AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #1 Skrevet 23. juli 2016 Hei! Jeg og søsteren min (vi er begge over 20 år) har fått bekymringsmelding om mamma angående det at mamma har et alkoholproblem. Dette har skjedd de siste månedene. Hun drikker visstnok minst 4 ganger i uken og bruker flere titalls tusen på alkohol i mnd. Hun ble nylig singel. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, hvem bør jeg snakke med og hvordan skal jeg gå fram? Syns det er en vanskelig situasjon, og er redd for å tråkke feil. Anonymkode: 47eac...87e
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #2 Skrevet 23. juli 2016 Bekymringsmelding fra hvem? Anonymkode: a4741...a03
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #3 Skrevet 23. juli 2016 Fra en av hennes venninner. TS Anonymkode: 47eac...87e
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #4 Skrevet 23. juli 2016 Vis henne videoen "Hæi". Spør hva hun tenker om det. Anonymkode: 5cbe7...56e
FayFerner Skrevet 23. juli 2016 #5 Skrevet 23. juli 2016 Dersom hun har et alkoholproblem vil hun nok ikke innrømme det, benektelse er klassisk. Dere kan forsøke å ta det opp med henne på en ikke-angripende måte, uttrykke at dere er bekymret og fortelle henne at det finnes hjelp. For det gjør det. Hvis du googler det vil du få opp masse. Det finnes også hjelpetlf for pårørende, medavhengie som det heter. Man kan ringe anonymt. Ha også i bakhodet at dere kun har hørt dette fra hennes venninne, det er viktig å få deres mors versjon også, før dere går for hardt ut. Er jo litt rart at dere som hennes barn ikke har merket noe, dersom hun skulle hatt et alvorlig alkoholproblem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå