Gå til innhold

Sette ringene på i kirka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer er forlovet.Vi skal bruke samme ringene når vi gifter oss.Vi skal levere ringene til gravering/oppussing et par mnd før den store dagen.

Samboer har et sterkt ønske om og sette ringene på i kirka.

Alstå at vi ikke tar ringene på igjen etter opppussinga/graveringa før vi er i kirka.

Er det veldig dumt lissom,så lenge vi er forlova?

:vinke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har man nye gifteringer synes jeg de skal på i kirka, men er det "gamle" forlovelsesringer så ser jeg ingen vits i å ta de på i kirka.

Min forlovelsesring fikk jeg da vi forlovet oss så vi hadde de samme ringene med en til dato i da vi giftet oss. Hadde for min del vert teit å ta de av for så og ta de på i kirka.

Skrevet

Er det ikke sånn man skal gjøre det da? With this ring I thee wed.... blir vel noe sånt som med denne ringen ekter jeg deg. Så setter man på ringene.

Sånn gjorde vi det ihvertfall.

Men vi har ikke samme giftering som forlovelsesring da... jeg har en diamantring som forlovelsesring og han ingen. Kanskje det fungerer annerledes når begge har forlovelsesring?

Skrevet

Vi brukte forlovelsesringene som gifteringer og vi satt de på i kirken.

Vi var da like forlovet selv om vi gikk uten ringer i 3 uker, de er jo bare et symbol.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg ville ventet med å sette de på, til dere kom i kirken. Som nessi sa, dere er jo fortsatt forlovet, og ringene er bare symbolet på det. :wink:

Skrevet

Vi har ikkje kjøpt ringene enda,men har bestemt oss for hvilke vi skal ha. Vi kommer nok til å bruke dem som forlovelsesriner i de månedene som er igjen,få de pusset hos gullsmeden,for så å sette de på igjen i kirka. Trodde egentlig det var ganske vanlig jeg.

Skrevet

Vi satte på ringene i kirka! Skikkelig stilig.

Men vi hadde heller ikke ringer fra før... Tror jeg ville ha satt de på i kirka for det, jeg, dah!

Skrevet

Vi skal bruke forlovelsesringene som gifteringer. Vi skal vies på tinghuset, og jeg vet ikke hva som er vanlig praksis der - men vi skal i hvertfall sette på oss de nyoppussa ringene under vielsen!

K

Skrevet

Vi satte på gifteringer i kirka, men vi hadde egne ringer til formålet.

Teksten vi sa var:

XXXXX, jeg gir deg denne ring som et tegn på mitt løfte om troskap og kjærlighet.

Om ringen i utgangspunktet har blitt gitt bort før eller ikke tror jeg ikke en eneste av de i kirken ville tenkt på :wink:

Skrevet

Om ringen i utgangspunktet har blitt gitt bort før eller ikke tror jeg ikke en eneste av de i kirken ville tenkt på :wink:

Med mindre man er lunacia og er fryktelig nysgjerrig av seg. ;)

Skrevet

Vi skal også sette på ringene i kirka, syntes det er litt rart når det IKKE blir gjort jeg. Det blir de samme ringene som vi har i dag, men vi skal pusse de opp og gravere inn bryllupsdatoen. Vi har idag ingen dato i ringene bare din XXX

Skrevet
...Samboer har et sterkt ønske om og sette ringene på i kirka.

Alstå at vi ikke tar ringene på igjen etter opppussinga/graveringa før vi er i kirka.

Er det veldig dumt lissom,så lenge vi er forlova?

Nei, det er ikke dumt. Synes det hører med under seremonien at man bytter ringer - samme om de har vært benyttet før eller ikke.

Skrevet

Vi skal også bruke de samme ringene til gifteringer som vi nå har på som forlovelsesring. Etter polering og ny inngravering så klart (og kanskje jeg får en diamant eller to til satt inn?)

Vi har vel ikke diskutert i detalj hvilken "sermoni" vi skal bruke i kirken, men jeg ser det som naturlig å sette ringene på der (ikke bruke dem etter polering).

Men jeg gruer meg til å prøve å få ringen på fingeren uten å fomle for mye :ler:

-Smilepia-

Skrevet

Vi skal sette på ringer i kirken, men bruker de ikke nå da. Begge må tas inn og graveres i før bryllupet.

Skrevet

Jeg ville ha satt de på i kirka, selv om ringene ikke er nye. At ringer blir utvekslet er jo ett av høydepunktene synes jeg, bortsett fra :kyss::kyss: ....

Skrevet

Vi har ikke forlovelsesringer så for vår del blir det ringpåsettelse i kirken. Jeg syns også dette er et lite høydepunkt som hører med i kirken.

Men - jeg leste i Bryllupsmagasinet at ringpåsettelse er en tradisjon som har kommet til den senere tid og opprinnelig ikke er en del av vielsesritualet.

Hva folk gjør er vel så forskjellig, så uansett blir det ikke "galt."

Skrevet

Vi skal ikke sette på ringene i kirken. Siden vi allerede har ringer, synes vi det blir litt rart å ta dem av, for å sette dem på igjen i kirken liksom.

Skrevet
Vi skal ikke sette på ringene i kirken. Siden vi allerede har ringer, synes vi det blir litt rart å ta dem av, for å sette dem på igjen i kirken liksom.

Ja skjønner,men nå skal ikke vi ta de av rett før for så og sette de på igjen i kirka.

Vi kommer til og levere ringene til opp pussing og gravering 3 måndeders tid før bryllupet.

Så hvorfor ikke sette på glinsende ny opp pussa ringer i kirken?? ;)

Skrevet

Xina: Dette bestemmer du jo helt selv. Jeg sa bare hva som er naturlig for oss :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...