Gå til innhold

Får elleveåringen din være på MSN?

Lar du din ti-elleve-tolv åring chatte på nett eller være på MSN?  

1. 1. Lar du din ti-elleve-tolv åring chatte på nett eller være på MSN?

• Ja, på MSN
      5
    • Ja, på MSN og på nett (frisurfing uten voksne)
      3
    • Jeg har ikke tenkt over det.....
      1
    • Nei, ikke i hel**** heller
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmålet er enkelt:

Lar du din ti-elleve-tolv åring chatte på nett eller være på MSN?

Hvorfor / hvorfor ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er tolv og et halvt, men ja - det gjør jeg. Syns det er greit så lenge hun har begrenset tilgang - tidsmessig og jeg med jevne mellomrom får sjekke kontaktene hennes.

Skrevet

Kan jo svare for noen jeg kjenner, den ene brudepiken min er 11 år og hun snakker jeg med på MSN ofte og har gjort det i ett års tid.

Skrevet

Ja, jøss. Vil han chatte så kjør på. Så får han øvet opp tasteferdighetene sine.

Men så har han foreløpig bare to personer på kontaktlista. Den ene er en klassekamerat. Den andre er meg... :ler:

Skrevet

Nei,overhode ikke! (Synes for øvrig hele chatte-greiene har tatt helt av.) Det er jo nesten månedlig oppslag i nyheter med ung-jenter som har rømt hjemme fra for å møte nett-vennen sin...som mest sansynlig er langt eldre enn de selv. Og ikke gjelder dette bare jenter heller. Gutta er nok like lite flinke til å ikke utlevere seg selv for mye.Spesiellt når de er så unge.

Hvorfor i allverden skulle en elleve åring chatte på nettet? Vår er ute med kompiser å spiller fotball og snakker evig nok med dem både der og på skolen.Jeg forventer ikke at en elleve-åring kan "nett vett" så,nei, så absolutt ikke.

Gjest happyending
Skrevet

Jeg hadde latt mitt barn være på msn og internett generelt fra de var ca 10 år.. Men i forkant ville jeg satt meg ned og forklart de, vist dem og hjulpet dem.. Lært dem å ta forhåndsregler.. Og bare fortalt dem at vi kan sjekke hva de har vært inne på og gitt dem beskjed om å logge samtaler i tilfelle.. Ikke for at jeg skal lese dem, men fordi at hvis det skulle være noe så er alt lagra på dataen.. Hvis ikke det hadde vært respektert så kunne de bare ha glemt det... Og ting som deiligst.no og webcam hadde vært bannlyst..

Skrevet

Nå er ikke mine elleve lenger, men Liten har hatt nettilgang fra omtrent den alderen, og nå har hun kontakt med vennene sine på msn hver kveld etter at de har gått fra hverandre og sagt hadet. Hadde hun ikke sittet der hadde hun sittet i telefonen....

(Dessuten logger jeg henne, men det har sine grunner...)

Skrevet

12-åringen min får ikke ha MSN, fordi jeg tror det fort kan balle på seg og komme ut av styring. F.eks i forbindelse med kontakter.

Bestevenninna får bruke MSN, og der har mor store problemer med å holde oversikt. Hun har plutselig fått svært mange kontakter, som ihvertfall ikke mor vet hvem er.

Kravet der i gården er at mor kan få følge med av og til, men jenta sitter ofte og chatter når hun er alene.

Utover dette er det ikke mange av jentene i omgangskretsen som bruker MSN. De bor jo så nært uansett, prates på skolen og på ettermiddagen når de møtes, så jeg ser ikke helt behovet.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Mine barn chatter på MSN, men jeg har full kontroll på hvem de chatter med. De har bare kontakter jeg kjenner, eller i alle fall vet hvem er.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Ja. Jenta vår blir elleve i januar og har fått lov til å prøve seg med venninnen sin.

I forkant har vi sagt noe om reglene. Hun er mye og titter på sider om dyr. Vi har sagt rett ut at på slike sider kan det være andre mennesker som spør om msn-adressen hennes, hvor hun bor osv. Dette er ikke alltid noen som heter Lise og er elleve år, men det kan noen ganger skje at voksne prøver å få tak i barn på denne måten. Hun får ikke si hvem hun er og hvor hun bor. Hun får heller ikke møte noen hun eventuelt skulle gi adressen sin til.

Vi har en avtale om at dersom dette skulle bli aktuelt, skal det skje med meg eller faren til stede.

Skrevet

9 åringen her i huset har egen del på pcen med internett, men han har ikke oppdaget chatting enda. Ingen hast heller syns jeg. Men NÅR har begynner med det kommer jeg til å foreslå for pappan at VI har passordet og ikke valpen sånn at vi kan ha en viss kontroll med hvem som er på lista og ikke minst NÅR han er på chatten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...