Gå til innhold

Har jeg for høye forventninger til menn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Kom akkurat hjem fra nok en "mislykket" date med en fra tinder.. Har vært på en god del dater nå, flere på 2 og 3 date, uten at det har funket, selv om jeg så gjerne vil ha kjæreste. Lurer på om jeg er for kravstor og må tvinge meg selv til å senke kravene? Misforstå meg rett, han må ikke være don juan eller verdens mest sjarmerende, men jeg føler så langt ingen gnist med noen av datene og da blir det så påtvunget og fortsette datingen... Har tidligere falt hodestups for menn jeg føler er for bra for meg/er utilgjengelige, så lurer på om jeg har et slags problem med hvem jeg faller for. Redd for å ende opp alene..

Noen erfaringer eller råd?

Anonymkode: ea060...ff6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Kom akkurat hjem fra nok en "mislykket" date med en fra tinder.. Har vært på en god del dater nå, flere på 2 og 3 date, uten at det har funket, selv om jeg så gjerne vil ha kjæreste. Lurer på om jeg er for kravstor og må tvinge meg selv til å senke kravene? Misforstå meg rett, han må ikke være don juan eller verdens mest sjarmerende, men jeg føler så langt ingen gnist med noen av datene og da blir det så påtvunget og fortsette datingen... Har tidligere falt hodestups for menn jeg føler er for bra for meg/er utilgjengelige, så lurer på om jeg har et slags problem med hvem jeg faller for. Redd for å ende opp alene..

Noen erfaringer eller råd?

Vil du ha en kjæreste bare for å ha en kjæreste, eller vil du møte mannen du vil elske og bli elsket av?

Det er opp til deg hva du mener at du fortjener av en mann.

Anonymkode: 9ab83...6ea

• Liker 3
Gjest Minesveiper
Skrevet

Du må nesten si på hvilke områder du er kravstor. Er det utseende? Karriere? Væremåte? 

Skrevet

Hvorfor har de du har datet falt utenfor ?

AnonymBruker
Skrevet

Dersom jeg hadde bare møtt han som er mannen min to ganger, så hadde ikke vi vært sammen i dag heller (vi møttes ikke på nett altså, men). Vi så hverandre hver dag i 2 uker før vi falt for hverandre, så kanskje du bare ikke gir de en sjanse. Du kan ikke forvente at det skal gnistre på date nr 2, for sånn er ikke realiteten. 

Anonymkode: ba2e0...3a6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om jeg er for kravstor og må tvinge meg selv til å senke kravene?

Siden du er kvinne så ja du er høyst sannsynlig det.

Dere kvinner rater f.eks over 80% av menn som under gjennomsnittlig attraktivt utseende viser forskningen.

Anonymkode: bec03...77c

• Liker 2
Skrevet

hva slags "krav" har du da?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere kvinner rater f.eks over 80% av menn som under gjennomsnittlig attraktivt utseende viser forskningen.

Dette stemmer faktisk. Forskningen leste jeg også..

Anonymkode: 752c0...50f

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken forskning? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kun faller for menn som er bedre enn deg, høres det mer ut som at du får et kick grunnet svak selv-verdi og det er jo ikke å vinne noe bedre for å bekrefte sin egenverdi som er poenget med et forhold. 

Anonymkode: c5421...992

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du kun faller for menn som er bedre enn deg, høres det mer ut som at du får et kick grunnet svak selv-verdi og det er jo ikke å vinne noe bedre for å bekrefte sin egenverdi som er poenget med et forhold. 

Anonymkode: c5421...992

Du og en rekke andre oppfører dere en smule tåpelige mot ts. Hvorfor i huleste skal hun ikke sikte for det hun mener er best? Skal hun heller gå for de hun mener er under henne? 

Jeg hadde aldri giftet meg med en kvinne uten høye krav, og ihvertfall ikke fått barn med hun. En kvinnes valg av partner er ekstremt viktig, hun kan ikke bare gå for hvem som helst.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Har ingen spesifikke krav utover at jeg vil kjenne den følelsen av at jeg vil møte han igjen og at jeg gleder meg til å se han igjen. Dette med de utilgjengelige gutta handler mer om at jeg lurer på om jeg må akseptere enn mindre "spennende" fyr fordi han er interessert, altså ikke spenningen ved en fyr som er kald og varm.. Samtidig føler jeg det må være en gnist...?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du og en rekke andre oppfører dere en smule tåpelige mot ts. Hvorfor i huleste skal hun ikke sikte for det hun mener er best? Skal hun heller gå for de hun mener er under henne? 

Jeg hadde aldri giftet meg med en kvinne uten høye krav, og ihvertfall ikke fått barn med hun. En kvinnes valg av partner er ekstremt viktig, hun kan ikke bare gå for hvem som helst.

Hvis du har hatt dame har du jo tydeligvis ikke blitt satt veldig høye krav til, hvertfall ikke når det kommer til grunnleggende grammatikk over 1. klasse nivå. Hadde kvinner stilt litt høyere krav til seg selv, så hadde de ikke hatt behov for en mann langt over seg. Det at kvinner stiller urimelig høye krav er også grunnen til mange skillsmisser og splittede familier.

Anonymkode: eb2bc...d21

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har hatt dame har du jo tydeligvis ikke blitt satt veldig høye krav til, hvertfall ikke når det kommer til grunnleggende grammatikk over 1. klasse nivå. Hadde kvinner stilt litt høyere krav til seg selv, så hadde de ikke hatt behov for en mann langt over seg. Det at kvinner stiller urimelig høye krav er også grunnen til mange skillsmisser og splittede familier.

Anonymkode: eb2bc...d21

Hvorfor tror du damer mener de vil ha en mann som er _over_ seg? 

Anonymkode: 845ef...829

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs om hun vil ha en kjæreste eller ikke det. Det er jo helt frivillig det. 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

"En kvinnes valg av partner er ekstremt viktig". Og her røpte du at du er nok et av de stormannsgale kvinnfolka som finnes her inne. 

Anonymkode: 5eeba...1ed

Gjest Trollkarlen
Skrevet

Du har for urealistiske forventninger til menn. Du forventer at det skal være gnist etter 1-2 dater og at denne gnisten skal tilfeldigvis være med en mann som kan fylle det livet du ønsker.
Hva med å bruke litt mer tid på å bli kjent med menn? Denne måten du går frem på nå kan kanskje gi deg gevinst, men det blir som å spille lotto.(Ja, folk vinner i lotto)
Du ønsker noe langvarig ja? Hvor stor sannsynlighet er det for at det blir noe langvarig ut av noe så overfladisk som "gnist på første eller andre date"?  
Aksepterer du vinner sjansene?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet drømmemannen pga mine urimelige krav. Det må jeg leve med resten av livet.....

Anonymkode: fdd5c...877

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Har ingen spesifikke krav utover at jeg vil kjenne den følelsen av at jeg vil møte han igjen og at jeg gleder meg til å se han igjen. Dette med de utilgjengelige gutta handler mer om at jeg lurer på om jeg må akseptere enn mindre "spennende" fyr fordi han er interessert, altså ikke spenningen ved en fyr som er kald og varm.. Samtidig føler jeg det må være en gnist...?

Vil bare si jeg kjenner meg veeeeldig igjen. Føler jeg kunne skrevet dette selv😉

Faller alltid for de utilgjengelige. Og de som liker meg, liker ikke jeg. Føler også at jeg må ta takke til med en som liker meg, men som jeg ikke finner så interessant, fordi jeg ikke har andre valg. 

Vet ikke helt hva jeg skal si til deg,  da jeg er rimelig rådvill selv. Følger med i denne tråden og håper du får noen gode tips. 

Anonymkode: 978a7...5e6

Skrevet (endret)

Hva tror du du kan gjøre for å få de som er "utilgjengelige"? Kan jo være en ide å heller blir mer attraktiv for dem i stedet for å senke kravene for å finne noen andre.

Endret av Summers
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...