Gå til innhold

Thailand og phi phi øyene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser til Thailand om 1 uke, og fikk nettopp beskjed fra reiseselskapet av vi ikke kan booke tur til phi phi øyene gjennom de allikevel. 

Vi har veldig lyst å reise dit når vi først skal til phuket. Er det muligheter for å bestille utflukter når man er i Thailand? Kan man bestille utflukter via hotellet eller finnes det noen steder i gatene hvor man kan bestille utflukter? 

Vet at det finnes mange steder for å booke utflukter andre steder i syden, men vet ikke hvordan det er med Thailand. Noen som kan hjelpe meg? :-) 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er byråer på Phuket du kan bestille turer til Phi Phi og FantaSea og andre ting dere har lyst til å være med på. 

God ferie. :D 

Anonymkode: f27b3...dc2

Skrevet

Hvor ligger disse byråene da? :-) er det i Phuket sentrum ved havna? Eller ligger det i Kata beach også? 

Takk for det :-D 

Skrevet

Som regel så kan man booke via lokale operatører som er på hotellene og det finnes sikkert flere når man beveger seg utenfor hotellene også. 

En liten oppklaring som jeg også fikk da jeg kom til Thailand.  Flyet lander I Phuket. Derfra kjører man ca 1,5 time før man kommer til Patong, Kata Beach, Karon Beach  og Tri Trang beach.  

Nå er det sommer og regntid I Thailand. Vi dro på utflukt fra Patong til Phi Phi via reiseselskapet og det var I desember måned. For å komme dit kjørt vi en times tid I båter I full fart . Det var kraftige motorer og jeg var glad for at det var rolig sjøer den dagen.

om sommeren I regntiden så kan havet være ruskete og mange ganger er det rødt flagg på grunn av store bølger. Jeg  vil ikke anbefale en tur til phi phi I slike motorbåter som vi reiste med hvis det er litt sjø . Det er langt og det går så fort at en bør holde seg fast og med bølger så hadde jeg ikke likt det.  Det kan jo også være grunnen til at reiseselskapet ikke selger denne turen på denne årstiden.

Skrevet

Ganske lik på denne type båt var det vi kjørte I.  Trangt , mange folk og stor hastighet  I over en time.

thailand anne 457.JPG

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...