AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #1 Skrevet 22. juli 2016 Jeg har såkalt "idiot-forsikring" på telefonen min, og må nå benytte meg av denne for å få ny telefon. Jeg har skjønt det slik at butikken betaler ut det jeg har gitt for telefonen, og at eventuell binding opphører. Men jeg får ikke noe klart svar på dette noe sted, og blir litt forvirret. Sett bort i fra forsikring og at man ønsker å bryte bindingen før det har gått 1 år, så koster dette drøyt 5000 kr. Med ødelagt telefon og benytte seg av forsikringen, så må også bindingen brytes. Jeg må vel ikke betale disse 5000 kr da? Har aldri måtte bruke forsikring på dette før, og jeg får bare ikke noe klart svar. Får ikke ringt før over helgen, så håpet noen her hadde erfaring/kunnskap om hvordan det fungerer Anonymkode: da1e0...d03
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #2 Skrevet 22. juli 2016 Hvorfor må bindingen opphøre? Får du ikke bare ny telefon og beholder samme abonnement da? Anonymkode: 7b227...761
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #3 Skrevet 22. juli 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må bindingen opphøre? Får du ikke bare ny telefon og beholder samme abonnement da? Anonymkode: 7b227...761 Det var det jeg også trodde, men så begynte selgeren å snakke om at man fikk utbetalt pengene man hadde gitt for telefonen, også datt jeg egentlig bare av lasset. Det hadde jo vært det enkleste å bare få ny telefon og la det eksisterende abonnementet fortsette. Anonymkode: da1e0...d03
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #4 Skrevet 23. juli 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har såkalt "idiot-forsikring" på telefonen min, og må nå benytte meg av denne for å få ny telefon. Jeg har skjønt det slik at butikken betaler ut det jeg har gitt for telefonen, og at eventuell binding opphører. Men jeg får ikke noe klart svar på dette noe sted, og blir litt forvirret. Anonymkode: da1e0...d03 he he Anonymkode: cef25...8f6
ajarRun Skrevet 23. juli 2016 #5 Skrevet 23. juli 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var det jeg også trodde, men så begynte selgeren å snakke om at man fikk utbetalt pengene man hadde gitt for telefonen, også datt jeg egentlig bare av lasset. Det hadde jo vært det enkleste å bare få ny telefon og la det eksisterende abonnementet fortsette. Anonymkode: da1e0...d03 Det er jo likegyldig hva du får, hvis du får penger bruker du de jo bare til å kjøpe en ny telefon.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #6 Skrevet 23. juli 2016 Bindingen brytes ikke, du fortsetter med samme binding som før - du får bare sum til å velge ny telefon. Anonymkode: 34529...e44
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #7 Skrevet 23. juli 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: he he Anonymkode: cef25...8f6 ? 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Bindingen brytes ikke, du fortsetter med samme binding som før - du får bare sum til å velge ny telefon. Anonymkode: 34529...e44 Okey, det var det jeg trodde. Forsikringen er jo fånyttes hvis man må betale bot for å bryte abonnementet. Anonymkode: da1e0...d03
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #8 Skrevet 23. juli 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har såkalt "idiot-forsikring" på telefonen min, og må nå benytte meg av denne for å få ny telefon. Jeg har skjønt det slik at butikken betaler ut det jeg har gitt for telefonen, og at eventuell binding opphører. Men jeg får ikke noe klart svar på dette noe sted, og blir litt forvirret. Sett bort i fra forsikring og at man ønsker å bryte bindingen før det har gått 1 år, så koster dette drøyt 5000 kr. Med ødelagt telefon og benytte seg av forsikringen, så må også bindingen brytes. Jeg må vel ikke betale disse 5000 kr da? Har aldri måtte bruke forsikring på dette før, og jeg får bare ikke noe klart svar. Får ikke ringt før over helgen, så håpet noen her hadde erfaring/kunnskap om hvordan det fungerer Anonymkode: da1e0...d03 Det første du gjør, for det kan ingen gjøre for deg via nettet, er å lese betingelsene dine på din idiotforsikring. Dette er en privatretslig avtale mellom deg og forsikringsselskapet om hva som skjer og hvordan det skjer, når en skade oppstår. At abonnementet brytes kan jeg ikke forstå, fordi Telenor eller andre neppe er part i saken om den ødelagte telefonen. De er en part du har en direkte avtale og dermed en annen kontrakt med, enn med forsikringsselskapet og selve telefonen. Dte skulle tatt seg ut om man kunne tegne abonnement hos en leverandør av teletjenster ohg få brutt avtalen uten kostnader når telefonen ble skadet. Da tror jeg mange hadde fått skadet telefonene sine etter en stund. Altså noe teleleverandøren ikke kan lastes for. Nytt simkort får du og gratis i posten om du trenger det. Moralen er: Les idiotbetingelsene på idiotforsikringen din, der ligger svarene. Anonymkode: c9d46...864
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #9 Skrevet 23. juli 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det første du gjør, for det kan ingen gjøre for deg via nettet, er å lese betingelsene dine på din idiotforsikring. Dette er en privatretslig avtale mellom deg og forsikringsselskapet om hva som skjer og hvordan det skjer, når en skade oppstår. At abonnementet brytes kan jeg ikke forstå, fordi Telenor eller andre neppe er part i saken om den ødelagte telefonen. De er en part du har en direkte avtale og dermed en annen kontrakt med, enn med forsikringsselskapet og selve telefonen. Dte skulle tatt seg ut om man kunne tegne abonnement hos en leverandør av teletjenster ohg få brutt avtalen uten kostnader når telefonen ble skadet. Da tror jeg mange hadde fått skadet telefonene sine etter en stund. Altså noe teleleverandøren ikke kan lastes for. Nytt simkort får du og gratis i posten om du trenger det. Moralen er: Les idiotbetingelsene på idiotforsikringen din, der ligger svarene. Anonymkode: c9d46...864 Jeg har jo selvsagt gjort det. Jeg ble bare forvirret etter samtalen med selger, og lurte derfor på om noen hadde erfaring med hvordan det fungerte. Tror du misforstår spørmålet vedr abonnementet; selvfølgelig opphører ikke avtalen slik at man står fritt til å velge nytt abonnement. Hvis man selv velger å bryte abonnementet før bindingen er over, så må man betale rundt 5000 kr. Selger begynte å snakke om at abonnementet opphørte ved skade/tap av telefon, og kom med en del forvirrende informasjon. Så det var egentlig det jeg lurte på, om jeg likevel måtte ut med disse 5000 kronene siden han mente at abonnementet opphørte. Men jeg ser jo at det helt umulig kan fungere sånn, for da er jo forsikringen borkastet. I forhold til nettopp dette står det faktisk ikke noe om i betingelsene, derfor jeg luftet spørsmålet her. Tar uansett kontakt med forsikringsselskap over helgen. Anonymkode: da1e0...d03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå