23. juli 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg opplevde alle typer misbruk i barndommen. Min far voldtok meg, min mor ga meg skylden og holdt på meg psykisk terror i alle år. Begge slo og. Men det at de slo har ikke satt noen spor i mitt sinn. Og etter hvert som jeg ble større, så var det ofte jeg provoserte de, sånn så de skulle slå. For ble jeg slått, og kanskje alvorlig, og på et sted folk kunne se. Så kunne jeg få hjelp. Og slaget var vondt der og da, ikke etterpå. Det psykiske og seksuelle misbruket, har ødelagt meg. Og det psykiske like mye som det seksuelle. For å aldri få kjærlighet, bare hat og bli rakket ned på, hele barndommen din. Det ødelegger så mye. Anonymkode: f293c...eb5 Jeg hater å lese sånt Så urettferdig, sånn skal det ikke være. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå