Gå til innhold

Bjeffing

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest gjest for idag

Hver gang hunden vår hører andre lyder eller folk han ikke kjenner bjeffer han helt til de har gått bort.

Det nytter ikke å skjenne på ham heller, ei heller holde rundt snuten.

Det er ikke non-stop bjeffing, men absolutt nok til at det er veldig irriterende. Han har så grov stemme at folk hopper i stolen!

Vet at hunder skal bjeffe når de hører folk, men ikke hele tiden de er der`snakker...

Hjelp meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp et halsbånd i dyrebutikken som spruter ut en sitron (?) lukt hver gang bikkja bjeffer. Jeg har sett (og luktet den) i bruk og det funker. Tror du må ut med litt over 1000,- men det er det verdt. Båre naboene dine og du kommer til å sette pris på det. Skulle ønske min nabo snart kjøpte en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi var også plaget med at hunden sto og bjeffet og plaget naboene..

Vi kjøpte et bånd med lyd og strøm. Dette har fungert godt for oss. Hunden får først en advarende piping, og bjeffer han igjen innen så så lang tid så får han strømstøt. (tiden kan reguleres, strømmen også) Hunden lærer fort at når det piper, så er det på tide og være stille.

anbefaler det..

Har høre at noen hunder etter hvert lærer seg at sitron-spruten ikke er så farlig og bare slikker det i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i LIVET om jeg hadde brukt strømhalsbånd på hunden min! Det må da være andre og bedre alternativer som går på positiv innlæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forteller veldig lite hvordan situasjonen virkelig er. Er hunden i hagen, eller inne i deres hus? Er det en unghund? Har dere nettopp flyttet til en ny plass? Hvilken rase er det snakk om?

Jeg synes du skal holde deg langt borte fra: halsbånd som påfører hunden ubehag, holde hunden over snuten og andre ting som påfører hunden ubehag.

Anbefaler deg å besøke www.canis.no. Gå til ekspertpanelet og så til Turid Rugaas. Der vil du kunne lese mange svar som lesere har stilt henne. Noen av dem kan kanskje ligne ditt? Ser i hvertfall at mye handler om bjeffing :wink:

Du kan også framstille din egen problemstilling til henne på disse sidene. Da får du svar av en hundeekspert som ikke tyr til enkle løsninger som kan gjøre vondt verre :)

Hilsen Ella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...