Gå til innhold

Far skriver til meg hver bursdag på facebook

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger litt råd,

Kommer til å være litt upresis på detaljer så jeg ikke blir gjenkjent.

Jeg vet hvem faren min er, men jeg har aldri snakket med ham og jeg har aldri møtt ham. Mamma flyttet vekk da jeg var ca 2 år gammel, han har gjort mye stygt mot henne, kort sagt er han psykopat. Har ikke hatt en spesielt flott oppvekst, sliter psykisk nå i ettertid men holder ut. Har utdannelse, fulltidsjobb, samboer og bolig, men har føler at jeg alltid har hodet såvidt over vann, kan man si.

Uansett. Jeg har ingen interesse av å møte min far noensinne, jeg vil ikke ha den mannen involvert i mitt liv. Problemet er at han startet en stygg trend da jeg fylte 18 år, og det var å kontakte meg på Facebook og gratulere meg med dagen. Vi er ikke venner på Facebook.

Dette ødelegger så mye for meg hvert år, og bringer meg ordentlig ned. Jeg tenker i flere uker i forveien at han kommer til å ta kontakt igjen. 

Hva synes dere jeg bør gjøre? Hittil har jeg bare ignorert ham. Synes dere jeg skal fortsette med det, blokkere eller lignende, eller synes dere at jeg skal svare ham og be ham slutte å skrive til meg?

Anonymkode: e0711...a48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes fint du kan blokkere ham, du skylder ham ingenting, men hvis du kjenner på det kan du skrive at du ikke ønsker kontakt med ham og deretter blokkere ham.

• Liker 9
Skrevet
Et øyeblikk siden, Ixnay skrev:

Synes fint du kan blokkere ham, du skylder ham ingenting, men hvis du kjenner på det kan du skrive at du ikke ønsker kontakt med ham og deretter blokkere ham.

Signerer denne.

AnonymBruker
Skrevet

Du er sikker på at faren din er slik moren din beskriver? 

Jeg ville ha hørt begge historier i en slik sak før jeg hadde tatt et valg. 

Anonymkode: c644f...4c3

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Siden vi ikke vet detaljene her, så er det vanskelig å si, men er du 180% sikker på at ikke moren din har overdrevet eller svartmalt han? Det er desverre en del mødre som gjør det med eksene sine slik at barna får et forvridd bilde på hvem faren er. 

Hvis du er sikker på at han er psykopat og at din mors side er helt riktig kan du vel bare blokkere han. 

Anonymkode: 3d19d...f76

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at du føler du må spørre om det kan stemme, men det er virkelig ingen tvil.

Moren min har vært sykmeldt for depresjon, angst og mye annet så lenge jeg kan huske, pluss at de få gangene hun faktisk har pratet om ham så er det etter MYE mas fra meg om at jeg vil vite. Jeg har ingen grunn til å tvile ett sekund på det hun sier.

Dessuten er storebroren min 4 år eldre enn meg, og han husker litt av hvert.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Siden vi ikke vet detaljene her, så er det vanskelig å si, men er du 180% sikker på at ikke moren din har overdrevet eller svartmalt han? Det er desverre en del mødre som gjør det med eksene sine slik at barna får et forvridd bilde på hvem faren er. 

Hvis du er sikker på at han er psykopat og at din mors side er helt riktig kan du vel bare blokkere han. 

Anonymkode: 3d19d...f76

Jeg må si jeg faktisk er litt overrasket over at flere tror at min mor faktisk har svartmalt ham. Det er ikke saken her.

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Er jo bare til å blokkere

Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg signerer denne. har selv et forhold bak meg som endte stygt pga henne, men jeg fikk all skyld pga rykter ho satt ut.
Jeg betale alle regninger (hennes halvdel var 250.000) og støttet og fikset alt i 3 år mens vi jobber mot UDI. Da hun til slutt fikk oppholdstillatelse var hun utro med kollegaen sin 1 mnd senere på julebordet og var notorisk utro i flere mnd.
Etter vi slo opp spredte ho usanne rykter om hvordan jeg hadde vært utro til alle vi kjente for å dekke over sin egen utroskap mens ho prøvde å vinne dem over til sin side.

Alle saker har 2 sider. Jeg håper du velger den riktige. Lykke til!

Endret av herremann
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må si jeg faktisk er litt overrasket over at flere tror at min mor faktisk har svartmalt ham. Det er ikke saken her.

Du kan selvfølgelig bare blokkere ham hvis det er vanskelig for deg og du ikke ønsker den kontakten.

At folk her er litt skeptisk er ikke så rart. Mange svartmaler hverandre etter en skilsmisse, og det har vist seg i ettertid at det slett ikke har vært riktig at den andre var så ille. Mange barn blir fortalt mye som ikke stemmer.
Selv vet jeg om flere tilfeller der mor sverter far veldig og saboterer for samvær, og skylder på far etterpå.

Men... det finnes også fedre og mødre som ikke er bra for barna eller partneren, de skal man selvfølgelig ikke ha for nære på livet.

Om du er helt sikker på at faren din er så ille, så skal du bare blokkere ham ja, Men må si jeg reagerer på at du nesten virker redd for en uskyldig melding en gang i året på facebook. Han gjøre jo ikke noe annet enn å gratulere deg.  Det ka derfor tyde på at du har fått høre mye du selv ikke har opplevd tydeligvis.

Anonymkode: 114b5...0d9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, herremann skrev:

jeg signerer denne. har selv et forhold bak meg som endte stygt pga henne, men jeg fikk all skyld pga rykter ho satt ut.
Jeg betale alle regninger (hennes halvdel var 250.000) og støttet og fikset alt i 3 år mens vi jobber mot UDI. Da hun til slutt fikk oppholdstillatelse var hun utro med kollegaen sin 1 mnd senere på julebordet og var notorisk utro i flere mnd.
Etter vi slo opp spredte ho usanne rykter om hvordan jeg hadde vært utro til alle vi kjente for å dekke over sin egen utroskap mens ho prøvde å vinne dem over til sin side.

Alle saker har 2 sider. Jeg håper du velger den riktige. Lykke til!

Hvorfor driver folk å stiller spørsmålstegn ved det TS skriver? Hun vet sikkert godt hvordan han var og er. Jeg har selv en drittsekk til en far som ødela mye psykisk for meg i oppveksten, og jeg vet det veldig godt selv om vi ikke har kontakt. Noen mennesker er bare fæl mot (eks)kjæresten og/eller barna sine. Men som TS skriver ønsker hun ikke å utlevere noe her, fordi det kan være gjenkjennende. Jeg ville hekker ikke ha utlevert noe om min far her heller, fordi jeg vet det kan være gjenkjennende. 

Blokker han TS, du skylder han absolutt ingenting. 

Anonymkode: 70d9d...f07

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du stoler fult og helt på det moren din sier. Så lenge du ikke vil gå i ettertid å lure på han så ville jeg blokkert. 

Anonymkode: f7772...cce

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor driver folk å stiller spørsmålstegn ved det TS skriver? Hun vet sikkert godt hvordan han var og er. Jeg har selv en drittsekk til en far som ødela mye psykisk for meg i oppveksten, og jeg vet det veldig godt selv om vi ikke har kontakt. Noen mennesker er bare fæl mot (eks)kjæresten og/eller barna sine. Men som TS skriver ønsker hun ikke å utlevere noe her, fordi det kan være gjenkjennende. Jeg ville hekker ikke ha utlevert noe om min far her heller, fordi jeg vet det kan være gjenkjennende. 

Blokker han TS, du skylder han absolutt ingenting. 

Anonymkode: 70d9d...f07

Nå har jo ikke Ts truffet faren sin da. Hun har bare sin mor sitt ord på hvordan han er.
Og du kan ikke sammenligne det med dine problemer med far.

Anonymkode: 114b5...0d9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Oh shiiit :ohmy: Dette kunne jo vært meg en gang i framtiden. Ble slutt med eksen da min sønn var 2 år. Jeg har ikke sett han på 1år og 8 måneder... Det går ikke en dag uten at jeg tenker på han og jeg har gått glipp av 2 bursdager og mange andre høytider.....

Det var mye drama og løgn da det var slutt mellom meg og eksen. Det er alltid 2 sider av en historie. Det siste eksen min sa til meg var " jeg skal gjøre livet ditt til et helvete"..... 

Uansett hva jeg gjør og vil gjøre for å møte sønnen min så står det en stor blokker i eksen. Det er ingen nytt at i Norge så har damer STOR fordel når det gjelder omsorg for barna. Jeg har aldri vært kriminiell eller blitt dømt for noe men forsatt har jeg ikke sett sønnen min så lenge fordi eksen har funnet på alt for mange historier. Hun påstår at det har vært masse vold i bildet noe jeg nekter for. Har flere ganger i retten sagt at jeg når som helst er villig til å ta en løgndetektor test men det lar seg bare ikke gjøre av en eller annen rar grunn....

Eksen ble trodd i retten og jeg hadde 0 sjangs what so ever. Jeg måtte til psykolog og gå i møter mot min vilje. Ventetiden på å få en slik gruppe var nesten 1 år...... + rettsak her og der så derfor har jeg ikke sett sønnen min på 1 år og 8 måneder...

Long story short, jeg vil veldig gjerne ha kontakt med min sønn og gi han en fin oppvekst.. Jeg har alltid sagt at jeg ville stille opp da jeg gjorde det slutt med eksen. Men hun ble kjempe sint og turna til no helt SYKT etter at jeg forlot henne.

Jeg har en stor sorg i meg, et dypt hull i mitt hjerte fordi jeg føler meg useless når det kommer til min sønn. Alt jeg ønsker er å være en del av livet hans. 

Du har aldri møtt han eller snakket med han... Åssen vet du virkelig hvordan han er? Gi han en sjanse, alle fortjener en ny sjanse. Om det ikke går så bare blokk han ute av livet ditt. Men for all del, gi han en sjanse :hjerte:

Anonymkode: f789a...309

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er ufint at så mange her i tråden mistenkeliggjør moren til TS. Dere bør ta dere sammen! Det er ikke noe hyggelig for TS som kjenner til historien at dere legger så mye energi i å fremme muligheten om at faren er et godt menneske. Det finnes så mange tilfeller der en eller begge foreldre svikter totalt, så det er jo ikke usannsynlig i dette tilfelle heller. Denne tråden dreier seg uansett ikke om hvorvidt denne mannen er så ille som moren skal ha det til, så jeg synes dere bør utvise litt respekt for hvordan TS fremlegger saken. 

Jeg har opplevd noe av det samme når det gjelder kontaktsøkingen. Forskjellen i mitt tilfelle er at jeg har vokst opp med denne mannen, så bakgrunnen er jo ganske forskjellig. Først tok han mye kontakt med moren min. Jeg ergrer meg over at hun i det hele tatt svarte på disse mailene og ikke minst videresendte de til meg. Etter hvert sluttet hun da tonen i mailen ble for pågående. Da tok han kontakt med meg og søskenene mine på Facebook. Jeg blokkerte han, og det gjorde søstrene mine også. Etter dette har det kun vært et par innskudd til kontoen min, men det er et par år siden sist. 

Jeg synes du bør blokkere han på Facebook. Som du selv skriver bringer det med seg mange unødvendige tanker og følelser ved en slik gjentakende kontakt. For meg var det best å slippe dette. Det kan du også ha godt av. 

Anonymkode: 0d13e...e9d

• Liker 2
Skrevet

Hvis du ikke har hatt en flott oppvekst, hvem er psykopaten sa du? 

• Liker 6
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger litt råd,

Kommer til å være litt upresis på detaljer så jeg ikke blir gjenkjent.

Jeg vet hvem faren min er, men jeg har aldri snakket med ham og jeg har aldri møtt ham. Mamma flyttet vekk da jeg var ca 2 år gammel, han har gjort mye stygt mot henne, kort sagt er han psykopat. Har ikke hatt en spesielt flott oppvekst, sliter psykisk nå i ettertid men holder ut. Har utdannelse, fulltidsjobb, samboer og bolig, men har føler at jeg alltid har hodet såvidt over vann, kan man si.

Uansett. Jeg har ingen interesse av å møte min far noensinne, jeg vil ikke ha den mannen involvert i mitt liv. Problemet er at han startet en stygg trend da jeg fylte 18 år, og det var å kontakte meg på Facebook og gratulere meg med dagen. Vi er ikke venner på Facebook.

Dette ødelegger så mye for meg hvert år, og bringer meg ordentlig ned. Jeg tenker i flere uker i forveien at han kommer til å ta kontakt igjen. 

Hva synes dere jeg bør gjøre? Hittil har jeg bare ignorert ham. Synes dere jeg skal fortsette med det, blokkere eller lignende, eller synes dere at jeg skal svare ham og be ham slutte å skrive til meg?

Blokker han. Dersom han går lenger, kontakter du politiet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oh shiiit :ohmy: Dette kunne jo vært meg en gang i framtiden. Ble slutt med eksen da min sønn var 2 år. Jeg har ikke sett han på 1år og 8 måneder... Det går ikke en dag uten at jeg tenker på han og jeg har gått glipp av 2 bursdager og mange andre høytider.....

Det var mye drama og løgn da det var slutt mellom meg og eksen. Det er alltid 2 sider av en historie. Det siste eksen min sa til meg var " jeg skal gjøre livet ditt til et helvete"..... 

Uansett hva jeg gjør og vil gjøre for å møte sønnen min så står det en stor blokker i eksen. Det er ingen nytt at i Norge så har damer STOR fordel når det gjelder omsorg for barna. Jeg har aldri vært kriminiell eller blitt dømt for noe men forsatt har jeg ikke sett sønnen min så lenge fordi eksen har funnet på alt for mange historier. Hun påstår at det har vært masse vold i bildet noe jeg nekter for. Har flere ganger i retten sagt at jeg når som helst er villig til å ta en løgndetektor test men det lar seg bare ikke gjøre av en eller annen rar grunn....

Eksen ble trodd i retten og jeg hadde 0 sjangs what so ever. Jeg måtte til psykolog og gå i møter mot min vilje. Ventetiden på å få en slik gruppe var nesten 1 år...... + rettsak her og der så derfor har jeg ikke sett sønnen min på 1 år og 8 måneder...

Long story short, jeg vil veldig gjerne ha kontakt med min sønn og gi han en fin oppvekst.. Jeg har alltid sagt at jeg ville stille opp da jeg gjorde det slutt med eksen. Men hun ble kjempe sint og turna til no helt SYKT etter at jeg forlot henne.

Jeg har en stor sorg i meg, et dypt hull i mitt hjerte fordi jeg føler meg useless når det kommer til min sønn. Alt jeg ønsker er å være en del av livet hans. 

Du har aldri møtt han eller snakket med han... Åssen vet du virkelig hvordan han er? Gi han en sjanse, alle fortjener en ny sjanse. Om det ikke går så bare blokk han ute av livet ditt. Men for all del, gi han en sjanse :hjerte:

Anonymkode: f789a...309

For en provoserende oppfordring. Du har overhodet ikke innsikt i situasjonen til TS. TS skriver at hun ikke ønsker noe kontakt med denne mannen. Hvorfor respekterer du ikke det? 

Et lite tips til deg: Denne situasjonen er ikke den samme som din. Du har ingen forutsetninger for å hevde at denne mannen fortjener en ny sjanse. Ut ifra hvordan du skisserer situasjonen din med tapt sak i retten som endte med fagkyndig hjelp og tapt omsorg for barnet ditt betviler jeg også at du fortjener en ny sjanse. 

Anonymkode: 0d13e...e9d

• Liker 4
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har kanskje noe med at i hi så kan det se ut som du skylder på han de problemene du har med deg selv i ditt liv. Noe som ikke henger helt på greip i og med at han har vært fraværende siden du hvertfall var to.. Dermed er det lett å konkludere med at det kan ha noe med din mor å gjøre. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid to sider av enhver sak og TS vet kun det mor har valgt å si til henne og det er ikke helt utenkelig at det er farget av mors følelser. Far husker hennes bursdag og tenker åpenbart på henne. På meg virker det litt som han har ventet med å ta kontakt til TS er blitt myndig, i håpet om at nå som hun er voksen kan han få et forhold til henne. Selvfølgelig burde han holdt kontakten gjennom hennes barndom, men ærlig talt tenker jeg at han kan godt ha forsøkt uten at TS vet noe om det. TS sier jo selv at hun har hatt det vanskelig i oppveksten med en mor som slet med depresjon og angst og hvis man leser gjennom linjene forteller det meg at kanskje mors tilstand var slik at det ikke var så lett å få til et samarbeid. TS har aldri møtt sin far, men har allikevel stemplet han som psykopat kun på mors uttalelser. Det synes jeg er urovekkende. Jeg har selv oppdaget som voksen at min mor - som ellers er absolutt snill og god - hadde pyntet veldig på sannheten rundt hennes og pappas skilsmisse og det var ikke til pappas fordel, for å si det slik.. Selvfølgelig kan det hende at far er en dust som TS har det bedre uten, men saken er vel at det vet hun strengt tatt ingenting om så lenge hun baserer det utelukkende på andres ord. 

Anonymkode: a70d5...abb

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...