AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #1 Skrevet 22. juli 2016 Nesten alle jeg har møtt de siste årene og kommet overens med har asperger eller lignende symptomer. Jeg trenger venner som er normale og har empati på grunn av et handikapp jeg har, trenger følsomme mennesker. Blir sprø snart Finnes det ikke normale mennesker igjen som er tolerante som meg selv? Hjelp! Anonymkode: ccc7e...b90 3
Forundret.. Skrevet 22. juli 2016 #2 Skrevet 22. juli 2016 Asperger o.l er jo må mote nå. Det skifter kanskje til vintersesongen! 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #3 Skrevet 22. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nesten alle jeg har møtt de siste årene og kommet overens med har asperger eller lignende symptomer. Jeg trenger venner som er normale og har empati på grunn av et handikapp jeg har, trenger følsomme mennesker. Blir sprø snart Finnes det ikke normale mennesker igjen som er tolerante som meg selv? Hjelp! Anonymkode: ccc7e...b90 Har de diagnosen "asperger" eller andre autismediagnoser, eller har du diagnostisert dem? Anonymkode: 39f84...4b7 7
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #5 Skrevet 22. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Har de diagnosen "asperger" eller andre autismediagnoser, eller har du diagnostisert dem? Anonymkode: 39f84...4b7 De har diagnosen Anonymkode: ccc7e...b90
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #6 Skrevet 22. juli 2016 1 minutt siden, Bossa Nova skrev: Jeg er følsom og har empati Vil du bli venner? Anonymkode: ccc7e...b90
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #7 Skrevet 22. juli 2016 Skjønner det er frustrende! Anonymkode: 75631...c94
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #8 Skrevet 22. juli 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nesten alle jeg har møtt de siste årene og kommet overens med har asperger eller lignende symptomer. Jeg trenger venner som er normale og har empati på grunn av et handikapp jeg har, trenger følsomme mennesker. Blir sprø snart Finnes det ikke normale mennesker igjen som er tolerante som meg selv? Hjelp! Anonymkode: ccc7e...b90 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De har diagnosen Anonymkode: ccc7e...b90 Ok, da tror jeg du har funnet feil personer, for de menneskene jeg kjenner med Aspergers eller andre autismediagnoser har kanskje vanskeligheter med å sette seg inn i andres situasjon, men tolerante er de i høyeste grad. De bryr seg ikke så mye om hvordan andre er, så lenge de er snille og greie. Anonymkode: 39f84...4b7 8
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #9 Skrevet 22. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok, da tror jeg du har funnet feil personer, for de menneskene jeg kjenner med Aspergers eller andre autismediagnoser har kanskje vanskeligheter med å sette seg inn i andres situasjon, men tolerante er de i høyeste grad. De bryr seg ikke så mye om hvordan andre er, så lenge de er snille og greie. Anonymkode: 39f84...4b7 Javel det kan godt være, men de jeg har møtt har ikke vært tolerante ovenfor meg. Anonymkode: ccc7e...b90
Gjest Bossa Nova Skrevet 22. juli 2016 #10 Skrevet 22. juli 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil du bli venner? Anonymkode: ccc7e...b90 Ja, selvfølgelig. Det er bare å skrive
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #11 Skrevet 22. juli 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Javel det kan godt være, men de jeg har møtt har ikke vært tolerante ovenfor meg. Anonymkode: ccc7e...b90 Kanskje det er deg og ikke dem. Siden du er fellesnevneren. Anonymkode: 6dfd4...59c 10
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #12 Skrevet 22. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det er deg og ikke dem. Siden du er fellesnevneren. Anonymkode: 6dfd4...59c Som sagt så trenger jeg nok litt andre venner enn folk med autistiske trekk, ja. Jeg trenger å bli nøtt med forståelse og respekt, og ikke minst empati. Anonymkode: ccc7e...b90
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #13 Skrevet 22. juli 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Javel det kan godt være, men de jeg har møtt har ikke vært tolerante ovenfor meg. Anonymkode: ccc7e...b90 På hvilken måte er de intolerante da? Mange med denne typen diagnoser forstår ikke intuitivt hva du går igjennom, de må få det forklart med rene ord, og de godtar det du forklarer uten spørsmål så lenge du er konkret og rett fram. Anonymkode: 39f84...4b7 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #14 Skrevet 22. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På hvilken måte er de intolerante da? Mange med denne typen diagnoser forstår ikke intuitivt hva du går igjennom, de må få det forklart med rene ord, og de godtar det du forklarer uten spørsmål så lenge du er konkret og rett fram. Anonymkode: 39f84...4b7 Det nytter ikke, jeg har prøvd. Anonymkode: ccc7e...b90
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #15 Skrevet 22. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det nytter ikke, jeg har prøvd. Anonymkode: ccc7e...b90 Da er det nok best for alle parter at du finner deg noen venner som ikke har en autismediagnose. Det burde egentlig være ganske enkelt siden de aller fleste ikke har slike diagnoser. Anonymkode: 39f84...4b7 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #16 Skrevet 22. juli 2016 Selvfølgelig er det ikke spesielt oppbyggende å ha en haug aspergere til venner. Eller en haug med andre diagnoser for den saks skyld. Hvor leter du etter venner? Kan du lete andre steder hvor det er større sjanse for å finne folk du går overens med? Anonymkode: 75631...c94
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #17 Skrevet 22. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som sagt så trenger jeg nok litt andre venner enn folk med autistiske trekk, ja. Jeg trenger å bli nøtt med forståelse og respekt, og ikke minst empati. Anonymkode: ccc7e...b90 Hvis du utelukker alle med asperger og autistiske trekk utelukker du også noen av de menneskene som ville vist deg forståelse, respekt og empati. Anonymkode: c606f...6c5 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #18 Skrevet 22. juli 2016 Det er fordi psykatrien i Norge er en vits med 80% feildiagnoser. Anonymkode: 81de3...6f6 6
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #19 Skrevet 22. juli 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nesten alle jeg har møtt de siste årene og kommet overens med har asperger eller lignende symptomer. Jeg trenger venner som er normale og har empati på grunn av et handikapp jeg har, trenger følsomme mennesker. Blir sprø snart Finnes det ikke normale mennesker igjen som er tolerante som meg selv? Hjelp! Anonymkode: ccc7e...b90 Kan det hjelpe å bli venner med andre som har samme handikap som deg? For om du blir venner med såkalt "normale" mennesker, så kan du jo risikere at de ikke takler ditt handikap. Jeg vet ikke om du ser det selv, men innlegget ditt kan fort tolkes som at du mener at ingen med Aspergers er tolerante eller følsomme, og det virker ikke særlig.. tolerant, Om du ønsker kontakt med andre brukere, kan du jo også opprette et nytt innlegg under "Kontakt med andre brukere", men da ville jeg ha vurdert å omformulere meg litt. Skjønner godt at du er frustrert, så velger å tro at du bare har uttrykt deg litt klønete og ikke mener noe vondt mot Aspergere. Uansett: Håper du finner noen nye venner som møter deg slik du ønsker å bli møtt! Anonymkode: 88628...62c 3
super-s Skrevet 22. juli 2016 #20 Skrevet 22. juli 2016 Kan du forklare litt om på hvilken måte du ønsker empati/toleranse? Og hvor har du lett etter venner, siden alle du møter har aspergers? Jeg vet av mange som har aspergers som ikke klarer å sette seg inn i andres følelser, men så kjenner jeg også flere empatiske mennesker med diagnosen som jeg aldri hadde trodd at hadde den. Og så kjenner jeg mennesker uten noen diagnoser som kan være like forskjellige på dette området. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå