AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #1 Skrevet 22. juli 2016 En bekjent jobber i Barne-og familieetaten og han har fortalt at de ofte får inn bekymringsmeldinger, spesielt om sommeren og ved juletider. Snakket ikke mer med ham, men kom på: kan det stemme da? Barnevernet er da noe helt annet enn en hel "etat"? Har blitt interessert i temaet da det er mye snakk om Barnevernet: hørte nylig om at en far til et av barna i barnehagen blir fulgt opp av "tiltak". Får sikkert se etter sommerferien hva det kan gå ut på, da starter barnehagen opp. Dette er en finansmann/familie, mye penger og alt på stell. Hvordan er det mulig?! Anonymkode: a219a...603
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #2 Skrevet 22. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En bekjent jobber i Barne-og familieetaten og han har fortalt at de ofte får inn bekymringsmeldinger, spesielt om sommeren og ved juletider. Snakket ikke mer med ham, men kom på: kan det stemme da? Barnevernet er da noe helt annet enn en hel "etat"? Har blitt interessert i temaet da det er mye snakk om Barnevernet: hørte nylig om at en far til et av barna i barnehagen blir fulgt opp av "tiltak". Får sikkert se etter sommerferien hva det kan gå ut på, da starter barnehagen opp. Dette er en finansmann/familie, mye penger og alt på stell. Hvordan er det mulig?! Anonymkode: a219a...603 Å godte seg med bydesladder er en hobby for spesielt interesserte (er min mening om akkurat det). Anonymkode: b7481...9a5 7
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #3 Skrevet 22. juli 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å godte seg med bydesladder er en hobby for spesielt interesserte (er min mening om akkurat det). Anonymkode: b7481...9a5 Jeg tror at denne bekjente som jobber i Barne-og familieetaten ikke bryr seg så mye om han bryter taushetsplikten. Ingen kan jo påvise at det var han som "sa noe" om "noen": det kan ikke bevises at taushetsbelagt info kom fra ham.. Han fortalte nok til at jeg forsto hvem han snakket om...skremmende at det ikke får konsekvenser når ansatte forteller om hemmelige opplysninger de får kjennskap til på jobb! 😮 Anonymkode: a219a...603 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #4 Skrevet 22. juli 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror at denne bekjente som jobber i Barne-og familieetaten ikke bryr seg så mye om han bryter taushetsplikten. Ingen kan jo påvise at det var han som "sa noe" om "noen": det kan ikke bevises at taushetsbelagt info kom fra ham.. Han fortalte nok til at jeg forsto hvem han snakket om...skremmende at det ikke får konsekvenser når ansatte forteller om hemmelige opplysninger de får kjennskap til på jobb! 😮 Anonymkode: a219a...603 Du kan alltids sende en melding til hans sjef med konkret dato, type setting det ble snakket i etc, men at du samtidig ønsker å være anonym ovenfor ham. Jeg hadde i alle fall vært troende til å gi sjefen et varsku. Nok av folk her i verden som sliter med å få seg fast jobb, selv om de er ærlige mennesker. Er nok ikke vanskelig å erstatte den karen. Så har du selv også en mulighet for å si i fra til den som snakker, at dette vil ikke du høre på. Samtidig som du da går til et annet rom. Du vil nok stå i fare for å bli sett på som prippen av noen, men vil du være ansvarlig for bygdesladder, eller vil du gjøre noe med det? Anonymkode: a0eb7...c97 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå