AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #1 Skrevet 22. juli 2016 Jeg kjøper olivenolje på Oliviers & co, og har nå en flaske stående med sånn helletut på, altså er den jo åpen hele tiden. Jeg lurer på om den har begynt å smake litt harskt, men jeg mener at han i butikken sa at de ikke går ut på dato. Noen som vet/har erfaringer? Anonymkode: f3e89...5bc
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #2 Skrevet 22. juli 2016 Om olivenolje står varmt så harskner den. I min erfaring så skal det fryktelig mye til: jeg har en fancy olivenolje jeg kun bruker på salat som er snart 3 år gammel. Den har vært åpnet i over 1 av de 3 årene og har stått både varmt og lyst så lenge den har vært åpnet. Problemet med din flaske er at den står åpen. Hvem vet hva slags bakterier og greier som har funnet veien ned helletuten. De selger billige helletuter med plastkork på mange butikker: kjøp deg en sånn en neste gang, for mat skal aldri ikke ha lokk. Jeg synes det er meget merkelig at noen har solgt deg en flaske uten lokk og ikke samtidig sagt at den kommer til å oksidere innen få uker om du ikke finner en måte å lukke den på... Anonymkode: fd0ef...e97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå