AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #1 Skrevet 22. juli 2016 Når jeg matcher med ei jente på Tinder, er det jeg som må stå for det meste av initiativ eller er det vanlig at dere damer også tar ting videre? Jeg er ute etter noe seriøst nå, og vi har snakket litt på Tinder. Virker som det er grei kjemi mellom oss, hun sender også litt smiley. Hyggelig! Ønsker helst svar fra andre menn, og viss det er noen kvinner som skal svare - svar ærlig da! Er det vanlig at jeg som mann må styre litt samtalen i hvilken retning jeg ønsker? Har snakket litt nå, og vurderer å spørre om hun har snapchat for å ta ting videre derifra. - Hilsen en som er helt ny på Tinder Anonymkode: 0e9d7...bf2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #2 Skrevet 22. juli 2016 Det bør være en gjensidig initiativtaking. Å vente på at den andre skal ta initiativ er sjeldent en lur idé (og dette retter jeg mot begge kjønn). Så lenge interessen er der, er det ofte ikke mangel på initiativ fra kvinner. Anonymkode: 54a3b...f48 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #3 Skrevet 22. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det bør være en gjensidig initiativtaking. Å vente på at den andre skal ta initiativ er sjeldent en lur idé (og dette retter jeg mot begge kjønn). Så lenge interessen er der, er det ofte ikke mangel på initiativ fra kvinner. Anonymkode: 54a3b...f48 Prøver å bli kjent med og få et inntrykk av henne på Tinder. Vi begge har stilt litt spørsmål til hverandre og begge har svart. Hun bruker en del smiley, og jeg bruker også litt. Jeg stresser ikke, så det går mellom 10 timer hver gang jeg skriver noe nytt hun svarer derimot 5 minutter etter jeg har skrevet. Prøver å ikke utstråle desp. Tanker? - hilsen en som er helt ny på dette. Anonymkode: 0e9d7...bf2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #4 Skrevet 22. juli 2016 Egentlig bør du vel heller møte henne og ta henne med på date før Snapchat og de tingene. Se om kjemien er der in real life. Hva med å ta en kaffe? Anonymkode: e5ff1...ab6 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #5 Skrevet 22. juli 2016 Jeg liker i hvert fall som dame at menn tar mest initiativ i startfasen. Nå er det veldig få norske menn som gjør det, men det er vel et annet tema. Men jeg ville ikke likt så godt å bli spurt om snapchat. Heller bli spurt om date. Anonymkode: b1cc8...c1e 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #6 Skrevet 22. juli 2016 Det kommer an på hvor du bor. er selv fra østlandet og her skriver jentene litt også dabber det av. på vestlandet var der en helg og fikk over 50 matcher og 10-15 av dem styrte samtalen veldig. har dessverre aldri møtt en tinder match siden jeg er nokså sjenert og har brukt det mye for og bli flinkere til og prate med jenter og kanskje jeg møter en som tar litt kontroll i starten. Ta kontroll om du vet hvordan du gjør det. Anonymkode: 6fb85...5a7
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #7 Skrevet 22. juli 2016 Hvordan tar jeg kontroll da ? Er totalt uerfaren Anonymkode: 0e9d7...bf2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #8 Skrevet 22. juli 2016 Du vil ha Snapchat før date? Jeg er kvinne og liker at det er gjensidig. Liker ikke at han må ta all intiativ eller at jeg må det. Og nå er jeg ærlig. Anonymkode: b6ee1...025
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #9 Skrevet 22. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du vil ha Snapchat før date? Jeg er kvinne og liker at det er gjensidig. Liker ikke at han må ta all intiativ eller at jeg må det. Og nå er jeg ærlig. Anonymkode: b6ee1...025 Litt mindre skremmende å møtes når man har snakket gjennom Snapchat, tenker jeg. For begge sin del ts Anonymkode: 0e9d7...bf2 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #10 Skrevet 23. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt mindre skremmende å møtes når man har snakket gjennom Snapchat, tenker jeg. For begge sin del ts Anonymkode: 0e9d7...bf2 Tror du legger for mye i en date. Du skal møte vedkommende og se om man har kjemi, ikke gifte seg. Kanskje hvis alt går som det skal? Men hvor sært blir det ikke å fjerne hverandre fra sosiale medier etter en date? Du ender hvert fall opp med flere på vennelista fra Tinder. Jeg har noen selv, og det var mest fordi det var praktisk og jeg var ny på Tinder, som deg Anonymkode: e5ff1...ab6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #11 Skrevet 23. juli 2016 Tror du heller bør våge deg opp til den første daten. Snapchat gjør ikke den første daten mindre flau, dessverre. Men trøst deg med at det er en felles forståelse for at en date er kleint for begge. Anonymkode: e5ff1...ab6 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #12 Skrevet 23. juli 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg matcher med ei jente på Tinder, er det jeg som må stå for det meste av initiativ eller er det vanlig at dere damer også tar ting videre? Anonymkode: 0e9d7...bf2 Greit at du er ny på tinder, men har du ingen erfaring fra det virkelige liv? Så klart du må ta initiativet. Anonymkode: 27c9e...540
Nanami Skrevet 23. juli 2016 #13 Skrevet 23. juli 2016 Jeg synes samtalen ofte dør etter snapchat, så jeg foretrekker å møtes for en date og fortsette å skrive i appen eller på meldinger utenom.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #14 Skrevet 23. juli 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker i hvert fall som dame at menn tar mest initiativ i startfasen. Nå er det veldig få norske menn som gjør det, men det er vel et annet tema. Men jeg ville ikke likt så godt å bli spurt om snapchat. Heller bli spurt om date. Anonymkode: b1cc8...c1e Ja, selv så klarer jeg ikke norske menn pga hva du nevner her. Har best erfaringer med svenske, danske og britiske menn: de vet hvordan de skal oppføre seg. Mange av de norske er som TS her...tafatte, bare ligger der, spør om alt og kommer ingen vei: som en zoombie. Anonymkode: 6d01e...fba 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #15 Skrevet 23. juli 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, selv så klarer jeg ikke norske menn pga hva du nevner her. Har best erfaringer med svenske, danske og britiske menn: de vet hvordan de skal oppføre seg. Mange av de norske er som TS her...tafatte, bare ligger der, spør om alt og kommer ingen vei: som en zoombie. Anonymkode: 6d01e...fba Hva skal vi gjøre da? ts Anonymkode: 0e9d7...bf2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #16 Skrevet 23. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva skal vi gjøre da? ts Anonymkode: 0e9d7...bf2 😳😁😠😮 Anonymkode: 6d01e...fba
Gjest Zumo de Melocotón Skrevet 23. juli 2016 #17 Skrevet 23. juli 2016 (endret) Hvorfor lar du det gå 10 timer mellom hver gang du skriver, om du ikke har spesielle grunner til det? Tror jeg hadde kjedet vettet av meg om jeg skulle skrive med deg på Tinder og samtalen aldri fikk flyte ordentlig. Som jeg har sagt til flere; dropp det der spillet og det å hele tiden skulle tenke så taktisk og strategisk. Vær deg selv og skriv når du har lyst til det. Skriv så ofte du vil. Du virker ikke desperat om du skriver til henne, du virker engasjert og interessert. Når hun skriver tilbake til deg innen 5 min hver gang, så er hun nesten garantert interessert i deg også. Når jeg var innom Tinder for en tid tilbake, var jeg aktiv og på i samtalene jeg hadde helt fra starten. Det vil si, jeg pratet bare med noen få utvalgte fordi det var så mange useriøse folk der. Jeg tror at mange kvinner er noe passive og venter på at mannen skal ta initiativ til samtale og videre fremgang, det var ihvertfall inntrykket mennene jeg pratet med satt igjen med fra sin tid på Tinder. Dette ser man jo også i det virkelige liv, og det handler antageligvis om mannens (tidligere?) rolle som "gentleman" og kvinnens rolle som en som blir beilet til. Det var jo vanlig at mannen tok styringen, og det henger litt igjen. Personlig liker jeg "gentlemen" og de kan gjerne "beile" til meg, men jeg vil ikke være passiv i større grad når det kommer til samtalen. Nå tror jeg noe av problemet er at unge idag blir usikre på hvilke forventninger det andre kjønnet har og hvor likestilte man skal være på det området. En del menn har blitt mer passive også, og venter at kvinnen skal ta mer initiativ og styring. Generelt sett tror jeg kvinner fremdeles ønsker at mannen tar litt styringen, men det er også en del kvinner som er veldig for å endre på dette mønsteret. Når det ikke er klare og definerte roller og klare forventninger vil det kræsje noen ganger. Grunnen til at jeg valgte å fortsette å prate med et par av gutta, var at de virket like interesserte og engasjerte som meg (i noe mer enn ONS og sex) og at samtalen fløt lett og uanstrengt. Med han ene tror jeg vi lo oss igjennom (hele) den første uken vi pratet sammen, for kjemien var strålende og vi hadde samme type humor. Vi skrev til hverandre bortimot hvert ledige minutt. Det fortsatte med døgnet rundt-chatting i ukesvis (på Snapchat) og etterhvert en ordentlig nett-romanse. Nå ble det ikke oss, for på den tiden hadde jeg nettopp blitt singel og innså etterhvert at ting var for lite avklart til at jeg følte at det var riktig å hoppe rett inn i noe nytt, men poenget mitt er at det hadde aldri gått så langt og blitt til noe mer hvis jeg kun hadde mottatt en stusselig setning hver 10 time! Skriv til henne, vis din interesse og ta gjerne styringen i større grad enn nå. Det kan jo hende at hun ikke tør å ta styringen fordi du ikke har vist nok engasjement til at hun føler seg trygg på at du er oppriktig interessert. Masse lykke til, håper det ordner seg for deg! Endret 23. juli 2016 av Zumo de Melocotón
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #18 Skrevet 24. juli 2016 8 timer siden, Zumo de Melocotón skrev: Hvorfor lar du det gå 10 timer mellom hver gang du skriver, om du ikke har spesielle grunner til det? Tror jeg hadde kjedet vettet av meg om jeg skulle skrive med deg på Tinder og samtalen aldri fikk flyte ordentlig. Som jeg har sagt til flere; dropp det der spillet og det å hele tiden skulle tenke så taktisk og strategisk. Vær deg selv og skriv når du har lyst til det. Skriv så ofte du vil. Du virker ikke desperat om du skriver til henne, du virker engasjert og interessert. Når hun skriver tilbake til deg innen 5 min hver gang, så er hun nesten garantert interessert i deg også. Når jeg var innom Tinder for en tid tilbake, var jeg aktiv og på i samtalene jeg hadde helt fra starten. Det vil si, jeg pratet bare med noen få utvalgte fordi det var så mange useriøse folk der. Jeg tror at mange kvinner er noe passive og venter på at mannen skal ta initiativ til samtale og videre fremgang, det var ihvertfall inntrykket mennene jeg pratet med satt igjen med fra sin tid på Tinder. Dette ser man jo også i det virkelige liv, og det handler antageligvis om mannens (tidligere?) rolle som "gentleman" og kvinnens rolle som en som blir beilet til. Det var jo vanlig at mannen tok styringen, og det henger litt igjen. Personlig liker jeg "gentlemen" og de kan gjerne "beile" til meg, men jeg vil ikke være passiv i større grad når det kommer til samtalen. Nå tror jeg noe av problemet er at unge idag blir usikre på hvilke forventninger det andre kjønnet har og hvor likestilte man skal være på det området. En del menn har blitt mer passive også, og venter at kvinnen skal ta mer initiativ og styring. Generelt sett tror jeg kvinner fremdeles ønsker at mannen tar litt styringen, men det er også en del kvinner som er veldig for å endre på dette mønsteret. Når det ikke er klare og definerte roller og klare forventninger vil det kræsje noen ganger. Grunnen til at jeg valgte å fortsette å prate med et par av gutta, var at de virket like interesserte og engasjerte som meg (i noe mer enn ONS og sex) og at samtalen fløt lett og uanstrengt. Med han ene tror jeg vi lo oss igjennom (hele) den første uken vi pratet sammen, for kjemien var strålende og vi hadde samme type humor. Vi skrev til hverandre bortimot hvert ledige minutt. Det fortsatte med døgnet rundt-chatting i ukesvis (på Snapchat) og etterhvert en ordentlig nett-romanse. Nå ble det ikke oss, for på den tiden hadde jeg nettopp blitt singel og innså etterhvert at ting var for lite avklart til at jeg følte at det var riktig å hoppe rett inn i noe nytt, men poenget mitt er at det hadde aldri gått så langt og blitt til noe mer hvis jeg kun hadde mottatt en stusselig setning hver 10 time! Skriv til henne, vis din interesse og ta gjerne styringen i større grad enn nå. Det kan jo hende at hun ikke tør å ta styringen fordi du ikke har vist nok engasjement til at hun føler seg trygg på at du er oppriktig interessert. Masse lykke til, håper det ordner seg for deg! Takk for et bra innlegg. Som følge av at det går mellom 8-10 timer før jeg skriver noe, så har ho ikke svart.. Kjedelig ! Spørs om jeg må skrive litt oftere TS Anonymkode: 0e9d7...bf2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #19 Skrevet 24. juli 2016 Skal jeg være meg selv når jeg snakker med jenter på tinder ? Når jeg er meg selv så prøver jeg å bli kjent med kvinna.. Kan noen svare meg litt på dette?:-) Anonymkode: 0e9d7...bf2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2016 #20 Skrevet 24. juli 2016 Når dama er en tier utseendemessig, mens jeg er en femmer.. hvordan skal det gå? TS Anonymkode: 0e9d7...bf2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå