Gå til innhold

Word Perfect vs. Word vs. Open Office-writer

Zenobia

Tekstbehandlingsprogram  

2 stemmer

1. 1. Hvilket tekstbehandlingsprogram foretrekker du?

• Word
      1
    • Word Perfect
      1
    • Writer
      0
    • Annet
      0

Anbefalte innlegg

Jeg hører til dem som elsket WordPerfect, og aldri syntes Word ble noe annet enn "godt nok". Nå har jeg tenkt å kjøpe enten Word eller Word Perfect. Men de siste ti årene (hvis ikke mer) har jeg bare brukt Word. Forleden lastet jeg ned Open Office, prøvde tekstbehandlingsdelen Writer, og erfarte at jeg ved å velge en eller annen kommando, stoppet hele programmet (Trykket vekk meldingen, men den fortsatte å poppe opp, så jeg måtte bare lukke hele programmet. Manglet visst noe java(?)-tillegg.)

Dere som har betalt for Office-løsningen, er ikke det et slags abonnement? Ser ut som jeg kan kjøpe 'Home & Student' som et engangskjøp, til kr 1499,- Eller abonnere, og betale 649,- årlig.

Word Perfect Office engangs 'Home&Student' kr 1386,-

Det er mye mer inkludert i begge pakkene enn det jeg trenger. Jeg skal bare ha tekstbehandling. Jeg er usikker på om jeg etter alle årene med Word, ikke finner meg igjen i Word Perfect lenger. Writer så helt greit ut. Er det noen som bruker Writer, som kan fortelle om det er enkle måter å fikse mangler på?

Lever det noen Word Perfect-entusiaster der ute ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har ikke brukt Word Perfect på en stund, så kan dessverre ikke svare på det du egentlig spør etter, men jeg abonnerer på Office, og er veldig fornøyd. 

Det er veldig deilig å tenke på at jeg slipper å forholde meg til oppgraderinger (noe som var et stort irritasjonsmoment da docx-filene kom og kjipe forelesere glemte å konvertere dokumenter) og i tillegg er skyløsningen ganske deilig. Selv om man kjøper den billigste pakken (personal), så kan man bruke Word og ha tilgang til alle dokumenter på mobil og nettbrett. Selv om man kun kan bruke fullversjonen på èn maskin om gangen så har man tilgang til Word Online fra hvilken som helst maskin/nettleser, noe som gjør at man hele tiden har full tilgang til å lese alle dokumentene i skyen din samt bruke enkel redigering. 

Anonymkode: 03bd6...297

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes kommandoene for å formatere dokumenter er noe lettere i WordPerfect men vil påstå at MS Word tilbyr langt flere muligheter, du må bare lære deg hvordan du kaller på dem. 

Forøvrig syntes jeg du skal prøve LibreOffice Writer, som i motsetning til OpenOffice Writer faktisk har gode utviklere; det er også helt gratis. Du kan nesten garantert gjøre alt du trenger med LibreOffice Writer, den kan lagre i .doc og .docx-format også. Hvis du absolutt vil betale ville jeg gått for Word, støtte for WordPerfect er dårlig i Norge å du må lagre dokumentene i .doc eller .docx for at alle de med word skal kunne lese dem, da mister du uansett spesialformateringen til WorfPerfect. Abnomentet gir deg gratis oppgradering og du kan avbestille når du vil, engangspakkene gir deg ikke oppgradering men "uendelig" bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet frem til at en abonnementsløsning er uaktuelt for mitt bruk. Som skyløsning er jeg fornøyd med Dropbox.

Skal sjekke ut LibreOffice Writer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra Word Perfect i dag om programmet fremdeles eksisterer i en norsk-versjon. Det gjør det ikke. :glare:

Blir nok å laste ned Libre Office. Hvis det holder, holder det. Hvis ikke, får jeg bite i det sure eplet og betale for Word. Jaja. Det er ikke verdens undergang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lastet ned Libre Office. Valgte å ikke donere noe ennå; betrakter dette som en 30-dagers prøveperiode. Har ikke noe hengt seg innen da, skal jeg støtte dem økonomisk.

Skal teste ut makro, og å importere .doc-filer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...