Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har vært der? Kunne fortell om stedet, maten, dyrt, billig, attraksjoner osv :)

Hva anbefaler dere der og hva må man passe på?

Anonymkode: 0964c...fc1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært fire ganger i Tallinn, og det er en veldig trivelig by for en langhelg eller lignende. Gamlebyen er stedet å være, dem moderne delen av byen er ikke så spennende (med unntak av et veldig bra shoppingsentre rett ovenfor lyskrysset mellom " gammel og ny" by" som er bra om du vil shoppe). Etter euroen kom, er det vel ikke spesielt billig der lengre, men man spiser og drikker nok fortsatt endel rimeligere enn her hjemme. 

Å tusle i gamlebyen er en attraksjon i seg selv, og det er en trivelig by å bare tusle i, ta en kaffe på en fortauskafe el.l. Jeg har ikke opplevd så mange attraksjoner utover det, men vi har tatt flere sånne sightseeingbusser som tar deg litt utenfor gamlebyen og som man kan hoppe av og på. Det beste med busstur synes jeg var at man fikk fortalt endel om historien, dagliglivet o.l. 

Det finnes noen turistfeller på restaurantsiden, og noen middelalderrestauranter som er for turistene. Selvom Olde Hansa er litt av dette slaget, vil jeg anbefale et besøk her, det er en veldig annerledes restaurant med spennende mat på menyen. På torget finnes en restaurant med hvitløk i all maten, den heter Balthasar og har veldig bra mat og service. 

Og: ta gjerne spa eller skjønnhetsbehandlinger i Tallinn, mange bra og billige steder. 

Anonymkode: 91749...e08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...