Gå til innhold

drar som pokker!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest gjest nå

Når vi går tur med hunden vår så drar den nesten armen vår ut av ledd!!

Vet jo at hunden er ivrig etter å gå tur, men det er jo ikke normalt at voksne folk skal henge etter hunden.

Vi har prøvd det meste føler vi, og med snutebåndet "halti"prøver han hele tiden og få av og ligger å vrir seg på bakken. Straff er også prøvd.

Er det noen der ute som kan komme med noen tips og råd?

Vi har nesten gitt opp, unger kan jo heller ikke leie hunden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter mine erfaringer er haltigrima den beste løsningen. Bruk den inne også slik at hunden venner seg til den. Er du sikker på at størrelsen på grima var/er rett? Om den er for stor vil den ligge for mye fremfor øynene og dermed irriter mer enn den bør. Min annbefaling er å prøve denne på nytt for den fungerer når bare hunden blir vant med den.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindelspev
Når vi går tur med hunden vår så drar den nesten armen vår ut av ledd!!

Vet jo at hunden er ivrig etter å gå tur, men det er jo ikke normalt at voksne folk skal henge etter hunden.

Vi har prøvd det meste føler vi, og med snutebåndet "halti"prøver han hele tiden og få av og ligger å vrir seg på bakken. Straff er også prøvd.

Er det noen der ute som kan komme med noen tips og råd?

Vi har nesten gitt opp, unger kan jo heller ikke leie hunden..

Fortell meg hva "det meste" er, og over hvor lang tid dere har forsøkt de forskjellige metodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også dårlig erfaring med "Halti". Ikke det at vi prøvde så veldig lenge, men vi fikk samme reaksjon som dere. Han ville bare ta den av.

Kan hende den er for stor, jeg aner ikke. Det var de i butikken som fant frem str til vår hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bhsiltsk
Seler og magiske bånd og drit og lort er for folk som ikke gidder å trene hunden..

(må bare si noe som provoserer litt)

Dette er jeg fullstendig enig i! :klappe:

Bare fordi det blir solgt på dyrebutikken, betyr det ikke at det fungerer eller er bra for hunden. Jeg så en gang noe jeg syns var imponerende helt til jeg syklet opp på siden av dem og så hva som foregikk.

En doberman med eieren i trekksele på rulleskøyter! Wow, tenkte jeg, det var jammen modig!

Da jeg kom opp på siden av dem så jeg at hunden hadde på seg antitrekk-sele! :klø:

Jeg stoppet og begynte å snakke med henne, og gjorde meg skikkelig dum... Hun kunne da fortelle at nå når hunden var vant til selen, kunne de bruke den som en vanlig sele!! :riste:

Hva gir du meg???!!! Jeg sa bare Åja og syklet videre.

Leyla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere skjønner at man skal bruke en anti-trekk sele som en del av treningen, da! Hunden lærer seg å ikke trekke når selen strammer. Når hunden har lært seg å gå pent går man over til halsbånd. :wink: (Og den skal ikke brukes til rulleskøyter nei.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk
Håper dere skjønner at man skal bruke en anti-trekk sele som en del av treningen, da! Hunden lærer seg å ikke trekke når selen strammer. Når hunden har lært seg å gå pent går man over til halsbånd.  :wink:  (Og den skal ikke brukes til rulleskøyter nei.)

Hunden skal ikke lære seg selv å gå fint i bånd. Det er DU som skal lære den det.

Det er heller ikke selen som skal lære hunden å gå fint i bånd. Det er fremdeles du.

Hunden skal ikke ved hjelp av selen lære seg selv å gå fint i bånd. DU skal lære hunden det.

Ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

ja men det synes jeg var på sin plass :) en hund er ikke i stand til å gjette seg frem til at den ikke skal dra i båndet hvis den aldri blir vist noe alternativ. og jeg mener at seler er juks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det er da ikke hunden som har feil, det er ikke akkurat naturlig for en hund å gå i bånd, og jeg tviler sterkt på at det hjelper med slikt "antidrabånd".

Og når jeg ser folk går på lange turer med hunden med strupebånd (jeg mener det bare skal brukes til trening, ikke turbånd), og hunden drar like mye med strupebåndet, så får jeg meg bare til å lure hvor dumme folk egentlig er, bruker man strupebånd, og fortsatt ser at hunden drar, og fortsetter å bruke det, blir den jo bare sterkere og sterkere.

Nei, som jeg sier, jeg får heller holde meg til positive innlæringer, enn å presse på en hund et bånd som kan påføre smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...