Gå til innhold

Fin veske til skolestart på universitet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg skal begynne på universitetet til høsten og har brukt flere sene kvelder på å lete etter den perfekte skolevesken, uten hell. Jeg skal gå et studie med forholdsvis lite bøker, så sekk er derfor ikke nødvendig eller ønskelig.

Ønsker en flott veske som får plass til Mac, et par bøker og drikkeflaske mm. Budsjett maks 5000 kr. Har veldig lyst på en Mulberry Brynmore og synes disse ser veldig elegante ut, men synes det blir for dumt å betale opp i mot 10 000 kr :opplyser:

Noe ala. Mulberry synes jeg er fint: 
http://bloggfiler.no/wanita.blogg.no/images/1320524-12-1373047835102.jpg

Tips? :-)

Anonymkode: 2fe59...053

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er for dumt å betale 5000 også faktisk, kjøp en praktisk veske som tåler å blir sølt på når du går rett fra kollokvie til øl eller når noen velter kaffekoppen over vesken din. Det er også greit å ha en veske som ikke er så dyr at du må frem med forsikringen for å kjøpe ny om den blir stjålet.

Anonymkode: 2537c...5fa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For the love of God, bruk sekk! Selv om du har få bøker, så skal du ha pennal, vannflaske, mobil, PC, lader, lommebok, skrivebøker, kaffekopp(?) osv hallo bruk sekk og ryggen din vil takke meg. Har selv gått et litebøkerstudie men veske ble trassig etter bare en måned. Og tenk på vinteren når du skal ha votter og skjerf nedi veska under forelesning. 

Sekk, sekk. Sekk.

Anonymkode: b6f2a...71f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler heller en Cambridge satchel. Går ikke "ut på dato" og er til en fornuftig pris. Dessuten ender man ikke med å bære seg i hjel siden man bør ta sekken de dagene man ikke får plass i vesken. ;)

Anonymkode: 398d4...851

Skrevet

Følger denne!

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp sekk fra osprey. Det gjorde jeg og angret ikke et sekund! Kjøpte damemodell som passer perfekt til ryggen min. Tåler endel regn(hatt den ute i pøsregn lenge uten at det har blitt vått inni) og kan vaskes i vaskemaskina noe jeg har gjort en del ganger. Den er slitesterk og ikke minst er det bra for ryggen! Betalte vel 800 kroner

Anonymkode: 4bce0...ceb

AnonymBruker
Skrevet
Den 26. juli 2016 at 20.56, AnonymBruker skrev:

Mulig dette blir altfor billig for deg mtp skinnkvalitet osv, men jeg kjøpte nettopp denne selv og er meget fornøyd:

http://uk.accessorize.com/view/product/uk_catalog/acc_1,acc_1.9/1894852200

Anonymkode: 4e552...6f9

Det der er jo plast, så den burde man ikke ha noe tungt i. Slike vesker holder max et år med tøff (skole/jobb) bruk.. Anbefaler TS å ta en titt på Decadent, Addax og Tiger of Sweden for eksempel. Decadent har jeg svært god erfaring med. De er skikkelig arbeidshester som holder lenge. 

Anonymkode: 3f83d...ca5

AnonymBruker
Skrevet
Den 26.7.2016 at 21.00, AnonymBruker skrev:

Anbefaler heller en Cambridge satchel. Går ikke "ut på dato" og er til en fornuftig pris. Dessuten ender man ikke med å bære seg i hjel siden man bør ta sekken de dagene man ikke får plass i vesken. ;)

Glemte link :)

http://www.cambridgesatchel.com/en-gb/womens

Skrevet

Jeg vet du skriver at du ikke vil bruke sekk, men du bør vurdere det etter hvert. Du er gjerne hele dagen på universitetet og skal drasse med deg laptop, lader, vannflaske, lommebok, mat og annet stæsj, kanskje treningsklær også. I forelesningene må du kanskje sette den på et møkkete gulv, og skal du drikke øl med vennene dine på studentpuben må du kanskje sette vesken fra deg. Og for å ikke snakke om toalettene. De kan være møkkete og ekle. Hadde ikke satt en dyr veske på dogulvet 😳 Jeg hadde funnet meg en fin sekk hvis jeg var deg. Snakker av erfaring. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

^ Her kommer det nok veldig an på universitetet. Ingen av de situasjonene der hadde medført et problem med en pen veske på vårt fakultet i alle fall.

Anonymkode: 4e552...6f9

AnonymBruker
Skrevet
Den 25. juli 2016 at 1.26, AnonymBruker skrev:

For the love of God, bruk sekk! Selv om du har få bøker, så skal du ha pennal, vannflaske, mobil, PC, lader, lommebok, skrivebøker, kaffekopp(?) osv hallo bruk sekk og ryggen din vil takke meg. Har selv gått et litebøkerstudie men veske ble trassig etter bare en måned. Og tenk på vinteren når du skal ha votter og skjerf nedi veska under forelesning. 

Sekk, sekk. Sekk.

Anonymkode: b6f2a...71f

Enig i dette innlegget, men dersom du absolutt skal ha veske, så kjøp en ergonomisk messenger bag/dataveske, med remmen over brystet. Og kraftig kunststoff holder seg pent mye lenger enn skinn, for en skoleveske blir behandlet ganske røft. Brukes i all slags vær, står i saltslaps på gulvet av bussen, sparkes i når den står under pulten på forelesning, vil garanter få sølt både kaffe, øl og mat på seg.

Egentlig burde du kjøpe noe slikt som dette: http://www.chromeindustries.com/eu/en/mini-metro-messenger-bag men den er nok ikke fin nok. Men den vil gi masse kred blant mennene du studerer sammen med...

Anonymkode: 0d689...d64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte min MK begge de to siste årene på universitetet. Stappet oppi både termos, bøker, data og ledninger mm. Jeg forundret meg ofte at ikke håndtakene røyk så fullstappa og tung var den. Jeg var ferdig å studere i juni, og det er faktisk ingen /svært få bruksmerker på veska. Så MK er kanskje litt Harry, men kvaliteten er super.,

Anonymkode: 81c20...efa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...